Partnerzy serwisu:
Tabor

Elephanty zastąpią EU07?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
10-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 10 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

- Obecnie w Polsce jeździ 460 sztuk lokomotyw EU07. To duży rynek, o który warto powalczyć - stwierdził prezes ZNLE Gliwice Tomasz Fugiel podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw w Polsce. Przedstawił on szczegółowo nowy projekt Zakładów - platformę E4ACU Elephant.

E4ACU mają być uniwersalną platformą nowych lokomotyw. Według zapowiedzi gliwickiej firmy, powstaną dwie wersje tych pojazdów. E4ACU będzie lokomotywą uniwersalną o prędkości 140 km/h, stosowaną w pasażerskim ruchu regionalnym oraz w ruchu towarowym. Z kolei lokomotywa E4ACP będzie pojazdem do obsługi składów pasażerskich, mogącym rozwijać prędkość do 200 km/h.

- Platforma 4-osiowa ma stanowić uzupełnienie naszej oferty dla klienta. Praktycznie powstaną więc dwie wersje lokomotywy - podkreślił prezes Tomasz Fugiel. Będą to pojazdy wielosystemowe (3 kV DC, 15 kV AC oraz 25 kV AC) do zastosowania w ruchu transgranicznym oraz innych krajach europejskich.

E4ACU ma być wersją tańszą. Silniki mają być w niej montowane w sposób klasyczny - bez dodatkowego usprężynowienia. Inaczej ma być w przypadku E4ACP.

Podstawowe parametry techniczne wersji E4ACU:

  • Układ wózków: Bo-Bo
  • Prędkość: 140 km/h
  • Masa: 80 t
  • Maksymalny nacisk na oś: 20 t
  • Moc znamionowa: 5600 kW
  • Siła pociągowa: 285 kN
  • Maksymalna masa pociągu towarowego: 2400 t
  • Maksymalna masa pociągu pasażerskiego: 800 t

 

Przedstawiciele ZNLE Gliwice mają nadzieję, że Elephanty staną się atrakcyjną alternatywą dla użytkowania nie najnowszych lokomotyw EU07. Zgodnie z ich wyliczeniami, E4ACU będzie w stanie obsługiwać pociągi pasażerskie o masie 800 t z prędkością do 200 km/h. EU07 mogą pociągnąć 700-tonowy skład z szybkością 120 km/h. Te same parametry dla pociągów towarowych to 140 km/h i 2400 ton w przypadku Elephanta i 2000 ton oraz 70 km/h w przypadku EU07.

- E4ACU ma szansę zastąpić na polskim rynku starzejące się najpopularniejsze lokomotywy EU07 - uważa prezes ZNLE Gliwice, Tomasz Fugiel.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

E4MSU Griffin już wkrótce

Tabor i technika

E4MSU Griffin już wkrótce

mg, Rynek Kolejowy 15 marca 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Zobacz również:

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

E4MSU Griffin już wkrótce

Tabor i technika

E4MSU Griffin już wkrótce

mg, Rynek Kolejowy 15 marca 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5