Partnerzy serwisu:

Francja poluzuje prawo autokarowe? Megabus się cieszy. Kolej nie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Francja poluzuje prawo autokarowe? Megabus się cieszy. Kolej nie
Francuski minister gospodarki Emmanuel Macron chce liberalizacji prawa regulującego przewozy autokarowe we Francji. Megabus.com, czyli transeuropejski odpowiednik PolskiegoBusa, który należy do tej samej grupy kapitałowej, z zapowiedzi się cieszy. Martwią się nią przewoźnicy kolejowi.

Dziś sytuacja wygląda dla przewoźników autokarowych nie najlepiej. Każda firma, która chce uruchomić linię między Francuskimi miastami, musi podpisać osobną umowę z lokalnymi władzami samorządowymi. Nawet jeśli połączenie ma charakter międzynarodowy i przejeżdża tylko przez kilka francuskich miast. W sumie restrykcje dla przewoźników autokarowych są dużo większe niż w innych europejskich krajach. W efekcie w Szwecji w podróżach między miastami przewozy autokarowe stanowią 5 proc., w Wielkiej Brytanii, gdzie poluzowano niedawno prawo dotyczące tych przewozów – 4 proc. Tymczasem we Francji to zaledwie… 0,0005 proc.

Duża część przewozów regionalnych we Francji odbywa się po torach kolejowych. Istniejące prawo ma za zadanie również chronić francuską kolej. Ale przewoźnicy autokarowi twierdzą, że autokar jest w stanie dojechać tam, gdzie linii kolejowej nie ma, zapewni więc bardziej elastyczną i kompletną obsługę pasażerów. Dodatkowo przekonują, że istniejące prawo nie tyle chroni francuską kolej, co blokuje rozwój rynku przewozów. – 50 osób w autokarze, to zawsze lepsze rozwiązanie, niż 50 osób w samochodach – tłumaczy Laurent Mazille, jeden z szefów Transdev, właściciela przewoźnika Eurolines, który w przeciwieństwie do Megabus.com, skupiającego się na razie na trasach międzynarodowych, konkuruje z koleją na trasach krajowych.

Macron nie wyjaśnił w szczegółach jak ma wyglądać liberalizacja, ale liczy na przynajmniej 10 tys. nowych miejsc pracy. Zwraca też uwagę, że na zmianach skorzystają mniej zamożni Francuzi. Dziś nie każdego stać na bilet TGV (od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu euro), a przejazdy autokarowe mogą być nawet dziesięciokrotnie tańsze.

Wiecej przeczytasz na ten temat w serwisie Transport-Publiczny.pl.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe testuje szybkie pociągi AVE między Hiszpanią a Francją

Tabor i technika

Renfe testuje szybkie pociągi AVE między Hiszpanią a Francją

Przemysław Farsewicz 26 stycznia 2023

Najnowszy model TGV M jedzie do Czech na pierwsze testy [zdjęcia]

Tabor i technika

La Rochelle. Tutaj Alstom będzie budował TGV M

Tabor i technika

La Rochelle. Tutaj Alstom będzie budował TGV M

Łukasz Malinowski 10 września 2022

SNCF zamawia kolejne szybkie pociągi Alstom Avelia

Tabor i technika

SNCF zamawia kolejne szybkie pociągi Alstom Avelia

Roman Czubiński 24 sierpnia 2022

Francja: Pasażerowie uwięzieni w TGV bez klimatyzacji

Świat

Zobacz również:

Renfe testuje szybkie pociągi AVE między Hiszpanią a Francją

Tabor i technika

Renfe testuje szybkie pociągi AVE między Hiszpanią a Francją

Przemysław Farsewicz 26 stycznia 2023

Najnowszy model TGV M jedzie do Czech na pierwsze testy [zdjęcia]

Tabor i technika

La Rochelle. Tutaj Alstom będzie budował TGV M

Tabor i technika

La Rochelle. Tutaj Alstom będzie budował TGV M

Łukasz Malinowski 10 września 2022

SNCF zamawia kolejne szybkie pociągi Alstom Avelia

Tabor i technika

SNCF zamawia kolejne szybkie pociągi Alstom Avelia

Roman Czubiński 24 sierpnia 2022

Francja: Pasażerowie uwięzieni w TGV bez klimatyzacji

Świat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5