Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PLK zintegruje Lokalne Centra Sterowania
Polskie Linie Kolejowe mają już wystarczająco dużo Lokalnych Centrów Sterowania, by zacząć je integrować na wyższym poziomie zarządzania ruchem. Ogłoszono postępowanie na wykonawcę studium utworzenia Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego, które wraz z Regionalnymi Centrami Sterowania przejmą dzisiejsze zadania Głównej Dyspozytury i ekspozytur.

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą wybrać firmę, która opracuje dokumentację przedprojektową dla projektu - "Utworzenie Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego”. Postępowanie będzie prowadzone w trybie dialogu technicznego. Efektem prac ma być studium wykonalności projektu oraz opis przedmiotu zamówienia dla właściwego przetargu.

Jak opowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, projekt jest konsekwencją procesu przekształcania zarządzania ruchem kolejowym przez PKP PLK pod kątem technologicznym. Według realizowanego od kilku lat przez PLK modelu, Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego oraz Regionalne Centra Sterowania i Zarządzania Ruchem Kolejowym (RCS) docelowo zastąpią obecną organizację zarządzania ruchem kolejowym opartą na Głównej Dyspozyturze oraz Ekspozyturach Zarządzania Ruchem Kolejowym. Ważnym elementem zamówienia będzie integracja Lokalnych Centrów Sterowania w Regionalne Centra Sterowania – PLK ma już wystarczająco dużo LCS, by zacząć je integrować na wyższym poziomie zarządzania ruchem.

– Oprócz dotychczasowych funkcji Ekspozytur, RCS-y przejmą zdalne sterowanie ruchem kolejowym na wybranych obszarach, poprzez przeniesienie sterowania z Lokalnych Centrów Sterowania (LCS) lub modernizowanych w ramach inwestycji - nastawni miejscowych. Dodatkowo RCS-y będą pełniły funkcje diagnostyczne, funkcje zarządzania informacją pasażerską i systemami monitoringu, funkcje centrów szkoleniowych dla pracowników prowadzących ruch kolejowy itp. – mówi Dutkiewicz.

Jak zaznacza, do celów projektu należy zwiększenie sprawności, centralizacji i automatyzacji prowadzenia ruchu kolejowego, usprawnienie przepływu informacji, usprawnienie działań w sytuacjach kryzysowych, racjonalizacji kosztów eksploatacji. – Planujemy umieszczenie CBRK i RCS w nowych budynkach, które będą dostosowane do ich funkcji – mówi rzecznik.

Projekt w toku uzgodnień z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju został zgłoszony do realizacji w perspektywie finansowej 2014-2020 jako jeden z projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przewidywana jest budowa co najmniej części CBRK i RCS w perspektywie finansowej do 2022 r.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Infrastruktura

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Roman Czubiński 03 stycznia 2023

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

Infrastruktura

Estonia zbuduje centralny system sterowania ruchem kolejowym

Infrastruktura

Jest przetarg na LCS Łuków

Infrastruktura

Jest przetarg na LCS Łuków

jm, Rynek Kolejowy, 21 lipca 2011 21 lipca 2011

Duży przetarg w modernizacji Warszawa-Łódź. Budowa LCS Skierniewice wraz z ERTMS

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

CUPT 29 grudnia 2012

Zobacz również:

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Infrastruktura

PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?

Roman Czubiński 03 stycznia 2023

W Lubartowie działa nowy LCS dla linii Lublin - Łuków

Infrastruktura

Estonia zbuduje centralny system sterowania ruchem kolejowym

Infrastruktura

Jest przetarg na LCS Łuków

Infrastruktura

Jest przetarg na LCS Łuków

jm, Rynek Kolejowy, 21 lipca 2011 21 lipca 2011

Duży przetarg w modernizacji Warszawa-Łódź. Budowa LCS Skierniewice wraz z ERTMS

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

Infrastruktura

Umowa z CUPT na LCS Skierniewice

CUPT 29 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5