Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwie oferty na modernizację ED72 dla PolRegio. Prawie 12,3 mln zł za jeden skład

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwie oferty na modernizację ED72 dla PolRegio. Prawie 12,3 mln zł za jeden skład
Fot. Jan Niezbędny, SM42.plED72
Przewozy Regionalne prowadzą postępowanie przetargowe, którego zwycięzca zmodernizuje 5 zespołów trakcyjnych ED72. Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty, z kolei najtańsza oferuje prace za 12,3 mln zł za jeden skład.

Przedmiotem zamówienia PR jest usługa modernizacji wraz z naprawą piątego poziomu 5 sztuk ED72. ED72 to zbudowany w liczbie 21 sztuk młodszy i nieco nowocześniejszy brat EN57. Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną 120 km/h. Jak zapisano w specyfikacji „zmodernizowane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego, konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin”. Zarząd przewoźnika zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejnych 7 sztuk ED72.

Oferty powyżej budżetu

Składanie ofert trwało do 31 maja 2017 roku. Po otwarciu kopert okazało się, że jest wyłącznie dwóch zainteresowanych przetargiem. Najtańszą ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” za 147,45 mln zł brutto. Oznacza to, że cena modernizacji jednego składu sprowadza się do 12,3 mln zł brutto.

Dużo droższą ofertę złożył natomiast H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznańska firma zaoferowała prace za 167,63 mln zł brutto. Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego, który przyjął kwotę 143,17 mln zł brutto. Kryterium wyboru oferty jest w 100% cena.

Szybsze i cichsze

W ramach modernizacji pojazdy dostaną nowy asynchroniczny napęd, który pozwoli rozpędzić się im do 120 km/h (obecnie 110 km/h), pojawi się też możliwość rekuperacji energii. Maszynista dostanie do dyspozycji nową kabinę z systemami diagnostycznymi, za kabinami pojawi się pomieszczenie dla obsługi pociągów. Modernizacja ma uwzględnić możliwość instalacji automatów biletowych w przyszłości, a natychmiast po jej wykonaniu działać ma system zliczania pasażerów.

W pojeździe zamontowana zostanie klimatyzacja, będzie 8 miejsc dla rowerów oraz toaleta dla osób niepełnosprawnych zgodna z TSI PRM. Zaplanowano montaż 8 miejsc bokiem do kierunku jazdy, pozostałe będą umieszczone w sposób tradycyjny, z niewielką liczbą siedzeń w układzie klubowym (będzie ich 235). Nowością będą podparcia kulszowe w przedsionkach i naprzecie dużej toalety dla niepełnosprawnych.

Dostawy zmodernizowanych pojazdów mają się zakończyć do końca października 2018. Modernizację kolejnych pojazdów zapowiedział nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5