NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

ET40 idą na złom. Jedną uratują?

| dl, Rynek Kolejowy 10.10.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-10-10 14:38:13 Autor: DEX
---.skarzysko.vectranet.pl
\"pojawił się pomysł, by jedną z nich zachować dla przyszłych pokoleń i miłośników kolei.\"

A jaki zysk będzie z tego miało przyszłe pokolenie ? Ile to będzie podatnika kosztowało ?
No chyba, że wszelkie koszta pokryją miłośnicy kolei z własnej kieszeni lub dobrowolnych zbiórek.
2012-10-10 14:51:12 Autor: warzywoswiniak
---.play-internet.pl

warzywoswiniak
@Dex
pewnie jesteś jednym z tych co to leżą z puszką browara przed telewizorem, i wiecznie narzekają na wszystkich i na wszystko i w życiu nie byłeś w żadnym muzeum
2012-10-10 15:23:18 Autor: m0ke
---.play-internet.pl
A ET40-41, ktora posiada dosc ciekawa historie juz dzisiaj w nocy, najpozniej jutro zostanie pocieta :)
2012-10-10 15:35:05 Autor: kapiszon
---.tktelekom.pl
@DEX ssie :)
2012-10-10 15:41:03 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
A na Słowacji \"Ziemiomłoty\" dalej jeżdżą.
2012-10-10 15:44:28 Autor: Kiler
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech tną ten czeski złom, trzeba pielęgnować to co w Polsce wyprodukowano czyli ET22, ET41 czy EU07. Wprawdzie PKP CARGO mogłoby pokusić się o ich sprzedaż na pewno jakiś prywaciarz skusiłby się. Wystarczy popatrzeć na tabor CTLu i DB.
2012-10-10 15:46:09 Autor: m0ke
---.play-internet.pl
Hahaha. Co to za weryfikacja? Skoro skresloni caly ilostan oprocz dwoch egzemplarzy? Kto byl odpowiedzialny za przeniesienie calej serii na Slask oraz odstawienie w miejscu tj. W Gliwicach i Tarnowskich Gorach, gdzie zostaly rozkradzione?? Swoja droga Cargo sporo by zarobilo sprzedajac je czeskim/slowackim prywaciarzom, ktorzy juz teraz bija sie o starsze lokomotywy serii 121/140/141
2012-10-10 15:48:05 Autor: stoker
---.155.180.218
Głąby zamiast sprzedać to np. czeskim przewoźnikom prywatnym i zarobić wolą pociąć na złom.
Typowo po polsku - nie zjem i drugiemu nie dam.
2012-10-10 15:59:54 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Ale wersje czeskie, kupione na rynku wtórnym jeżdżą i to w dość sporych ilościach. Ale widać PKP Cargo nie zamierza ułatwiać życia swojej konkurencji i woli je złomować niż sprzedawać..... Prawo rynku.
2012-10-10 16:02:09 Autor: zdzichu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a nie ma chętnych żeby to kupić?
2012-10-10 16:08:53 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od kiedy w Polsce kolej coś sprzedaje prywaciarzom? To konkurencja jest i loki mogłyby wrócić do Polski kupione przez naszych prywaciarzy :-)) Takie mamy myślenie. Zamiast zarobić kilka baniek na każdej sztuce sprzedano za kilkaset tysiaków całość :-) BRAWO głąby :-) Uczcie się od IC bo tu przynajmniej sprzedano złomicha !!!
2012-10-10 16:11:28 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
CYTAT: \"– Obecnie koncentrujemy się na podstawowych jednostkach liniowych, czyli ET22, ET41 oraz EU07\"

A co w takim razie z ET42?
2012-10-10 17:01:09 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
@stoker
Zaraz tam oddawać zagranicznym prywaciarzom. PKP Cargo ma spółkę-córkę na Słowacji. Jej by przekazała.
2012-10-10 17:13:29 Autor: DEX
---.skarzysko.vectranet.pl
@warzywoswiniak(sic!) : Pewnie jesteś jednym z tych socjalistów którzy wszystko chcieliby mieć dotowane z budżetu centralnego, do którego i ja dokładam i nie życzę sobie by finansować bezsensowne pomysły czy inwestycje.
2012-10-10 17:17:47 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Sprzedajcie je Worachowi. Będą ciekawe pociągi: ET40 plus 1 bohun...
2012-10-10 17:28:20 Autor: podatnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już kiedyś prokuratura się zajęła panami z Cargo za pocięcie białostockich ST44, które mogły jeszcze pojeździć. Może warto zainteresować odpowiednie organa i teraz, wszak niszczony jest majątek narodowy.
2012-10-10 17:42:48 Autor: real
---.38.100.14.internetia.net.pl
@DEX
Fachowcu z Bożej łaski napisz ile państwo, budżet czy TY osobiscie dopłaciło do CARGO W OSTATNICH DZIESIĘCIU LATACH.?
2012-10-10 18:16:18 Autor: Fido Dido
---.internetia.net.pl
Najpierw pozwolili żeby złomiarze im pouszkadzali tabor, a teraz nie opłaca się remontować....Kurde kiedy w końcu prokuratura zajrzy do dupy ludzichom z Cargo za działania na szkodą podatnika?????
2012-10-10 18:54:43 Autor: plo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dex: może Wawel w Krakowie, Zamek Królewski i inne polskie zabytki też sprzedać developerom - wiesz ile kosztuje podatnika utrzymanie takich \"zbędnych\" zabytków a tak developer je wyburzy i postawi sobie dochodowy biurowiec albo strzeżone osiedle a państwo zarobi na podatkach. Muzeum Narodowe i inne muzea to też niedochodowe instytucje - pewnie trzeba sprzedać zbiory razem z budynkami i zarobić.
Siedzisz sobie w tej zapadłej dziurze w świętokrzyskim i pojęcia o świecie nie masz. Dorośnij skończ jakąś szkołę to może trochę zmądrzejesz bo z poziomu tego co napisałeś to raczej nie jesteś płatnikiem tylko beneficjentem podatków. Każdy cywilizowany kraj zachowuje zabytki - także zabytki techniki jakimi są stare lokomotywy. W większości cywilizowanych krajów masz w muzeach zachowaną większość eksploatowanych lokomotyw. Jak ukończysz 18 lat to kup sobie bilet do dowolnego sąsiedniego kraju i zobaczysz jakie mają zbiory zabytkowych pojazdów. Polska na tle Europy (a także USA, Kanady, Japonii, Australii a nawet Rosji) to w dziedzinie ochrony zabytków (szczególnie zabytków techniki) trzeci świat. Przez podobnie myślących prostaków pracujących w różnych instytucjach liczy się tylko kasa ze złomu. Sposób dbania o zabytki świadczy o kulturze społeczeństwa i jego dojrzałości - społeczeństwa złożone z jednostek o niskim poziomie kultury nie dbają o nic poza konsumpcją - czyli nie różnią się od zwierząt.
2012-10-10 19:25:23 Autor: CenTraX!
---.strong-pc.com
http://www.youtube.com/watch?v=JcteDs1P0yc
2012-10-10 20:38:44 Autor: zdzicho
---.telpol.net.pl
panowie wolę jednego \"czecha\" niz 99 ET-22 , kto miał okazje przyna mi rację nie rzucaja po kabinie resorowanie takie ze szklanka kawy pełna nie wyleje się,przetwornica sama sie załączy przy spadku napięcia na bateri poza tym ogólnie jest prosta nie mieszanina et-21/eu-o7 ,ET-22 po prostu nieudany zlepek 2 maszyn
2012-10-10 21:31:29 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
ET42 na razie uchowały się przed tym losem i widać je codziennie na śląsku.
2012-10-10 21:46:40 Autor: autor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
DEX, DEX, zaraz, zaraz, coś mi to przypomina. A no tak, Mr. DEX - to ten kretyński zespół disco polo.
2012-10-11 00:50:39 Autor: DEX
---.skarzysko.vectranet.pl
Uderz w stół a nożyce się odezwą. No i się odezwali, utopieni po uszy w socjalizmie mikole.
Ta sytuacja pokazuje jak wiele błędów popełniono w trakcje transformacji ustrojowej, gdzie w nowej Polsce nauczono dawać za darmo i wszystko dotować.

Podobno jest dużo miłośników kolei, więc mam do Was propozycję - stwórzcie stowarzyszenie, fundację, spółkę i z własnych pieniędzy lub pozyskanych np. od sponsorów (prywatnych) spełniajcie swoje marzenia polegające na skupowaniu złomu... przepraszam - cudów techniki kolejowej.
2012-10-11 07:00:47 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.cdpnetia.pl

Gubernator Kalifornii
Głupi żeś jest DEX... W Wielkie Brytanii, w Niemczech, wszędzie na całym świecie dba się o zabytki i zarabia na ich eksponowaniu przyzwoite pieniądze. A dzięki takim osłom jak ty, u nas wszystko jest do zaorania... Rozumiem, że idąc twoim tokiem myślenia można zburzyć zamki w Polsce, kamienice, zabytkowe wozy strażackie, skanseny, etc...
2012-10-11 09:00:10 Autor: fixall
---.internetdsl.tpnet.pl
Moim zdaniem powinny być zachowane 2 sztuki. Jedna jako klasyczny ET40 i jedna jako EP40. Ile zdjęć w internecie jest lokomotywy EP40?
Dexa nie słuchać i nie wdawać się w dyskusje.
A kolega Gubernator Kalifornii ma rację. Kto był np.: w Anglii ten wie jak wyglądają tam muzea i co ciekawe i ważne dla Dexa SĄ ZA DARMO w większości. Tylko nie może to też wyglądać tak jak w Kościerzynie gdzie stoi sobie SP47 i nikomu nie chce się odrestaurować kabiny.
2012-10-11 09:39:27 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
W tym roku byłem w dwóch kolejowych skansenach, w Kościerzynie oraz w Chabówce. Miejsca te cieszą się dużym zainteresowaniem, przychodzą osoby kolejnictwej zainteresowane jak też rodziny z dziećmi. W Chabówce była też grupa Francuzów.
Czy mam rozumieć, że zdaniem niektórych wszelkie muzea, teatry, zabytki powinni utrzymywać tylko ludzie kulturą, sztuką i techniką zainteresowani?
Starożytni Grecy w grobach się przewracają, 2-3 tysiące lat po cywilizacji helleńskiej cofamy się do epoki kamienia łupanego.
2012-10-11 13:18:47 Autor: Ratel
---.43.77.109
@DEX

Podpisując się pod moimi przedmówcami ~Real; ~Plo; ~Gubernator Kalifornii, z którymi całkowicie się zgadzam, uznając że swoimi argumentami wyczerpali temat, ponawiam zadane przez nich pytania i dodam tylko jedynie coś z innej beczki:

Piszesz:
Ta sytuacja pokazuje jak wiele błędów popełniono w trakcje transformacji ustrojowej, gdzie w nowej Polsce nauczono dawać za darmo i wszystko dotować.


Własnie.
NIE ZA DARMO.
Ja płacę i wymagam takie jest prawo rynku, ale właśnie teraz widać, że gdyby obecny ustrój tak bardzo nie opiekował by się obywatelami nie trzeba by było przedłużać wieku emerytalnego, a tak mamy państwo opiekuńcze, państwo \"dba\" o moje składki emerytalne i podciąga wiek żebym broń boże nie skorzystał z tego co mi się należy.
Komuna wybudowała fragment autostrady A4 z podatków przecież, ale DARMOWEJ, za którą w państwie opiekuńczym (nowej Polsce) \"płacisz\" myto za przejazd.

W Anglii tez jest kapitalizm, i jest też krytykowany przez Ciebie socjal, u nas państwo się obywatelami opiekuje instalując fotoradary, albo powołując kolejne służby do zakładania blokad i do dojenia kierowców, zamiast ścigać piratów drogowych tu i teraz zagrażających innym użytkownikom.


Piszesz że się nie zgadzasz żeby z Twoich podatków to a tamto, dziwnym trafem płacisz(?) podatki (jak my wszyscy), chyba najwyższe w Europie i co z tego masz?
Autostrady???
Albo ich fragmenty, za które płacisz myto???
A może dziurawe drogi na które płacisz podatki, na których stopniowo urywasz zawieszenie gdzie za jego naprawę w cenie naprawy i części płacisz podatek, tylko po to żeby stojąc w korku i paląc więcej paliwa zapłacić ponad 100 procent podatków od ceny paliwa pod dystrybutorem???
A może służbę zdrowia i szkolnictwo???
A może NFZ i ZUS i czekasz na spcjalistę i płacisz z własnej kieszeni???
Czy może na likwidowane połączenia kolejowe albo autobusowe???
A może płacisz za likwidację w/w linii kolejowych, w tym także ich fizyczną likwidację i zamienianie na nikomu nie potrzebne i nie użytkowane ścieżki rowerowe???
A może na kolejne nie udane i niepotrzebne reformy czego popadnie???






2012-10-11 14:14:46 Autor: Ratel
---.43.77.109
Słusznie zauważyli także Koledzy m.in. ~fixall i ~Jan, których niechcący pominąłem w poprzednim komentarzu a z którymi tak samo się zgadzam.
Anglicy, ale także Szwajcarzy, Austriacy na przykład także mają muzea, skanseny i zabytki kultury, np. dom Mozarta, a także czynne lokomotywy zabytki techniki, pojazdy, maszyny parowe, czy muzea czekolady...
I sa z tego dumni i dbają o to.
Nie tylko Starożytni Grecy przewracają się w grobach, nasi dziadkowie którzy walczyli i przelewali krew za naszą ojczyznę i odbudowywali ten kraj własnymi rękami, jeszcze nie tak dawno.
2012-10-11 16:43:30 Autor: guma
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ET 40 od 20 lat uważam za złom i bardzo nieprzyjazny maszyniście tabor, lecz powinno się go zachować.
Gdyby wszyscy myśleli jak DEX to powinniśmy pozbyć: galerie, muzea, ośrodki kultury, biblioteki, archiwa państwowe, parki narodowe, lasy państwowe, szkoły i uczelnie, służbę zdrowia, obserwatoria astronomiczne, ośrodki badawcze i doświadczalne (reaktor atomowy Maria) - bo wszystko to utrzymuje podatnik. Może tak popatrzmy na brak odpowiedzialności za błędne decyzje rządzących, które Nas tak wiele kosztują. W tym kraju nikt za nic nie odpowiada, oprócz tych na dole.
2012-10-11 23:39:22 Autor: abc
---.blast.pl
To sprawdźcie mądrale bilans PKP Cargo za poprzedni rok...
2012-10-28 17:48:34 Autor: Aruś
---.przeworsk.mm.pl
Cena za złom 20 000tyś złoty a inny przewoźnik da za nią 200 000 Pozdrawiam ekonomistów z Cargo. He he he . Ot cała prawda
2012-10-30 09:23:58 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Technologicznie przestarzałe, typowa skoda z lat 60-tych. Ale dostawa realizowana była w latach 75-78 czyli jeszcze nie taki straszny staroć. Nie wiem czy wtedy nie można było zamówić czegoś lepszego, ale był prikaz i już. Osobiście wolałbym ET41
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS