Partnerzy serwisu:
Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

SNCF, francuski przewoźnik, rozszerzył ofertę kolejową Ouigo. Na trasie Lyon – Paryż – Nantes wprowadzono tanie połączenia realizowane przy wykorzystaniu zmodernizowanych składów z lat 70.

Ouigo Classique – bo tak nazywa się usługa SNFC – została stworzona dla osób, „które mogą sobie pozwolić na dłuższą podróż”, a przede wszystkim dla tych, którzy cenią sobie niską cenę. Bilety w nowej usłudze wahają się w przedziale od 10 do 30 euro. Dla dzieci przyjęto stałą stawkę – 5 euro lub 8 euro. Dodatkowo płatny będzie przewóz bagażu (5 euro) i roweru (10 euro, a złożony w pokrowcu 5 euro). Bilety dostępne są wyłącznie przez internet.

Alternatywa dla TGV

Na razie uruchomiono dwie pary połączeń między Paryżem a Nantes i jedną parę pomiędzy Paryżem a Lyonem. Od połowy maja SNCF planuje rozszerzyć zakres usług o trzy kolejne pary między stolicą a Nantes. W efekcie podróżni będą mieli do wyboru trasę przez Chartres i Le Mans oraz trasę przez Les Abrais i Saumur. Wzrosnąć ma także – do dwóch dziennie – liczba połączeń między Lyonem a Paryżem. Oznacza to, że usługa Ouigo Classic zawita do 14 miejscowości.

Pociągi rozpędzają się do 160 km/h. Czas podróży na trasie Paryż – Nantes zajmować będzie ostatecznie od 3 godz. 30 min. do 4 godz. i 15 min. Zaś podróż na trasie Paryż – Lyon od 4 godz. 45 min. do 5 godz. i 15 min.

Niskie ceny biletów oraz konieczność odbycia dłużej podróży wynika z faktu wykorzystania starszych lokomotyw i wagonów. SNCF wykorzystuje m.in. odświeżone wagony Corail, które weszły do służby w 1975 roku i miały wówczas odznaczać się wyższym standardem obsługi pasażerów (na pokładzie zapewniono klimatyzację, lepszą izolację akustyczną i płynniejszą jazdę dzięki nowemu zawieszeniu). Pojazdy z zewnątrz przemalowano w różowy kolor, co ma nawiązywać do bary korporacyjnej OUIGO.

"Wagony vintage"

– Wnętrze jest dość zróżnicowane: niektóre fotele wymagały wymiany, tylko kilka wagonów posiada gniazdka elektryczne. Nie ma wifi i jest trochę „vintage”, ale nam to odpowiada i przemawia to także do podróżnych – mówi we francuskich mediach Alain Krakovitch, dyrektor TGV-Intercités. – Będziemy modernizować wnętrza pociągów, jeśli będziemy kontynuować nasz projekt. Dajemy sobie dwa lata, aby sprawdzić czy jest popyt na tego typu usługi. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, poszerzymy ofertę – dodaje szef projektu.

Ouigo Classique jest częścią strategii SNCF mającej na celu pozyskanie w ciągu czterech lat 200 milionów nowych pasażerów na trasach dalekobieżnych we Francji oraz w Europie. Założeniem przewoźnika jest sprawdzenie w ciągu dwóch lat, czy projekt przyjmie się na rynku przewozów i czy będzie rentowny. Pierwsze pociągi w usłudze Classique wyjechały w poniedziałek 11 kwietnia.

Zachęcamy też do lektury tekstu „SNCF przeprasza się z wagonami. Wzmocnią siatkę połączeń Ouigo”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Zobacz również:

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5