Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina
Fot. Bartosz Szarszewskizdjęcie ilustracyjne
Pomimo tego, że na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem są już odcinki linii, gdzie pociągi mogą kursować z prędkością 160 km/h, to parametrów tych nie wykorzystuje jedyny ekspres kursujący na tej linii. Mowa o EIC Chrobry.

Nasz czytelnik poinformował nas o ciekawostce związanej z wdrożeniem nowego rozkładu jazdy pociągów. Zwraca on uwagę, że od 10 grudnia pociągi Mewa, Podlasiak, Górski, Gałczyński i Osterwa, łączące Szczecin z Poznaniem, kursują po linii 351 pomiędzy Wronkami a Poznaniem z rozkładową prędkością 160 km/h, wykorzystując w tym celu lokomotywy EU160 lub zespoły trakcyjne ED160. Dzięki nowym przepisom taką prędkość mogą osiągać nawet w pojedynczej obsadzie. To też pierwszy namacalny efekt modernizacji tej linii.

– I tutaj pojawia się absurd: jedyny obecnie pociąg EIC na tej trasie, Chrobry, jedzie w obsłudze EP07 z prędkością 120 km/h, przez co ma on gorszy czas przejazdu, niż wymienione wyżej pociągi (które są zaledwie składami IC – dop. red.) Czyż to nie jest absurd? – pyta czytelnik i zauważa, że oferta EIC ze Szczecina do stolicy jest bardzo słaba, a Chrobry, na którego bilety mogą być nawet dwa razy droższe niż na pociągi IC i jedzie o najlepszej biznesowo godzinie, jedzie znacznie wolniej. – Pojawia się więc pytanie, za co tyle płacą pasażerowie? – pisze, a my zapytaliśmy o to PKP Intercity.

– Pociągi kursujące po linii 351 mają założoną prędkość rozkładową 160 km/h, natomiast z uwagi na obecny stan infrastruktury wykorzystują tę prędkość na krótkich odcinkach. To powoduje, że różnica czasu przejazdu pomiędzy taborem na 160 km/h a na 125 km/h jest minimalna. Po zakończeniu prac na linii 351 i dostosowaniu większości linii do prędkości 160 km/h PKP Intercity będzie dążyć do zapewnienia na wszystkich pociągach obsługi pojazdami trakcyjnymi pozwalającymi wykorzystać w pełni parametry zmodernizowanej infrastruktury – napisało PKP Intercity.

Chociaż czas przejazdu pociągów spółki, łączących Szczecin i Poznań a także Szczecin i Warszawę przez Poznań, poprawił się, to nadal daleki jest od atrakcyjnego. Temu problemowi przyjrzeliśmy się w artykule „Rozkład jazdy pociągów Warszawa – Szczecin wciąż będzie fatalny”.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie dzierżawią tabor od SKPL

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie dzierżawią tabor od SKPL

Kasper Fiszer 19 stycznia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie dzierżawią tabor od SKPL

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie dzierżawią tabor od SKPL

Kasper Fiszer 19 stycznia 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5