NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Gamy Kolei Mazowieckich uziemione od ponad miesiąca

| Jakub Madrjas 28.02.2019 225

Gamy Kolei Mazowieckich uziemione od ponad miesiąca
fot. Jakub Murat CC BY-SA 4.0
Od końca stycznia Koleje Mazowieckie nie mogły korzystać z obu posiadanych lokomotyw Pesa Gama. Jedna z nich wraca do przewoźnika, ale naprawa drugiej potrwa jeszcze kilka tygodni.
Od wielu miesięcy PKP Intercity nie może korzystać z około połowy lokomotyw spalinowych Gama. Przyczyną są problemy z silnikami MTU. Jak tłumaczy Pesa, producent w latach 2016-2017 wymieniał silniki zastosowane w Gamach w całej Europie - ale nie poinformował o tym polskiego klienta.

Większych problemów z Gamami nie zgłaszał dotąd drugi przewoźnik pasażerski, który z nich korzysta, czyli Koleje Mazowieckie. Kontrakt na dostawy dwóch elektrowozów wraz z wagonami piętrowymi Sundeck, został zrealizowany z końcem 2015 roku. Lokomotywy z Pesy osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach w KM stuprocentową niezawodność.

W styczniu jednak oba elektrowozy zostały wyłączone z ruchu z powodu usterek. - W chwili obecnej, ze względu na prace diagnostyczne i naprawcze wykonywane przez producenta pojazdów, nie znamy jeszcze terminu ich ponownego wyjazdu na kolejowe szlaki - informowały "Rynek Kolejowy" na początku lutego Koleje Mazowieckie. Lokomotywy są na gwarancji, ale przewoźnik wciąż nie otrzymał od Pesy żadnego terminu wykonania naprawy. 

Na odpowiedzi Pesy w tej sprawie czekaliśmy kilka tygodni. Jak poinformował producent, Gama 111Eb-001 była wyłączona od 22 stycznia z powodu zaniku komunikacji komunikacji magistrali danych WTB (Wire Train Bus), odpowiadającej za komunikację pomiędzy pojazdami. Jak informuje Pesa, lokomotywa została naprawiona i przekazana dziś (28 lutego) Kolejom Mazowieckim. 

Z kolei w Gamie 111Eb-002 uszkodzeniu uległa szafa wysokiego napięcia dostarczona przez Ingeteam. Pojazd wyłączony już od 3 stycznia i wróci do przewoźnika dopiero w drugiej połowie marca. - Termin jest zależny od zakończenia naprawy przez Ingeteam - wyjaśnia szef komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak.

Jak informuje "RK" rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska, w związku z brakiem Gam zmienione zostało zestawienie dwóch obiegów. Jeden zastępuje lokomotywa Traxx, piętrowe wagony środkowe Pesa oraz wagon sterowniczy firmy Bombardier. Drugi obieg (na linii do Skarżyska Kamiennej) został zastąpiony dwoma pojazdami EN71KM.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (688)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (688)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5