Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Efekty remontu odcinka Oleśnica – Kępno skrytykowane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Efekty remontu odcinka Oleśnica – Kępno skrytykowane
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.plWM5 numerze przejeżdża przez stację Kępno
Radio Wrocław krytykuje inwestycję na odcinku linii kolejowej 181 Oleśnica – Kępno, która pozwoliła na powrót pociągów po 14 latach. Jak zaznacza, mimo wydania 21 milionów złotych parametry linii są gorsze niż przed wstrzymaniem ruchu kolejowego.

Jak informowaliśmy kilka miesięcy temu, 5 kwietnia pierwszy pociąg towarowy przejechał  po nieczynnych od lat odcinku Kępno – Syców – Oleśnica (km 102,6 – km 149,1) linii kolejowej 181. Odcinek został przygotowany z myślą o przewoźnikach towarowych. Pociągi pasażerskie zniknęły z rozkładów w 2002 r.

Prędkość konstrukcyjna linii to 100 km/h. Podczas remontu wymieniono podkłady, wzmocniono tor oraz wykonano niezbędne prace na przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt wykonanych robót wyniósł prawie 21 mln zł. W efekcie wykonanych prac prędkość dopuszczalną dla pociągów towarowych określono na 40 km/h (odcinek Kępno – Cieśle) i 60 km/h (ostatnie 7 km linii).

Te parametry linii kolejowej uzyskane za prawie pół miliona złotych za kilometr krytykuje Radio Wrocław. Dodaje też, że od kwietnia urządzenia przejazdowe na linii stoją zafoliowane i niepodłączone. W momencie przejazdu pociągu wysiadają z niego kolejarze, by wstrzymać ruch samochodowy. 

– Do podłączenia jest jeden sygnalizator – mówi "RK" rzecznik Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, kończy się procedura odbioru drogi przez zarządcę, która jest niezbędna, ponieważ przejazd zostanie przekwalifikowany.  Jak wyjaśnia, wcześniej był on kategorii A, ale strzeżony przez drużynę pociągową, a po wykonaniu prac na linii zamontowano urządzenia do kategorii B – sygnalizatory i półrogatki.  

– Poprzednio ze względu na małą liczbę pociągów takie rozwiązanie było optymalne. Dawało gwarancję bezpieczeństwa. Przed przejazdem nie było znaku stop, bo zawsze gdy pociąg miał przejechać pracownik zatrzymywał ruch na drodze – wyjaśnia Siemieniec. Jak podsumowuje, kwestie formalne powinny być rozwiązane w ciągu dwóch tygodni. 

 
Rys. openrailwaymap.org
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5