NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?

| simetra 22.08.2021 3,7k

G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
wiz. Thierry Gaugain
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?
Projektant Thierry Gaugain zaprezentował w lipcu wizję luksusowego pociągu pod nazwą The G Train. Przedstawione pomysły wydają się trudne do realizacji. Stadler nie potwierdza zaangażowania w projekt pomimo wskazania go w materiałach projektanta.
Thierry Gaugain to projektant, który zasłynął projektami ekskluzywnych jachtów, hoteli czy sklepów. Jest autorem m.in. jachtu Wedge Too oraz używanego swego czasu przez Steve’a Jobsa Venus.

G Train ma być pierwszym, luksusowym pociągiem dostępnym dla prywatnego klienta. Jak zapewnia autor projektu właściciel będzie miał dostęp do 3,5 tys. m2 luksusowej powierzchni zmieniającej skład w pałac na torach. Pociąg ma liczyć 400 metrów długości składać się z 14 członów. Zakładana prędkość maksymalna to 160 km/h.

Pudło ma być zabudowane przemysłowym szkłem, które ma zapewniać doskonałą widoczność i umożliwiać podziwianie widoków w czasie podróży. W zależności od potrzeb może ono umożliwiać zajrzenie do wnętrza lub pozostawić je niewidocznym dla osób postronnych. Każdy z gości miałby mieć możliwość dostosowania swojego, o ile tak można powiedzieć, przedziału to jednej z siedmiu dostępnych i tworzonych m.in. dzięki odpowiedniemu światłu „koncepcji podróży”.

Projektant podkreśla, że w tym przypadku istotna jest sama podróż oraz doświadczenia i przeżycia z nią związane, a nie cel do którego zmierzamy.

Pociąg ma w założeniu zapewnić wygodną podróż 18 pasażerom, z których każdy będzie miał dostęp nie tylko do własnych przedziałów/pokoi ale także wspólnych pomieszczeń, w tym do sali z rozkładanymi ścianami-skrzydłami pozwalającymi zmienić część pociągu w większy taras, na którym będą mogły odbywać się przyjęcia czy koncerty.
Co więcej pociąg ma zapewniać także możliwość zabrania samochodów, czy motorów.

Niestety z udostępnionych wizualizacji trudno wywnioskować czy stworzenie takiego składu jest w ogóle możliwe. Projektant zapewnia wprawdzie, że jest to coś więcej niż wizja i prace zaczęły się już cztery lata temu. Mieli w nie być zaangażowani inżynierowie i architekci z takich firm jak Saint-Gobain, Stadler, Eskerley O’Callaghan czy Marine Guard.

Stadler nie potwierdza jednak żadnego zaangażowania w prace nad tym projektem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5