NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Giewont na stałe zagości w nowym rozkładzie jazdy?

| Martyn Janduła 18.09.2017 5,7k

Giewont na stałe zagości w nowym rozkładzie jazdy?
Jednostka EN71AKŚ Kolei Śląskich na stacji Zakopanfot. Dominik Lebda
W Portalu Pasażera pojawił się już projekt nowego rozkładu jazdy pociągów 2017/2018, który wejdzie w życie 10 grudnia. Jedną z ciekawych nowości planują Koleje Śląskie. Giewont, który do tej pory kursował z Katowic do Zakopanego bardzo okazyjnie, w nowym rozkładzie zadomowi się na stałe, a pasażerowie zyskają nawet kilkadziesiąt weekendowych kursów w ciągu roku.
Połączenia z Katowic do Zakopanego uruchamiane przez Koleje Śląskie na zasadach komercyjnych cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. W zamierzeniu miały być one wygodne, tak by pozwolić pasażerom z Górnego Śląska w pełni cieszyć się długim wolnym w polskich górach. W pilotażowy – pierwszy kurs – Giewont wyruszył przed weekendem majowym – 29 kwietnia. Jak tłumaczył przewoźnik, połączenie uruchomiono pilotażowo dla zbadania faktycznego zainteresowania bezpośrednimi pociągami z województwa śląskiego na Podhale. A to, jak się potem okazało, bardzo pozytywnie zaskoczyło organizatorów. Pierwszy kurs był wypełniony niemal w 100%.

Giewont, a właściwie Ornak

Pociąg Giewont jeszcze kilkukrotnie pojawiał się w tym roku w trakcie tzw. długich weekendów. Za każdym razem cieszył się sporym zainteresowaniem. Teraz wszystko wskazuje na to, że zawita on na stałe w ofercie Kolei Śląskich. Na Portalu Pasażera opublikowano właśnie projekt nowego rozkładu jazdy pociągów i wynika z niego, że pociąg specjalny z Katowic do Zakopanego pojawi się jako stały pociąg weekendowy. Również z tą równicą, że teraz nazywać się będzie Ornak, od nazwy jednego ze szczytów w Tatrach Zachodnich.

Koleje Śląskie chcą by pociąg pojawiał się na torach w soboty i niedziele. Wyjątek będą stanowić dłuższe święta, gdy możliwe będzie uruchomienie pociągu również w inny dzień tygodnia. I tak, projekt nowego rozkładu jazdy zakłada, że Ornak wyruszy na trasie Katowice – Zakopane – Katowice 26, 30 i 31 grudnia, 1 stycznia, od 13 stycznia do 24 lutego (weekendy w trakcie ferii zimowych), 31 marca, od 28 kwietnia do 26 maja, 31 maja, 2 czerwca oraz 9 czerwca. Szacuje się, że podróż trwałaby 4 godziny i 12 minut. Z Katowic miałby wyruszać o godzinie 6.40, by o 11:10 być już w stolicy Tatr. Do pokonania ma prawie 194 km. Powrotny kurs planowany jest o godzinie 16.38, by w Katowicach być o 20.50. Ornak po drodze zatrzymywałby się na stacjach w Tychach, Pszczynie, Żywcu, Suchej Beskidzkiej czy Chabówce. Łącznie zaplanowano na trasie 20 postojów.

KŚ bardzo chcą tego pociągu

– Robimy wszystko, aby ten pociąg rzeczywiście na stałe zagościł w naszym przyszłorocznym rozkładzie jazdy – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Dodaje przy tym, że jeszcze jest za wcześnie aby móc potwierdzić zamieszczone w projekcie rozkładu jazdy informacje o dniach i godzinach kursowania. Z pewnych informacji wiemy już jednak, że urzędy marszałkowskie zatwierdziły prezentowany rozkład jazdy, więc wszystko wskazuje na to, że oferta KŚ wzbogaci się jednak o w miarę stałe połączenie do Zakopanego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5