Partnerzy serwisu:
Pasażer

UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu
W grudniu Przewozy Regionalne zapowiedziały, że wobec zaprzestania finansowania kursów Poznań – Frankfurt z budżetu centralnego spółka będzie się starać o nowe źródło dotacji. Do połączenia nie chce się jednak dokładać wielkopolski urząd marszałkowski, co znacznie zmniejsza szanse na przywrócenie zlikwidowanych RegioEkspresów do rozkładu jazdy.

Nie kończą się spory wokół uruchomionego w sierpniu 2014, a zlikwidowanego już po czterech miesiącach połączenia z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. Dwie pary RegioEkspresów łączyły Wielkopolskę i Ziemię Lubuską z dużym węzłem wschodniej Brandenburgii tylko do końca zeszłego roku. W ostatnich dniach grudnia Przewozy Regionalne zapewniały, że szukają nowego organizatora dla kursów, które przestało dotować Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Rozważana była też koncepcja przynajmniej czasowego przywrócenia połączenia w weekendy na zasadach komercyjnych.

UMWW: RE to sprawa ministerstwa

RegioEkspresy wciąż nie wróciły jednak do rozkładu nawet w wybrane dni tygodnia. Oddala się też możliwość znalezienia innego niż MIiR organu, który objąłby dofinansowaniem to międzynarodowe połączenie. Pieniędzy na ten cel nie wyłoży bowiem wielkopolski urząd marszałkowski. – Zgodnie z Ustawą z 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym organizatorem komunikacji na linii Poznań – Frankfurt – Poznań jest minister właściwy do spraw transportu – twierdzi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

Wielkopolski samorząd podkreśla, że wciąż stara się o przywrócenie atrakcyjnych dla wielkopolan kursów. – W wyniku zaprzestania dofinansowywania powyższych pociągów marszałek województwa skierował do ministra infrastruktury pismo z prośbą o analizę i rozpatrzenie możliwości ponownego ich uruchomienia. Do chwili obecnej nie otrzymaliśmy jednak wiążącej odpowiedzi – powiedział nam Jerzy Kriger.

Rafalska: likwidacja jest niezrozumiała

O kursy RE „Schmidt” i „Kowalski” upomniała się na początku tygodnia także lubuska poseł PiS Elżbieta Rafalska. – Połączenie to cieszyło się ogromnym zainteresowaniem studentów zarówno  uczących się na krajowych uczelniach jak i tych korzystających z zagranicznej oferty edukacyjnej.  (...) Pozwalało ono na bezpośredni dojazd do celu w ciągu 2 godzin i było tańszym rozwiązaniem w porównaniu z podróżą oferowaną przez Intercity. Decyzja o likwidacji budzi wątpliwości pod względem ekonomicznym gdyż połączenie Regioekspress cieszyło się dużym zainteresowaniem czego dowodziła potrzeba podłączania dwóch składów w piątki i niedziele – czytamy w interpelacji skierowanej do minister Marii Wasiak (pis. oryg.). – Niezrozumiała się wydaje decyzja o tak częstych i głębokich zmianach w rozkładach jazdy szczególnie na tym odcinku, który jest niezwykle ważny biorąc pod uwagę współpracę naukową środowisk akademickich w Polsce i Niemczech – ocenia Elżbieta Rafalska.

Pytania posłanki o przyczyny likwidacji kursów po tak krótkim okresie funkcjonowania i o ewentualne plany uruchomienia alternatywnego połączenia na podobnym poziomie cenowym pozostały póki co bez odpowiedzi. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Zintegrowany transport

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Redakcja/inf. pras. 25 lipca 2023

Polregio pozostaje na trasie Poznań – Wrocław

Pasażer

Autobusy KD tylko do Sycowa. Kępno poza zasięgiem

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu

Pasażer

MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 26 listopada 2014

Frankfurt nad Odrą zamawia tramwaje. Solaris przeszedł prekwalifikacje

Śšwiat

Zobacz również:

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Zintegrowany transport

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Redakcja/inf. pras. 25 lipca 2023

Polregio pozostaje na trasie Poznań – Wrocław

Pasażer

Autobusy KD tylko do Sycowa. Kępno poza zasięgiem

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu

Pasażer

MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 26 listopada 2014

Frankfurt nad Odrą zamawia tramwaje. Solaris przeszedł prekwalifikacje

Śšwiat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5