NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi dalekobieżne do Buska-Zdroju i Końskich. Plany MI dla Świętokrzyskiego

| Kasper Fiszer 03.11.2021 6,7k

Pociągi dalekobieżne do Buska-Zdroju i Końskich. Plany MI dla Świętokrzyskiego
Pociąg dalekobieżny w Ostrowcu Świętokrzyskim fot. Kasper Fiszer
Z Kielc do Warszawy w nieco ponad godzinę, i to 16 razy dziennie – to główne założenie planu rozwoju połączeń dalekobieżnych w województwie świętokrzyskim. Pociągi miałyby obsługiwać także m.in. Ostrowiec Świętokrzyski, Końskie czy Busko-Zdrój. Czy plany te są jednak możliwe do wprowadzenia w życie w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym?
Kończą się prace infrastrukturalne na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem-Kamienną. W grudniu pociągi pasażerskie mają powrócić m.in. do Końskich. Póki co będą to wyłącznie kursy regionalne pozwalające na dojazd do Skarżyska czy Łodzi. Wkrótce na tej trasie mają jednak zostać uruchomione także kursy dalekobieżne. Ministerstwo Infrastruktury przedstawia wstępne założenia rozwoju przewozów kolejowych w województwie świętokrzyskim, który obejmuje także inne linie w regionie.

Znakomite skomunikowanie Kielc, ale i mniejszych miast regionu

– Plan rozwoju dalekobieżnych połączeń kolejowych zakłada uruchomienie 16 połączeń na trasie Kielce – Warszawa z czasem przejazdu 1 godz. 20 min – zapowiada Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Stolica województwa miałaby zostać równie dobrze skomunikowana z Tarnowem, dokąd również dojeżdżać miałoby 16 kursów. Podróż do tego małopolskiego miasta ma zajmować docelowo 50 minut.

16 razy dziennie do Warszawy miałby kursować także pociąg z Ostrowca Świętokrzyskiego – w tym przypadku przejazd ma zajmować 1 godz. 25 min. Oznacza to radykalną poprawę sytuacji komunikacyjnej tego miasta, z którego dziś do stolicy wyruszają codziennie tylko dwa pociągi. Osiem razy dziennie mają kursować pociągi z Buska-Zdroju do Warszawy (dojazd zajmie 1 godz. 50 min) – z tego miasta obecnie nie są realizowane żadne połączenia dalekobieżne.

Są założenia, nie ma daty ich wejścia w życie

Osiem razy dziennie miałby kursować pociąg Końskie – Warszawa (czas przejazdu wyniósłby zaledwie godzinę), a 12 razy dziennie realizowane byłoby połączenie ze Skarżyska-Kamiennej do Warszawy (1 godz. 20 min). Planowaną ofertę dla Ziemi Świętokrzyskiej uzupełnia plan uruchomienia ośmiu kursów z Kirlc do Rzeszowa. Do stolicy Podkarpacia pociąg ma dojeżdżać w zaledwie 1 godz. 35 min.

Przedstawiciel MI nie poinformował nas, w jakim horyzoncie czasowym założenia te miałyby zostać wcielone w życie. Nie ulega jednak wątpliwości, że szacowane czasy przejazdu są możliwe do osiągnięcia jedynie po przeprowadzeniu licznych i bardzo dużych inwestycji infrastrukturalnych. Trudno się zatem spodziewać realizacji takiego rozkładu jazdy za mniej niż dekadę. Do tego czasu założenia, także z przyczyn politycznych, mogą się jednak mocno zmienić.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5