NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejny rok z Polregio i Arrivą w Kujawsko-Pomorskiem. Efekty przetargu za rok

| Michał Szymajda 18.10.2021 6,5k

Kolejny rok z Polregio i Arrivą w Kujawsko-Pomorskiem. Efekty przetargu za rok
Fot. Polregio
Zgodnie z zarządzeniem marszałka województwa kujawsko-pomorskiego region przystąpił do negocjacji na temat przedłużenia istniejących umów z Polregio i Arrivą na wykonywanie przewozów kolejowych w województwie. Szanse na wyłonienie operatorów w drodze przetargu jeszcze w tym roku są nikłe.
O przetargu na wykonywanie przewozów kolejowych przez 10 lat na terenie Kujaw i Pomorza, pisaliśmy już sporo. Z końcem września, w artykule "Czy kujawsko-pomorskie zdąży rozstrzygnąć przetarg? Są obszerne odwołania" opisaliśmy problemy z rozstrzygnięciem konkursu ofert. Trudno będzie to zrobić do grudnia 2021 z uwagi na bardzo krótkie terminy oraz liczne odwołania w przetargu. 

Marszałek zarządza negocjacje w sprawie powierzenia przewozów na rok

Jak się okazało, już na początku października zarządzeniem marszałka rozpoczęto negocjacje z obecnie kursującymi po Kujawach i Pomorzu operatorami – Polregio i Arrivą. Przedmiotem negocjacji jest dalsze powierzenie im usług z uwagi na bardzo prawdopodobne nierozstrzygnięcie przetargu, na okres od grudnia 2021 do grudnia 2022.

Zarządzenie marszałka oznacza rozpoczęcie negocjacji z Polregio i Arrivą dotyczących przedłużenia istniejących umów do 10 grudnia 2022 „na wypadek nierozstrzygnięcia w całości lub w części postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (…) „świadczenie usług w publicznym transporcie zbiorowym w kolejowych przewozach pasażerskich na terenie województwa (…) w okresie od 12 grudnia do 14 grudnia 2030”.

– Potwierdzamy, że urząd marszałkowski, jako organizator przewozów, zwrócił się do Polregio z wnioskiem o rozpoczęcie rozmów na temat powierzenia pasażerskich połączeń kolejowych w województwie – potwierdziło biuro prasowe Polregio.

Urząd wyjaśnia

Urząd marszałkowski regionu na naszą prośbę odniósł się do sprawy. Na nasze pytania odpowiadał Olgierd Sobkowiak, naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych w Urzędzie Marszałkowskim i jednocześnie przewodniczący komisji przetargowej. Odpowiedź publikujemy w całości.

"Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych otrzymaliśmy około 200 zapytań dotyczących ogłoszonego postępowania na realizację usług komunikacji kolejowej w naszym województwie, które ma wyłonić operatorów regionalnych przewozów pasażerskich obsługujących linie w okresie od 12 grudnia 2021 do 14 grudnia 2030.

Firmy skorzystały z przysługującego im prawa do wnoszenia pytań i składania odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Jest to zwyczajowe postępowanie ubiegających się o zamówienie wykonawców określone w procedurze przetargowej, przewidziane i zapisane w ustawie. Zapytania, które do nas wpłynęły, dotyczą zarówno Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, jak i Opisu Przedmiotu Zamówienia. Obecnie przygotowujemy odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w toku postępowania. A w związku z oczekiwaniem na wyznaczenie terminu rozpatrzenia odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą zdecydowaliśmy o przedłużeniu terminu wyznaczonego na składanie ofert w przetargu. Nowy termin składania ofert to 28 października 2021 roku.

Będziemy kontynuować postępowanie przetargowe, które wyłoni operatorów regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich obsługujących linie w naszym regionie do 14 grudnia 2030. W tym postępowaniu władze województwa oczekują gwarancji zwiększenia liczby połączeń, zlikwidowania problemu wykluczenia komunikacyjnego i białych plam na regionalnej mapie publicznego transportu pasażerskiego. Zależy nam też, by lepiej sprofilowana siatka połączeń zachęciła do korzystania z kolei nowych pasażerów. Wybrany przez nas model podziału zamówienia na 10 pakietów ma sprawić, iż samorządowe władze województwa będą mogły zagwarantować mieszkańcom siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym, także jeśli chodzi o częstotliwość i godziny kursowania pociągów. Ponieważ takie są oczekiwania podróżnych, chcemy w tym nowym rozdaniu przywrócić połączenia sprzed obecnych, związanych m.in. z epidemią, ograniczeń.

W związku z przesunięciem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym podjęliśmy dodatkowe działania. Mają one zapewnić funkcjonowanie regionalnych połączeń kolejowych na obszarze naszego województwa, do czasu kiedy wyłonieni zostaną przewoźnicy wybrani w postępowaniu przetargowym i rozpoczną świadczenie usług przewozowych zgodnie z zawartymi umowami. Dlatego rozpoczęliśmy procedurę związaną z powierzeniem pasażerskich połączeń kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem na kolejny rok. To powierzenie obowiązywałoby od 12 grudnia 2021".

O warunkach przetargu, który raczej nie spowoduje radykalnej wymiany taboru w regionie, pisaliśmy obszernie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (640)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5