NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dwie oferty na modernizację ED72 dla PolRegio. Prawie 12,3 mln zł za jeden skład

| Martyn Janduła 31.05.2017 128

Dwie oferty na modernizację ED72 dla PolRegio. Prawie 12,3 mln zł za jeden skład
ED72Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Przewozy Regionalne prowadzą postępowanie przetargowe, którego zwycięzca zmodernizuje 5 zespołów trakcyjnych ED72. Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty, z kolei najtańsza oferuje prace za 12,3 mln zł za jeden skład.
Przedmiotem zamówienia PR jest usługa modernizacji wraz z naprawą piątego poziomu 5 sztuk ED72. ED72 to zbudowany w liczbie 21 sztuk młodszy i nieco nowocześniejszy brat EN57. Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną 120 km/h. Jak zapisano w specyfikacji „zmodernizowane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego, konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin”. Zarząd przewoźnika zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejnych 7 sztuk ED72.

Oferty powyżej budżetu

Składanie ofert trwało do 31 maja 2017 roku. Po otwarciu kopert okazało się, że jest wyłącznie dwóch zainteresowanych przetargiem. Najtańszą ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” za 147,45 mln zł brutto. Oznacza to, że cena modernizacji jednego składu sprowadza się do 12,3 mln zł brutto.

Dużo droższą ofertę złożył natomiast H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznańska firma zaoferowała prace za 167,63 mln zł brutto. Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego, który przyjął kwotę 143,17 mln zł brutto. Kryterium wyboru oferty jest w 100% cena.

Szybsze i cichsze

W ramach modernizacji pojazdy dostaną nowy asynchroniczny napęd, który pozwoli rozpędzić się im do 120 km/h (obecnie 110 km/h), pojawi się też możliwość rekuperacji energii. Maszynista dostanie do dyspozycji nową kabinę z systemami diagnostycznymi, za kabinami pojawi się pomieszczenie dla obsługi pociągów. Modernizacja ma uwzględnić możliwość instalacji automatów biletowych w przyszłości, a natychmiast po jej wykonaniu działać ma system zliczania pasażerów.

W pojeździe zamontowana zostanie klimatyzacja, będzie 8 miejsc dla rowerów oraz toaleta dla osób niepełnosprawnych zgodna z TSI PRM. Zaplanowano montaż 8 miejsc bokiem do kierunku jazdy, pozostałe będą umieszczone w sposób tradycyjny, z niewielką liczbą siedzeń w układzie klubowym (będzie ich 235). Nowością będą podparcia kulszowe w przedsionkach i naprzecie dużej toalety dla niepełnosprawnych.

Dostawy zmodernizowanych pojazdów mają się zakończyć do końca października 2018. Modernizację kolejnych pojazdów zapowiedział nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5