Siemens Mobility i szwajcarski BLS Netz AG uzgodniły wspólną, długoterminową umowę ramową o wartości 110 milionów euro. Umowa obejmuje modernizację istniejącej technologii sterowania i bezpieczeństwa w celu spełnienia najnowszego standardu Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS poziom 2). Siemens Mobility dostarczy najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa dla sygnalizacji kabinowej, a także technologię sterowania pociągiem. W pierwszej kolejności regionalna linia kolejowa między szwajcarskim Bernem a Schwarzenburgiem zostanie wyposażona w tę zaawansowaną technologię. Przyznana kwota obejmuje opcje dla dodatkowych projektów, które mają zostać wdrożone w ciągu następnej dekady zgodnie z koncepcją wdrożenia BLS ERTMS dla sygnalizacji kabinowej.
– Siemens Mobility jest dla nas optymalnym dostawcą, z przekonującym kompletnym rozwiązaniem, które ustanowi standard w Szwajcarii dla wysokowydajnych linii regionalnych opartych na ETCS poziomu 2. Wspólny projekt jest podstawą dla dalszych inicjatyw BLS i przemysłu w Szwajcarii, zgodnie z koncepcjami wdrażania ERTMS – Daniel Pixley, dyrektor ds. automatyzacji w BLS Netz AG.
– BLS Netz AG ufa naszemu doświadczeniu, aby wyposażyć swoją regionalną linię Bern-Schwarzenburg w najnowocześniejszą technologię ETCS poziomu 2. Zintegrujemy i spełnimy specyficzne wymagania linii, która przebiega zarówno przez obszary miejskie, jak i wiejskie - od zoptymalizowanych czasów zamykania przejazdów kolejowych po wydajne sterowanie ruchem. Długoterminowa umowa ramowa zapewnia również bezpieczeństwo planowania i umożliwia sprawne wdrażanie przyszłych modernizacji – Marc Ludwig, CEO Siemens Mobility Rail Infrastructure.
BLS AG modernizuje swoją 17-kilometrową linię między Bern Fischermätteli i Schwarzenburg, przechodząc z systemu ETCS poziomu 1 na bezsygnałowy system ETCS poziomu 2. Technologia ta umożliwia bezpośrednią transmisję wszystkich informacji o torze do wyświetlacza w kabinie maszynisty. Projekt referencyjny ma na celu osiągnięcie znacznego wzrostu przepustowości dla regionalnych operacji kolejowych. Wyzwanie polega na połączeniu tras miejskich i wiejskich, a także licznych przejazdów kolejowych. Aby maksymalnie skrócić czas zamykania przejazdów kolejowych i zminimalizować zakłócenia w ruchu drogowym, Siemens Mobility wdraża nowy inteligentny system zarządzania przejazdami kolejowymi. Modernizacja zapewnia szereg korzyści: Zmniejsza liczbę wymaganych systemów blokad, upraszcza konserwację systemu i stwarza warunki wstępne do rozbudowy. Pierwsze uruchomienie nowego systemu planowane jest na 2029 rok.
Sieć kolejowa BLS Netz AG obejmuje 424 kilometry, co czyni ją drugą co do wielkości siecią normalnotorową w Szwajcarii po sieci SBB. BLS Netz AG obsługuje zarówno przewozy pasażerskie, jak i towarowe. Założona w 1906 roku firma, pierwotnie nazwana „Bern-Lötschberg-Simplon Railway”, jest uważana za pioniera szwajcarskiego transportu kolejowego. Jednym z kamieni milowych było otwarcie tunelu Lötschberg Base Tunnel w 2007 r., który na długości 34,6 km jest jednym z najdłuższych tuneli kolejowych na świecie. Jako druga co do wielkości firma kolejowa w Szwajcarii, BLS przewozi ponad 67 milionów pasażerów rocznie i odgrywa kluczową rolę w transporcie kolejowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.