Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi wróciły na trasę Oleśnica – Kępno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi wróciły na trasę Oleśnica – Kępno
fot. Rafał JasińskiFotografia ilustracyjna
Po wykonanym remoncie 5 kwietnia przejechał pierwszy pociąg towarowy po nieczynnych od lat odcinku Kępno – Syców – Oleśnica. Do 20 kwietnia z trasy skorzystało już kilkadziesiąt składów. Linia może być wykorzystywana w ruchu lokalnym jak i stanowić objazd dla dwóch innych, „podstawowych” tras.

Linia kolejowa nr 181 między Kępnem a Oleśnicą (km 102,6 – km 149,1) jest linią pierwszorzędną, jednotorową i niezelektryfikowaną. Nie została uwzględniona na liście linii o znaczeniu państwowym. Jej prędkość konstrukcyjną określono na 100 km/h. Pod względem administracyjnym trasa przebiega na pograniczy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego.

Na powstałej w latach 70. XIX wieku trasie w ostatnich latach ruch kolejowy nie był prowadzony. Przykładowo pociągi pasażerskie zniknęły z rozkładów w 2002 r. Jednak w 2015 r. pojawiły się zapowiedzi o ponownym udostępnieniu trasy przewoźnikom. Nastąpiło to po remoncie, w ramach którego (jak informowaliśmy na naszym portalu) m.in. wymieniono podkłady, wzmocniono tor oraz wykonano niezbędne prace na przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt wykonanych robót wyniósł prawie 21 mln zł. W efekcie wykonanych prac prędkość dopuszczalną dla pociągów towarowych określono na 40 km/h (odcinek Kępno - Cieśle) i 60 km/h (ostatnie 7 km linii).

Jak podkreśla w informacji dla „Rynku Kolejowego” Mirosław Siemieniec, Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, odcinek został przygotowany z myślą o przewoźnikach towarowych. Dlatego pracami nie objęto infrastruktury pasażerskiej. - Uruchomienie przewozów pasażerskich nie jest obecnie planowane – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. W przypadku zainteresowania tą trasą „konieczne byłoby wykonanie prac związanych z odnowa infrastruktury obsługi podróżnych” – informuje rzecznik PKP PLK.

Po torach o długości ok. 47 km kursują składy przewoźników towarowych. – Odcinek Oleśnica – Kępno jest otwarty dla ruchu pociągów towarowych od dnia 5 kwietnia br. Ta trasą przejechało już kilkadziesiąt pociągów. Przejazdy są realizowane wg. indywidualnych potrzeb przewoźników towarowych – wyjaśnia nasz rozmówca.

Linia kolejowa może być wykorzystywana w towarowym ruchu lokalnym. Duże znaczenie może ona mieć jako linia alternatywna (w przypadku remontów, wypadków i innych przyczyn zewnętrznych) dla tras łączących Dolny Śląsk z Ostrowem Wielkopolskim (przez Grabowno Wielkie) oraz dla linii Oleśnica – Kluczbork.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5