NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dwa pociągi na jednym torze w Podstolicach. Reaguje prezes UTK

| Michał Szymajda 22.05.2017 157

Dwa pociągi na jednym torze w Podstolicach. Reaguje prezes UTK
zdjęcie ilustracyjneFot. Michał Szymajda, RK
Nie milkną echa niebezpiecznego zdarzenia na torach, które miało miejsce w Podstolicach na magistrali E20. W wyniku niesprawności urządzeń sterowania ruchem dwa pociągi znalazły się na jednym torze.
Do sytuacji, którą opisaliśmy tutaj, odniósł się prezes Urzędu Transportu Kolejowego, którego jednym z zadań jest nadzór nad poziomem bezpieczeństwa transportu kolejowego. W wyniku prowadzonych działań monitorujących oraz działań nadzorczych podjętych nad pracą komisji kolejowej wyjaśniającej przyczyny zdarzenia, prezes UTK zidentyfikował istnienie czynnika zagrażającego bezpieczeństwu ruchu kolejowego i zdecydował o wdrożeniu działań w celu jego eliminacji.

67 metrów dzieliło pociągi

Jak pisaliśmy wcześniej, pociąg towarowy relacji Poznań Franowo – Konin o godzinie 20:09 został przyjęty na tor stacyjny, na którym był już inny pociąg towarowy relacji Konin – Poznań Franowo. Maszynista w trakcie wjazdu zauważył, że tor był zajęty i rozpoczął hamowanie, zatrzymując się w odległości 67 m od czoła drugiego pociągu. Jego czujność i zdecydowane działanie zapobiegły poważnemu wypadkowi. Do wyjaśnienia przyczyn zdarzenia została powołana komisja kolejowa składająca się z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźnika. Prezes UTK, w ramach sprawowanego nad tą komisja nadzoru, uzyskał informację, że do zdarzenia przyczyniła się awaria przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

– Obsługa techniczna przekaźników jest procesem niezwykle istotnym z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego – zwraca uwagę Ignacy Góra, prezes UTK. – Zdarzenie takie jak to z 16 maja pokazuje, do czego mogą prowadzić awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. A w mojej ocenie bezawaryjność zależy głównie od ich właściwego utrzymania – dodaje.

Były uwagi do PKP PLK

Prezes UTK przeanalizował zasady i przebieg utrzymania tego typu urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ustalono, że niejednokrotnie w ramach kontroli stwierdzano nieprzestrzeganie przez zarządców infrastruktury zasad dotyczących utrzymania przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Każdorazowo, po stwierdzeniu tego typu nieprawidłowości, zarządca infrastruktury był zobowiązywany do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i niedopuszczenia do ich wystąpienia w przyszłości.

Przykład zdarzenia z 16 maja dowodzi, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa, niezbędne są dalsze kroki. Dlatego Prezes UTK wystąpił o podjęcie pilnych działań przez PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5