Partnerzy serwisu:
Pasażer

G Train: Śmiała wizja luksusowego pociągu. Czy to może się udać?

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
22-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Thierry Gaugain

Podziel się ze znajomymi:

Projektant Thierry Gaugain zaprezentował w lipcu wizję luksusowego pociągu pod nazwą The G Train. Przedstawione pomysły wydają się trudne do realizacji. Stadler nie potwierdza zaangażowania w projekt pomimo wskazania go w materiałach projektanta.

Thierry Gaugain to projektant, który zasłynął projektami ekskluzywnych jachtów, hoteli czy sklepów. Jest autorem m.in. jachtu Wedge Too oraz używanego swego czasu przez Steve’a Jobsa Venus.

G Train ma być pierwszym, luksusowym pociągiem dostępnym dla prywatnego klienta. Jak zapewnia autor projektu właściciel będzie miał dostęp do 3,5 tys. m2 luksusowej powierzchni zmieniającej skład w pałac na torach. Pociąg ma liczyć 400 metrów długości składać się z 14 członów. Zakładana prędkość maksymalna to 160 km/h.

Pudło ma być zabudowane przemysłowym szkłem, które ma zapewniać doskonałą widoczność i umożliwiać podziwianie widoków w czasie podróży. W zależności od potrzeb może ono umożliwiać zajrzenie do wnętrza lub pozostawić je niewidocznym dla osób postronnych. Każdy z gości miałby mieć możliwość dostosowania swojego, o ile tak można powiedzieć, przedziału to jednej z siedmiu dostępnych i tworzonych m.in. dzięki odpowiedniemu światłu „koncepcji podróży”.

Projektant podkreśla, że w tym przypadku istotna jest sama podróż oraz doświadczenia i przeżycia z nią związane, a nie cel do którego zmierzamy.

Pociąg ma w założeniu zapewnić wygodną podróż 18 pasażerom, z których każdy będzie miał dostęp nie tylko do własnych przedziałów/pokoi ale także wspólnych pomieszczeń, w tym do sali z rozkładanymi ścianami-skrzydłami pozwalającymi zmienić część pociągu w większy taras, na którym będą mogły odbywać się przyjęcia czy koncerty.
Co więcej pociąg ma zapewniać także możliwość zabrania samochodów, czy motorów.

Niestety z udostępnionych wizualizacji trudno wywnioskować czy stworzenie takiego składu jest w ogóle możliwe. Projektant zapewnia wprawdzie, że jest to coś więcej niż wizja i prace zaczęły się już cztery lata temu. Mieli w nie być zaangażowani inżynierowie i architekci z takich firm jak Saint-Gobain, Stadler, Eskerley O’Callaghan czy Marine Guard.

Stadler nie potwierdza jednak żadnego zaangażowania w prace nad tym projektem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij