NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

České dráhy rozmawiają o przejęciu Leo Expressu

| Michał Szymajda 24.04.2020 267

České dráhy rozmawiają o przejęciu Leo Expressu
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Rozpoczęły się negocjacje dotyczące możliwości przejęcia przewoźnika Leo Express przez państwowe przedsiębiorstwo kolejowe České dráhy. Strony są jednak bardzo ostrożne w komentowaniu tego faktu.
O rozpoczęciu negocjacji pomiędzy przewoźnikami poinformował czeski portal zdopravy.cz. O tym, że w ogóle trwały serwis dowiedział się od ministra transportu Republiki Czeskiej, Karela Havlíčka. Potwierdził on w rozmowie z dziennikarzami, że dyskutowana jest możliwość przejęcia udziałów Leo przez ČD. Leoš Novotný, prezes Leo Expressu potwierdził, że spotkania miały miejsce. Dodał jeszcze, że do czasu podpisania ewentualnej umowy nie ma nic więcej do dodania. Nieco więcej powiedział rzecznik prasowy Kolei Czeskich.

– Monitorujemy rynek i jeśli pojawi się okazja do dalszego rozwoju naszej działalności, ulepszenia i rozszerzenia naszych usług, reagujemy. Myślimy w tym miejscu nie tylko o segmencie kolei pasażerskiej, ale także o autobusach. Każda taka decyzja biznesowa musi zawsze podlegać dogłębnej analizie, być zgodna ze strategią firmy i okazać się korzystna dla Kolei Czeskich – powiedział rzecznik prasowy spółki České dráhy Radek Joklík.

– Leo Express od dawna negocjuje wejście strategicznego partnera, który umożliwi dalszy rozwój udanego projektu. Negocjacje toczą się z wieloma zainteresowanymi stronami. Ze względu na poufność nie możemy komentować ich bardziej szczegółowo – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Expressu. Wiadomo, że podobne rozmowy prowadzone były prawie dwa lata temu, wówczas jednak nic z nich nie wyszło.

Ostatnie miesiące nie były dla Leo szczególnie szczęśliwe. Przewoźnik zaliczył, na szczęście krótkotrwałą, wpadkę na liniach lokalnych, gdzie na zlecenie kilku hetmanów zaczął obsługiwać połączenia regionalne. Zostały na niego nałożone kary umowne. Opóźnia się wprowadzenie do ruchu chińskich ezt Sirius, które przechodzą obecnie proces homologacji. Również koronawirus mocno uderzył w podstawy działania firmy. Przewoźnik bowiem od przeszło miesiąca nie wozi pasażerów na swoich komercyjnych trasach i przez to – nie zarabia.

W 2020 roku Leo Express chciał rozszerzyć swoją działalność na polskim rynku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (656)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (656)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5