Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od rozkładu jazdy 2020/2021 elektrycznym pociągiem jedziemy z Lublina do Stalowej Woli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Od 13 grudnia na linii Lublin - Stalowa Wola Rozwadów pojadą przyjazne środowisku pociągi elektryczne. Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy. Podróżni korzystają już z dwudziestu zmodernizowanych przystanków. Inwestycja za 451 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe przy współfinansowaniu z unijnego projektu POPW.

Elektryfikacja to ostatni etap modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. W ramach projektu zelektryfikowano 95-kilometrowy odcinek linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Aby zapewnić zasilanie, zmodernizowano podstację trakcyjną w Stalowej Woli Rozwadowie oraz zbudowano 5 nowych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Podstacje trakcyjne stanowią istotny element kolejowej infrastruktury energetycznej.

Ukończona elektryfikacja linii to sprawniejsze podróże. Zyskają transporty z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią, które będą mogły być prowadzone elektrowozami. Z sieci trakcyjnej skorzystają na tym odcinku także trzy pary pociągów PKP Intercity i 5 par osobowych. Pasażerowie na odcinku Lublin - Stalowa Wola od ubiegłego roku korzystają też z 20 zmodernizowanych stacji i przystanków, a także dwóch nowych - Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. Perony są dobrze oświetlone, wyposażone w ławki i wiaty. Wszystkie obiekty są wyższe, dzięki temu wsiadanie i wysiadanie z pociągów stało się wygodniejsze. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiejszy dostęp do kolei zapewniają m.in. pochylnie.

Dzięki wymianie 117 km torów i przebudowanych 75 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów czas podróży z Lublina do Stalowej Woli skrócił się o ok. 15 minut i wynosi 1 godz. 10 minut dla pociągów dalekobieżnych oraz 1 godz. 40 min dla pociągów regionalnych. Pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h.

W ramach inwestycji zmodernizowano także 70 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty na rzekach San i Sanna. Na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin sprawne prowadzenie pociągów umożliwiają nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce.

Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania, przebudowę nastawni oraz wymianę 12 rozjazdów na stacji Stalowa Wola Rozwadów.

Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 451,4 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 336,9 mln zł. Więcej informacji o projekcie na stronie www.plk-polskawschodnia.pl
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij