Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Estonia zbuduje centralny system sterowania ruchem kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Estonia zbuduje centralny system sterowania ruchem kolejowym
Fot. Norbert Utz, CC BY-SA 4.0Pociąg Stadlera na głównej stacji Tallina
Estonia właśnie podpisała kontrakt na budowę scentralizowanego systemu sterowania ruchem kolejowym w całym kraju. To część szerszego planu, który do 2030 roku ma radykalnie zmienić funkcjonowanie estońskiej kolei.

Cała sieć kolejowa Estonii nie jest duża i liczy sobie 1219 kilometrów. Aby ułatwić zarządzanie nią zarządca kolei w tym kraju – Eesti Raudtee – wziął pod uwagę budowę scentralizowanego systemu sterowaniem ruchem kolejowym. Choć przyznany właśnie spółce Indra kontrakt wart jest 18,4 miliony euro, ma przynieść znaczące oszczędności w ciągu kilka lat od jego pełnego uruchomienia w 2025 roku, zwiększyć przepustowość sieci i przyspieszyć pociągi. Ma też znacząco poprawić bezpieczeństwo na torach i ułatwić proces konstruowania rozkładów jazdy, a prezes ER mówi nawet o stworzeniu najbezpieczniejszej kolei w Europie.

– Rozkłady jazdy dla zainteresowanych przewoźników będziemy projektowali znacznie szybciej, będzie istniała możliwość stworzenia czegoś w rodzaju „zielonej fali” dla przewoźników, co jest istotne zwłaszcza na jednotorowych liniach kolejowych. Dzięki temu zarówno my jak i przewoźnicy oszczędzimy czas, a co za tym idzie – także pieniądze, które będziemy mogli inwestować w innych obszarach działania kolei – powiedział Erik Laidvee, prezes estońskiego odpowiednika PKP PLK. Kontrakt z Indrą obejmować będzie także dwa lata obsługi nad systemem po jego pełnym uruchomieniu. Przy okazji powstanie także jednolity system informacji pasażerskiej dla całego kraju.

Komplementarną częścią modernizacji kolei będzie także budowa nowych systemów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, którymi zajmie się hiszpańska firma Ingenieria y Control Ferroviario. Nowoczesne systemy i urządzenia w pierwszej kolejności pojawią się na najważniejszych estońskich liniach z węzłowej stacji Tapa położonej 80 kilometrów na wschód od Tallina w kierunku wschodnim – do Narwy i granicy z Rosją – i południowym, do granicy z Łotwą.

Do 2027 roku estoński system kolejowy ma być w całości objęty centralnym systemem sterowania ruchem z zainstalowanym systemem ETCS, ERTMS, który pozwoli przyspieszyć pasażerskie pociągi do prędkości 135 i 160 km/h. Do końca 2028 roku prawie 80% estońskiej sieci kolejowej (wszystkie linie magistralne) mają być zelektryfikowane. Co ciekawe: system 3kV DC na zachód od Tallina będzie utrzymany, a na wschód i południe od miasta pojawi się napięcie 25kV AC. Z tego powodu pasażerski przewoźnik Elron przygotowuje się obecnie do zakupu 6 dwusystemowych zespołów trakcyjnych z opcją na zakup 10 kolejnych.

Więcej na temat planowanej elektryfikacji w Estonii piszemy tutaj. Co interesujące, projekt elektryfikacji na dużą skalę będzie realizować także Łotwa i Litwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

Infrastruktura

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

inf. pras PKP PLK 31 sierpnia 2022

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

CUPT 29 grudnia 2012

PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania

Tabor i technika

PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania

jm, Rynek Kolejowy 08 września 2014

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

Infrastruktura

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

inf. pras PKP PLK 31 sierpnia 2022

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

CUPT 29 grudnia 2012

PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania

Tabor i technika

PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania

jm, Rynek Kolejowy 08 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5