Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ERTMS kolejnej generacji w Norwegii. Siemens otwiera centrum testowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ERTMS kolejnej generacji w Norwegii. Siemens otwiera centrum testowe
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
W 2018 r. norweska spółka Bane NOR, odpowiadającą za utrzymanie, obsługę i rozwój infrastruktury kolejowej w kraju, podpisała kontrakt z Siemens Mobility na wdrożenie na terenie całej sieci kolejowej w Norwegii systemu ERTMS. Pod koniec października 2019 r. otwarto pierwszy element nowego systemu – centrum testowe Campus Nyland, które będzie pomagało przewoźnikom w przejściu na system cyfrowy.

Nowy cyfrowy system sygnalizacyjny usprawni bezpieczeństwo, zwiększy punktualność pociągów oraz wydajność połączeń kolejowych. W ramach kontraktu zostanie wprowadzony kompletny system sygnalizacyjny, zwrotnice, systemy detekcji pociągu, przejazdy kolejowe oraz inna infrastruktura torowa. Wdrożony zostanie także system bezpieczeństwa Sinet, oparty na standardowych systemach komunikacyjnych i działający z wykorzystaniem chmury obliczeniowej. Planuje się, że projekt zostanie ukończony w 2034 r. W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie świadczył usługi związane z instalacją wartą około 800 milionów euro przez kolejne 25 lat.

– Norwegia jest na dobrej drodze, by zostać pierwszym krajem, który będzie korzystał z jednego systemu nastawni w całym kraju, co czyni go jednym z pionierów cyfryzacji. Nasza inteligentna infrastruktura dopilnuje, aby system działał wydajnie. Cyfrowe nastawnie będą wyposażone w komponenty sterowane poprzez adresy IP, a ERTMS znacząco poprawi wydajność i obsługę systemu. Tego typu architektura otwiera również drzwi do dalszych usprawnień, takich jak wprowadzenie technologii autonomicznych, przeniesienia systemu nastawni do chmury, co sprawi, że część infrastruktury przytorowej i części zamienne będą mogły odejść do historii, a dane będą natychmiastowo dostarczane operatorom ruchu – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Pierwszy krok – centrum testowe

W nowo otwartym ośrodku testowo-szkoleniowym Campus Nyland ponad 5000 pracowników będzie nabywać niezbędne cyfrowe umiejętności potrzebne do obsługi systemu ERTMS. Centrum będzie oferować swoje usługi pracownikom Bane NOR, przewoźnikom kolejowym, firmom naprawczym i wykonawcom. Bane NOR będzie wspierać symulator treningowy oraz warsztaty treningowe. Nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość, będą pokazywać jak tory są przedstawiane i obsługiwane w ramach systemu ERTMS. Będą również pokazywać modele pociągów oraz centra obsługi ruchu kolejowego. W nowym cyfrowym centrum szkoleniowym dostępne będzie ponad 150 scenariuszy treningowych.

Kolejne etapy

Wiosną 2020 r. na linii testowej Roa – Hønefoss zostanie wdrożony system ERTMS. Nadzór nad jego prawidłowym działaniem będzie realizowany w centrum testowym Campus Nyland. Kolejnym krokiem dla rozwoju systemu ERMTS będzie cyfryzacja pierwszej linii kolejowej z Grong do Bodø w październiku 2022 r, co stanowi około 12% norweskich linii kolejowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

GSM-R: Kary umowne od PKP PLK dla konsorcjum Nokii

Biznes

GSM-R: Kary umowne od PKP PLK dla konsorcjum Nokii

Mikołaj Kobryński 25 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

GSM-R: Tysiąc dni opóźnienia i gigantyczne roszczenia

Innowacje

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

GSM-R: Kary umowne od PKP PLK dla konsorcjum Nokii

Biznes

GSM-R: Kary umowne od PKP PLK dla konsorcjum Nokii

Mikołaj Kobryński 25 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

GSM-R: Tysiąc dni opóźnienia i gigantyczne roszczenia

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5