NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu

| inf. pras. 24.04.2020 162

Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Fot. Pesa
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
W ostatnim okresie zagraniczne dopuszczenia do ruchu uzyskały dwa pojazdy Pesy – produkowany dla Deutsche Bahn Link przeznaczony dla regionu Allgäu oraz pojazd 760M dla Kolei Białoruskich. Mimo trudności firma utrzymuje produkcję i kontynuuje dostawy pojazdów.
Rozpoczęcie dostaw ostatniej partii Linków

Jak informuje Pesa, decyzja EBA dopuszczająca do ruchu na terenie Niemiec Linka BR633 dedykowanego Allgäu umożliwia rozpoczęcie dostaw ostatniej partii 26 pojazdów zamówionych przez Deutsche Bahn. Dwa pierwsze wyjechały z Bydgoszczy w piątek, 24 kwietnia, a miejscem docelowym jest baza DB Regio AG w Kempten. – Mimo trudności będących skutkiem epidemii, chcemy realizować plan dostaw i sprzedaży pojazdów dla DB. Po negocjacjach udało nam się rozwiązać problem braku możliwości przyjazdu do Bydgoszczy komisarzy odbiorczych klientów. Uzgodniliśmy, że odbiory pojazdów będą odbywały się dwuetapowo. Pierwszy etap na terenie Pesy Bydgoszcz, drugi, już przy udziale komisarzy odbiorczych Deutsche Bahn w Kempten. Zakładamy, że ostatnie Linki dotrą do Niemiec we wrześniu – powiedział Jacek Niedziela, Kierownik Kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz cytowany w komunikacie.

Do tej pory Pesa dostarczyła do Niemiec 46 Linków, które są eksploatowane w Sauerland i Hesji. W zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

Sześcioczłonowe pojazdy dla Białorusi z pełnym dopuszczeniem

Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy 760M dla Kolei Białoruskich (Беларуская чыгунка – БЧ) zostały dostarczone do Mińska w 2019 roku. Od grudnia woziły już pasażerów w ramach eksploatacji nadzorowanej. Regularnie obsługują przewozy w klasie biznes na linii Mińsk – Witebsk. Pokonują tę trasę w 3 godziny (bez przystanków pośrednich) lub 3 godziny i 16 minut (zatrzymując się na stacjach w Boguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie).

Dopuszczenie, które otrzymały teraz te pojazdy wydane zostało na podstawie Regulaminu Technicznego TR TS 001/2011 Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. – Oznacza to, że 760M mogą być eksploatowane także poza Białorusią. Możemy oferować te pojazdy klientom w innych krajach – m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czy Mołdawii” – podkreśla Dariusz Skotnicki, Dyrektor Sprzedaży Rynku Wschodniego.

Produkcja trwa mimo pandemii

Do tej pory Pesa uzyskała 25 decyzji dopuszczających produkowane w Bydgoszczy pociągi do ruchu w 11 krajach. Pociągi Pesa wożą pasażerów m.in we Włoszech, Niemczech, Czechach, Litwie czy Białorusi, a tramwaje w Moskwie, Kijowie, Sofii, węgierskim Szeged i rumuńskim Cluj. W sumie firma dostarczyła za granicę ponad 330 pojazdów.

Pesa podkreśla, że mimo trudności będących efektem epidemii koronawirusa, utrzymuje produkcję i stara się realizować zamówienia, jednocześnie robiąc wszystko, by zminimalizować ryzyko i chronić pracowników. W tej chwili spółka dostarcza tramwaje dla Gdańska, Częstochowy i Sofii, produkuje pojazdy dla Trenitalia i DB, a w najbliższym czasie podpisze umowę na dostawę 16 tramwajów w rumuńskich Jassach. Pesa pracuje też nad pozyskaniem kolejnych kontraktów. W marcu złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę na dostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik właśnie potwierdził chęć rozstrzygnięcia przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5