Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ERTMS na 470 km E20 w 20 miesięcy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
25-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ERTMS na 470 km E20 w 20 miesięcy?
PKP PLK rozpisała przetarg na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 1  na liczącym 470 km odcinku Kunowice-Warszawa  ciągu linii E20/CE20. Potencjalni wykonawcy skarżą się, że czas na realizację będzie zbyt krotki.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, zabudowa i uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziom 1 z uaktualnieniem (infill) na linii E20/CE20, na odcinku Kunowice - Warszawa, łącznie z węzłami: poznańskim i warszawskim. Zamawiający wymaga etapowania robót, uruchomienia, ale również etapowego przeprowadzenia prób technicznych i przekazania do eksploatacji z podziałem na etapy Kunowice – Swarzędz i Swarzędz – Warszawa.

Termin zakończenia realizacji inwestycji to 20 miesięcy od daty rozpoczęcia, a w jej ramy wchodzi jeszcze wykonanie dokumentacji budowlanej, wykonanie dokumentacji wykonawczej, czy uzyskanie certyfikatu pośredniego dla etapu projektowania, a po realizacji przetestowanie systemu.

Potencjalni wykonawcy z branży sterowania ruchem kolejowym utrzymują w nieoficjalnym rozmowach, że termin jest wręcz niemożliwy do dotrzymania. Dla przykładu podają, że na trzykrotnie krótszym odcinku Poznań – Bydgoszcz na roboty przeznaczono 18 miesięcy. Z tym że tam występuje generalnie jeden typ urządzeń srk, z którymi system musi być zgodny, a na E20 – kilkanaście.

Dodatkowo PKP PLK rozpisała kolejny przetarg - na zarządzanie zabudową ERTMS przez 58 miesięcy. Ma to pochłonąć ok. 3 milionów euro netto.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5