NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ekspansja? Tak, ale PKP Energetyka skupia się na polskim rynku

| Jakub Madrjas 24.01.2018 2k

Ekspansja? Tak, ale PKP Energetyka skupia się na polskim rynku
Fot. PKP Energetyka
Prezes PKP Energetyki Wojciech Orzech potwierdza plany ekspansji działalności na Litwie, ale jak tłumaczy, spółka jest obecnie skoncentrowana na rynku polskim. Ewentualne silniejsze wyjście na rynki zagraniczne planowane jest około 2025 roku.
Została już założona spółka Railen Baltics, która ma wystartować w przetargach na projekty elektryfikacji linii Rail Baltika, dotyczących łącznie ok. 700 torokilometrów. PKP Energetyka otrzymała już też pierwsze, stosunkowo niewielkie zlecenia na prace z Deutsche Bahn. – Doświadczenie niemieckiego systemu szkoleń i bezpieczeństwa jest dla naszych pracowników bezcenne – mówi prezes Wojciech Orzech. Jak tłumaczy, PKP Energetyka jest obecnie skoncentrowana na rynku polskim, a na Litwie i w Niemczech zbierane są doświadczenia, które będą przydatne w przyszłości. Ewentualne silniejsze wyjście na rynki zagraniczne planowane jest około 2025 roku.

Nie będzie zatrudniać, żeby zwalniać

W najbliższych latach polską kolej czeka boom inwestycyjny. PKP Energetyka także bierze udział w projektach modernizacyjnych zarówno jako lider, jak i konsorcjant czy podwykonawca, ale stosunkowo późno zaczęła wygrywać postępowania. – To była nasza strategia. Wiedzieliśmy, że wyceny będą na początku bardzo niskie, bo brakowało zleceń na rynku – tłumaczy prezes Orzech.

Jego zdaniem, spółka powinna składać tylko takie oferty, które będzie w stanie odpowiedzialnie zrealizować. Zarząd nie przewiduje też zatrudniania dodatkowych osób – Opieramy się na naszych pracownikach. Nie będziemy zatrudniać nowych ludzi teraz, żeby po 2023 roku ich zwalniać. Tak nie postępuje odpowiedzialna firma – podsumowuje prezes Wojciech Orzech.

Poprawa jakości utrzymania

Jak podkreśla prezes Orzech, najważniejszym celem spółki jest poprawa jakości utrzymania sieci trakcyjnej, a jedną z najważniejszych w wprowadzonych w tym celu zmian – cyfryzacja PKP Energetyki. Wszyscy pracownicy terenowi mają zaplanowany w stu procentach dzień, podobnie jak sprzęt. Dodatkowo, dzięki zintegrowaniu Zakładów i zmniejszeniu ich liczby, PKP Energetyka może szybciej reagować na awarie. – Największym testem naszej organizacji był huragan Ksawery. Kilkanaście pociągów sieciowych było relokowanych w czasie rzeczywistym do prowadzenia napraw tam, gdzie było to najpilniej potrzebne – wyjaśnia prezes. 

Jak podaje spółka, liczba zdarzeń na sieci kolejowej spowodowanych przez niewłaściwe utrzymanie sieci trakcyjnej spadła z przeciętnie 260 zdarzeń w latach 2014-2016 do jedynie ok. 100 w 2017 roku. A prezes Orzech zapowiada dalszą poprawę, czemu ma służyć większość z zakrojonego na 3,2 mld złotych planu inwestycyjnego. W 2018 roku w poprawę jakości zasilania zainwestowanych zostanie 330 mln zł. Spółka stawia też na innowacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5