NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Frankfurt nad Odrą zamawia tramwaje. Solaris przeszedł prekwalifikacje

| wu, Transport-publiczny.pl 17.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-17 08:39:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-17 09:37:15 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefan

Jeżdżą i sieć przedstawia się całkiem nieźle w porównaniu z większymi miastami położonymi w Polsce. Ba! FnO jest miastem około 3 - 4 razy mniejszym od takiego Radomia, Białegostoku czy Kielc, a tam próżno szukać tramwajów.

Przed wojną tramwaj z FnO dojeżdżał do Słubic, które były wtedy jego częścią. W 1945 roku komunikacja tramwajowa do prawobrzeżnej części miasta z wiadomych przyczyn stanęła, natomiast na lewym brzegu Odry funkcjonuje całkiem nieźle. Po wejściu Polski do UE snuto plany odbudowy
nitki torów do Słubic ale plany te spaliły na panewce. Koleżanka ze Słubic mi opowiadała, że jeszcze za jej dzieciństwa istniały na terenie miasteczka resztki torów zatopione w bruku ulicznym w ciągu ul Jedności Robotniczej (?) czy 1 maja (?) ale to niepotwierdzone info.
2015-07-17 09:41:44 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
Niemcy jeszcze pozaluja ze zamawiają tramwaje w solarisie a nie w pesa SA. Pesa to jedyny liczący się producent tramwajów w tej części świata. I nasza duma narodowa.dobro wszystkich Polaków.
2015-07-17 10:25:49 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Dziękuję za odpowiedź.
Jutro będę się widział z kolega ze Słubfurtu, to go wypytam.

Co za ciul mnie Adminowi podkablował i za który § wycięto posta?
2015-07-17 12:10:40 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
oczywiście to była ironia ale prawda jest taka, że dobre sa Protramy, Newagi i Solarisy. Sa dobre i szybkie i sa narodową dumą. ale bombardier tez jest i stadler też. komfortowe, ciche i torowiska ładne zielone. są to dorbe pomysły
2015-07-17 12:14:43 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefan

Proszę bardzo. Od razu możesz spytać się znajomego jakie jest nastawienie mieszkańców Słubic do reaktywacji tramwajowego połączenia z FnO - bo często jest tak, że politycy sobie a społeczeństwo sobie. Podobnie możesz go spytać o nowy przystanek kolejowy w Słubicach.

Niestety od jakiegoś czasu na RK panują dziwne obyczaje, że dopuszczalne są posty obrażające innych userów, miasta, nie związane z tematem natomiast wycina się inne rzeczy, mam wrażenie że peowska cenzura dotarła nawet i tu.
2015-07-17 12:23:09 Autor: motorniczy
---.dynamic.chello.pl
nie dotarła cenzura tylko jest tutaj od niepamiętnych czasów. RK to tuba obecnie rządzącej kliki pajaców z po i buraków z psl.
2015-07-17 13:14:27 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Zapytam kolegę i zdam relację. Kolega jednak nie jest ani MiKolem ani kolejarzem, tylko normalnym ziomem, tzn. ma 2 fury i nie jechał pociągiem od kilkunastu lat
2015-07-17 13:27:18 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefan

Tym bardziej zdanie człowiek nie związanego z mikolstwem czy branżą będzie cenne. Najważniejsza opinia, to ta która wywodzi się bezpośrednio od klienta, nawet potencjalnego. Wiadome jest, że władza będzie się chwalić każdą, nawet najbardziej słomianą inwestycją, a mikole jak to mikole - patrzymy czasem na kolej sercem a nie rozumem.
2015-07-17 14:30:15 Autor: Piotr K.
---.193.116.142
Pomysł budowy tramwaju z FFO do Słubic upadł z tego powodu, że mieszkańcy w referendum opowiedzieli się przeciw. Tak więc ta koncepcja chyba szybko nie powróci. Jak na razie jeździ więc autobus, ale raz na godzine, więc pytanie czy poza powodami prestiżowymi i politycznymi rzeczywiście warto tą linię (od)budować.
2015-07-17 14:38:06 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Piotr K.
Myślę, że warto jako atrakcję turystyczną - jedyny na świecie trombaj międzynarodowy przekraczający transgraniczną rzekę.
Mieszkańcy Słubfurtu* byliby dumni jeszcze bardziej!
* - " Słubfurt jest pierwszym miastem, które leży po połowie w Polsce i w Niemczech. W 1999 roku zostało ono założone, a w roku 2000 wpisane do rejestru miast europejskich (register of European cities).
Na miasto składają się dwie dzielnice, Słub oraz Furt, leżące po prawej i lewej stronie Odery, która wraz z otaczającymi ją łąkami i dzikimi plażami jest najpiękniejszą rzeką Europy.
W Słubfurcie panuje wyjątkowy klimat międzykulturowy, ponieważ ludzie porozumiewają się tutaj w języku niemieckim, polskim, angielskim oraz naturalnie w języku słubfurckim, co czyni to miejsce atrakcyjnym centrum dla rozwoju gospodarki solarnej, figur ogrodowych oraz turystów z całego świata. Od 2010 roku Słubfurt jest stolicą Nowej Ameriki" źródło: http://www.slubfurt.net/informacjonen/o-slubfurcie-uber-slubfurt
2015-07-17 20:02:19 Autor: xxx212
---.toya.net.pl
60% niskiej podłogi? Małe biedne miasto przy polskiej granicy? To brzmi jak zwycięstwo Leolinera, jeśli jeszcze produkują, Solaris raczej oferowałby coś z obecnego portfolio, czyli jakiś droższy wagon
2015-07-18 09:34:12 Autor: aaasss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@ Piotr K.
Myślę, że warto jako atrakcję turystyczną - jedyny na świecie trombaj międzynarodowy przekraczający transgraniczną rzekę.
Mieszkańcy Słubfurtu* byliby dumni jeszcze bardziej!
* - " Słubfurt jest pierwszym miastem, które leży po połowie w Polsce i w Niemczech. W 1999 roku zostało ono założone, a w roku 2000 wpisane do rejestru miast europejskich (register of European cities).
Na miasto składają się dwie dzielnice, Słub oraz Furt, leżące po prawej i lewej stronie Odery, która wraz z otaczającymi ją łąkami i dzikimi plażami jest najpiękniejszą rzeką Europy.
W Słubfurcie panuje wyjątkowy klimat międzykulturowy, ponieważ ludzie porozumiewają się tutaj w języku niemieckim, polskim, angielskim oraz naturalnie w języku słubfurckim, co czyni to miejsce atrakcyjnym centrum dla rozwoju gospodarki solarnej, figur ogrodowych oraz turystów z całego świata. Od 2010 roku Słubfurt jest stolicą Nowej Ameriki" źródło: http://www.slubfurt.net/informacjonen/o-slubfurcie-uber-slubfurt
"
@ Piotr K. Myślę, że warto jako atrakcję turystyczną - jedyny na świecie trombaj międzynarodowy przekraczający transgraniczną rzekę."
Stefan poczytaj trochę o tramwajach transgranicznych bo głupoty piszesz. Ze szwajcarskiej Bazylei tramwaje wjeżdżają do Niemiec i Francji, kolejne transgraniczne linie tramwajowe są w Saarbrucken i łączą Francję z Niemcami. W 2017 roku tramwaje z francuskiego Strasburga przejadą przez most na Renie do niemieckiego Kehl planowane są też nowe linie łączące szwajcarską Genewę z miejscowościami we Francji. Planowane są też przedłużenia trasy nadmorskiego tramwaju w Belgii (Kusttram) do francuskiej Dunkierki z jednej strony i holenderskiego Breskens z drugiej strony. Będziesz mógł wtedy przejechać tramwajem wzdłuż plaż Morza Północnego z Holandii przez Belgię do Francji.
2015-07-18 20:18:08 Autor: Mieszkaniec Słubic
---.slubice.vectranet.pl
Jestem mieszkańcem Słubic i jest dla mnie oczywiste, że pomysł połączenia tramwajowego jest delikatnie mówiąc poroniony.

Snucie opowieści o Słubfurcie jest także daleko niedorzeczne. Jest to projekt związany z kulturą p. Michaela Kurzwelly, który zresztą po dł.

Co innego komunikacja autobusowa, która wstrzeliła się doskonale w rynek. Pewne natomiast jest to, że Słubice planują uruchomić komunikację miejską-autobusową z prawdziwego zdarzenia (jako projekt unijny), być może we współpracy z FnO.

Wracając do tramwaju problemem wyłącznie o koszty eksploatacji linii na terenie miasta Słubic (budowa linii miała być pokryta ze środków unijnych). Miasta 19 tyś nie stać jest na kosztowne utrzymanie linii tramwajowych.

Historycznie linia tramwajowa po stronie polskiej przebiegała tylko po dzisiejszej ulicy 1go Maja (wzdłuż Odry) do stadionu (koniec linii był na dzisiejszym bazarze.

Pozdrawiam
Mieszkaniec FSL
2015-07-19 06:08:28 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wasiu
Mój kolega ze Słubic mówił mi dokładnie to samo co mieszkaniec FSL: ideę budowy trombaja z Frankfurtu większość ludzi FSL uznała za niedorzeczną i wysmiala. Co ciekawe w dawniejszych czasach mieszkańcy FSL to popierali, ale wyśmiano ich za Odrą.
Pozdrowienia z powiatu PSL (Słubca) na środku drogi między Słubfurtem a Warszawką, gdzie żeśmy się z FSL kolegą spotkali pocisnąwszy swoimi furami na LPG po A2 elegancko.
2015-07-19 11:47:30 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Stefan

Dziękuję za informację. A zapytałeś go odnośnie stacji kolejowej w Słubicach?
2015-07-19 15:33:06 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wasiu
o stacji kolejowej chwilę rozmawialiśmy, ale on nawet nie wie czy w Kunowicach stają jakieś pociągi :)
@Piotr K
Ja nie jestem miłośnikiem tramwajów, tylko MiKolem.
2015-07-19 20:04:29 Autor: Mieszkaniec Słubic
---.slubice.vectranet.pl
Na trasie z Rzepina do FnO są dwa przystanki kolejowe, Kunowice i Słubice, gdzie aż 3x dziennie stają pociągi (trochę strzelam). Jak na przystanki kolejowe przystało to nie są to stacje kolejowe- pewna oczywistość.

Stacja Kunowice za czasów PRL (została wybudowana za Gomułki w stylu modernistycznym) została sprzedana prywatnemu inwestorowi - firmie spedycyjnej, która zachowała bryłę i architekturę minionej epoki i słusznie. Czyli jak ktoś chce wynająć biura na stacji Kunowice to tylko brać i działać.

Pozdrowienia
Ze Słubic
2015-07-21 07:54:55 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@mieszkaniec słubic
Dziękuję za sprostowanie. Ja szlakiem kolejowym Rzepin - Frankfurt an der Oder jechałem 2x EN Jan Kiepura, z czego raz przespałem.
A jakie pociągi tam stają i w jakiej relacji?
Osobowe PR Poznań-Frankfurt?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS