NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Francja. Bombardier z ogromnym kontraktem na nowe pociągi dla linii RER B

| Magdalena Romanowska 18.01.2021 10

Francja. Bombardier z ogromnym kontraktem na nowe pociągi dla linii RER B
fot. Wikimedia CC BY-SA 4.0
Spółki RATP i SNCF wybrały konsorcjum Bombardier i CAF do modernizację regionalnej linii ekspresowej RER-B. Ten ważny kontrakt wymknął się Alstomowi, który w trakcie postępowania zgłaszał wątpliwości związane z ze zmianą specyfikacji w trakcie trwania postępowania. W ramach zamówienia ma zostać dostarczonych 146 nowych pociągów MI20 o łącznej wartości 2,56 mld euro.
Decyzją stowarzyszeń Île-de-France Mobilités, RATP i SNCF konsorcjum Bombardier-CAF zostało wybrane do wymiany pociągów na linii RER B, kursującej przez Paryż. Łączy port lotniczy Charles de Gaulle'a z Mitry - Claye na północnym wschodzie oraz Robinson i Saint-Rémy-lès-Chevreuse na południu aglomeracji. RER B to regionalna linia ekspresowa, najbardziej ruchliwa linia kolejowa w Europie po RER A. Od dłuższego czasu jednak podróżowanie nią było dla pasażerów udręką. Starzenie się taboru, ale w niektórych miejscach również infrastruktury, powodowało nawracające awarie, a co za tym idzie – opóźnienia.

W odpowiedzi na apel prezydenta regionu Île-de-France, Valériego Pécresse’a, szefowie Île-de-France Mobilités, RATP i SNCF zorganizowali nadzwyczajne posiedzenie, w wyniku którego rozpisano przetarg na dostarczenie nowych pociągów MI20, które będą kursowały na tej linii. Przedmiotem przetargu było dostarczenie 146 pociągów  za łączną kwotę 2,56 mld euro, finansowanych przez Île-de-France Mobilités.

18 grudnia Sąd Okręgowy w Paryżu zawiesił składanie ofert w przetargu. Stało się to na wniosek, biorącej udział w postępowaniu, firmy Alstom. Producent zgłosił nieprawidłowość, to znaczy zmianę specyfikacji, która nastąpiła w trakcie postępowania. Chodziło o gotowość do elastyczności przy zakupie pociągów w związku z pandemią COVID-19. RATP i SNCF zdecydowały się na kontynuację przetargu, ponieważ wcześniej zobowiązały się do jego rozstrzygnięcia pod koniec 2020 r. Kontrakt przyznano Bombardierowi. Umowa ma zostać podpisana w ciągu kilkunastu dni.

Nowe pociągi będą kursować między Saint Rémy-les-Chevreuse i Roissy od 2025 roku. Będą korzystać z automatycznego systemu pilotażowego Nexteo. W międzyczasie podjęte zostaną prace nad modernizacją infrastruktury (komutacja, sygnalizacja) od strony południowej oraz zmodernizowane zostaną stacje.

Choć Alstom utracił to zamówienie na rzecz Bombardiera, nie jest w tej sytuacji całkowitym przegranym. Przypominamy, że wraz z 29 stycznia Bombardier Transportation zostanie oficjalnie przejęty przez Alstom. Fuzja doprowadzi do powstania drugiego najpotężniejszego koncernu taborowego świata.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (332)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (332)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5