Partnerzy serwisu:
Świat

Francja: Obsługa linii kolejowych w Kraju Loary w przetargu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Francja: Obsługa linii kolejowych w Kraju Loary w przetargu
fot. Alstom
Operator linii lekkiej kolei Nantes – Châteaubriant oraz kolei regionalnej w zachodniej Francji zostanie wybrany w drodze przetargu. Decyzję podjął samorząd regionalny Kraju Loary. Nowy operator ma zacząć wykonywanie umowy wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy – 10 grudnia 2023 r. – informuje „Railway Gazette International”.

Kontrakt na świadczenie usług publicznych w zakresie transportu zostanie podpisany na 10 lat (maksymalna długość dopuszczana przez regulacje unijne). Nie jest wykluczone, że zakres przetargu zostanie podzielony na dwa mniejsze zadania. W grę wchodzą dwa pakiety. Jeden z nich ma obejmować obsługę linii lekkiej kolei (w granicach miast funkcjonującej jako tramwaj) z Nantes do Nort-sur-Erdre, Châteaubriant i Clisson. Roczna praca przewozowa wynosiła tam w 2018 r. 800 000 pociągokilometrów, jednak organizator transportu bierze pod uwagę zwiększenie jej do roku 2030 nawet do miliona pockm.

Drugi pakiet, zwany w skrócie „Loarą Południową, składa się z połączeń regionalnych na liniach łączących Nantes z Pornic, Saint-Gilles-Croix-de-Vie, La Roche-sur-Yon, Les Sables d’Olonne i La Rochelle and Cholet oraz z linii Angers – Cholet. W tym przypadku przewiduje się docelowo 4,2 mln pockm rocznie (przeszło dwukrotnie więcej, niż w 2018 r.). W zwiększeniu przewozów mają pomóc dowozowe linie autobusowe, których uruchomienie organizator transportu będzie mógł zlecić zwycięzcy przetargu.

Samorząd chce zawrzeć w przetargu mechanizmy dodatkowo motywujące do poprawy jakości przewozów. Dokładna wysokość rekompensaty za kolejne lata ma zależeć od osiągniętej frekwencji w pociągach, a także – być może – od dochodów uzyskanych ze sprzedaży biletów. Władze regionu będą też zachęcać do stworzenia oferty komercyjnej, uzupełniającej przewozy dotowane.

Tabor do obsługi połączeń w obu przypadkach zapewni zamawiający. Dla pierwszego pakietu będą to wieloczłonowe wagony Alstom Citadis Dualis U53500, dla drugiego – flota wagonów motorowych i zespołów trakcyjnych o napędzie spalinowym (X76500 XGC), elektrycznym (Z51500) i dualnym (B84500 Régiolis). Przewoźnik będzie natomiast odpowiedzialny za utrzymanie pojazdów i – jeśli otrzyma takie zlecenie – za ich modernizację oraz za budowę nowego zaplecza technicznego. W jego gestii będzie ponadto zapewnianie informacji pasażerskiej i dystrybucja biletów (na tych stacjach i przystankach, z których będą korzystać wyłącznie pasażerowie jego pociągów). Personel obecnie pracujący przy obsłudze linii ma otrzymać możliwość przejścia do nowego przewoźnika.

Nie przeprowadzono jeszcze konsultacji społecznych zakresu zamówienia. Po ich przeprowadzeniu mają być znane dalsze szczegóły, związane m. in. z rozkładem jazdy. Samorząd regionalny liczy na to, że uda się zakończyć procedurę wyboru wykonawcy i podpisać umowy do drugiej połowy 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Artur Bogdanowicz 03 kwietnia 2023

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Artur Bogdanowicz 03 kwietnia 2023

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5