Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją ETCS. Jak Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją ETCS. Jak Pendolino
Problemy z homologacją taboru z systemem ETCS poziomu 2 w Polsce nie dotyczą tylko Pendolino. Podobne wymagania postawiła Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Producent – Stadler – ma ten sam kłopot – w Polsce nie ma jeszcze infrastruktury, na której można by zrobić testy.

Alstom ma problem z certyfikacją pociągów Pendolino z systemem ETCS (European Train Control System). Na wymaganym przez PKP Intercity poziomie 2 (dwustronna komunikacja z lokomotywą eliminująca konieczność obserwacji semaforów) system jeszcze w kraju nie funkcjonuje. Podobne wymagania postawiła przed Stadlerem, dostawcą dwudziestu Flirtów, Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

– Jesteśmy na etapie pozyskiwania dopuszczenia do eksploatacji dla pociągów FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – mówi Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail.  Jak przyznaje, obecnie brak jest infrastruktury ERTMS 2 na sieci PKP PLK. I to jest problem dla producentów.

– Wspólnie z ŁKA szukamy optymalnego rozwiązania w tym zakresie. Początkowa eksploatacja na SHP (istniejącym systemie Samoczynnego Hamowania Pociągu) wydaje się tu dobrym rozwiązaniem, które nie wprowadza żadnych ograniczeń w kursowaniu naszych pojazdów na sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Stadler dokona homologacji systemu ERTMS 2 pojazdu, jak tylko odpowiednia infrastruktura na sieci PKP PLK będzie oddana do eksploatacji – mówi Skalski.

– Zgodnie z kontraktem zawartym pomiędzy Łódzką Koleją Aglomeracyjną a Stadler Polska na dostawę 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych Flirt3, pierwsza partia pojazdów w ilości 6 sztuk ma zostać dostarczona zamawiającemu do 30 kwietnia. Kwestie uzyskania zezwoleń dla taboru znajdują się po stronie producenta – mówi zdawkowo Marta Markowska, rzecznik ŁKA.

Jednak według informacji „Dziennika Gazety Prawnej”, w przeciwieństwie do PKP Intercity, łódzki przewoźnik ma zamiar zgodzić się na homologację ETCS poziomu 2, gdy będzie to możliwe na polskiej infrastrukturze. To o tyle sensowne, że w najbliższej przyszłości pociągi ŁKA nie będą jeździć po liniach kolejowych wyposażonych w ETCS.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Samorządy wspierają Kolejową Komunikację Autobusową w Łódzkiem

Zintegrowany transport

Samorządy wspierają Kolejową Komunikację Autobusową w Łódzkiem

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego 19 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Samorządy wspierają Kolejową Komunikację Autobusową w Łódzkiem

Zintegrowany transport

Samorządy wspierają Kolejową Komunikację Autobusową w Łódzkiem

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego 19 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij