NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu

| inf. pras. 24.04.2020 163

Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Fot. Pesa
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
Kolejne dwa pojazdy Pesy z zagranicznym dopuszczeniem do ruchu
W ostatnim okresie zagraniczne dopuszczenia do ruchu uzyskały dwa pojazdy Pesy – produkowany dla Deutsche Bahn Link przeznaczony dla regionu Allgäu oraz pojazd 760M dla Kolei Białoruskich. Mimo trudności firma utrzymuje produkcję i kontynuuje dostawy pojazdów.
Rozpoczęcie dostaw ostatniej partii Linków

Jak informuje Pesa, decyzja EBA dopuszczająca do ruchu na terenie Niemiec Linka BR633 dedykowanego Allgäu umożliwia rozpoczęcie dostaw ostatniej partii 26 pojazdów zamówionych przez Deutsche Bahn. Dwa pierwsze wyjechały z Bydgoszczy w piątek, 24 kwietnia, a miejscem docelowym jest baza DB Regio AG w Kempten. – Mimo trudności będących skutkiem epidemii, chcemy realizować plan dostaw i sprzedaży pojazdów dla DB. Po negocjacjach udało nam się rozwiązać problem braku możliwości przyjazdu do Bydgoszczy komisarzy odbiorczych klientów. Uzgodniliśmy, że odbiory pojazdów będą odbywały się dwuetapowo. Pierwszy etap na terenie Pesy Bydgoszcz, drugi, już przy udziale komisarzy odbiorczych Deutsche Bahn w Kempten. Zakładamy, że ostatnie Linki dotrą do Niemiec we wrześniu – powiedział Jacek Niedziela, Kierownik Kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz cytowany w komunikacie.

Do tej pory Pesa dostarczyła do Niemiec 46 Linków, które są eksploatowane w Sauerland i Hesji. W zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

Sześcioczłonowe pojazdy dla Białorusi z pełnym dopuszczeniem

Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy 760M dla Kolei Białoruskich (Беларуская чыгунка – БЧ) zostały dostarczone do Mińska w 2019 roku. Od grudnia woziły już pasażerów w ramach eksploatacji nadzorowanej. Regularnie obsługują przewozy w klasie biznes na linii Mińsk – Witebsk. Pokonują tę trasę w 3 godziny (bez przystanków pośrednich) lub 3 godziny i 16 minut (zatrzymując się na stacjach w Boguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie).

Dopuszczenie, które otrzymały teraz te pojazdy wydane zostało na podstawie Regulaminu Technicznego TR TS 001/2011 Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. – Oznacza to, że 760M mogą być eksploatowane także poza Białorusią. Możemy oferować te pojazdy klientom w innych krajach – m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czy Mołdawii” – podkreśla Dariusz Skotnicki, Dyrektor Sprzedaży Rynku Wschodniego.

Produkcja trwa mimo pandemii

Do tej pory Pesa uzyskała 25 decyzji dopuszczających produkowane w Bydgoszczy pociągi do ruchu w 11 krajach. Pociągi Pesa wożą pasażerów m.in we Włoszech, Niemczech, Czechach, Litwie czy Białorusi, a tramwaje w Moskwie, Kijowie, Sofii, węgierskim Szeged i rumuńskim Cluj. W sumie firma dostarczyła za granicę ponad 330 pojazdów.

Pesa podkreśla, że mimo trudności będących efektem epidemii koronawirusa, utrzymuje produkcję i stara się realizować zamówienia, jednocześnie robiąc wszystko, by zminimalizować ryzyko i chronić pracowników. W tej chwili spółka dostarcza tramwaje dla Gdańska, Częstochowy i Sofii, produkuje pojazdy dla Trenitalia i DB, a w najbliższym czasie podpisze umowę na dostawę 16 tramwajów w rumuńskich Jassach. Pesa pracuje też nad pozyskaniem kolejnych kontraktów. W marcu złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę na dostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik właśnie potwierdził chęć rozstrzygnięcia przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5