Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwa pociągi na jednym torze w Podstolicach. Reaguje prezes UTK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwa pociągi na jednym torze w Podstolicach. Reaguje prezes UTK
Fot. Michał Szymajda, RKzdjęcie ilustracyjne
Nie milkną echa niebezpiecznego zdarzenia na torach, które miało miejsce w Podstolicach na magistrali E20. W wyniku niesprawności urządzeń sterowania ruchem dwa pociągi znalazły się na jednym torze.

Do sytuacji, którą opisaliśmy tutaj, odniósł się prezes Urzędu Transportu Kolejowego, którego jednym z zadań jest nadzór nad poziomem bezpieczeństwa transportu kolejowego. W wyniku prowadzonych działań monitorujących oraz działań nadzorczych podjętych nad pracą komisji kolejowej wyjaśniającej przyczyny zdarzenia, prezes UTK zidentyfikował istnienie czynnika zagrażającego bezpieczeństwu ruchu kolejowego i zdecydował o wdrożeniu działań w celu jego eliminacji.

67 metrów dzieliło pociągi

Jak pisaliśmy wcześniej, pociąg towarowy relacji Poznań Franowo – Konin o godzinie 20:09 został przyjęty na tor stacyjny, na którym był już inny pociąg towarowy relacji Konin – Poznań Franowo. Maszynista w trakcie wjazdu zauważył, że tor był zajęty i rozpoczął hamowanie, zatrzymując się w odległości 67 m od czoła drugiego pociągu. Jego czujność i zdecydowane działanie zapobiegły poważnemu wypadkowi. Do wyjaśnienia przyczyn zdarzenia została powołana komisja kolejowa składająca się z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźnika. Prezes UTK, w ramach sprawowanego nad tą komisja nadzoru, uzyskał informację, że do zdarzenia przyczyniła się awaria przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

– Obsługa techniczna przekaźników jest procesem niezwykle istotnym z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego – zwraca uwagę Ignacy Góra, prezes UTK. – Zdarzenie takie jak to z 16 maja pokazuje, do czego mogą prowadzić awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. A w mojej ocenie bezawaryjność zależy głównie od ich właściwego utrzymania – dodaje.

Były uwagi do PKP PLK

Prezes UTK przeanalizował zasady i przebieg utrzymania tego typu urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ustalono, że niejednokrotnie w ramach kontroli stwierdzano nieprzestrzeganie przez zarządców infrastruktury zasad dotyczących utrzymania przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Każdorazowo, po stwierdzeniu tego typu nieprawidłowości, zarządca infrastruktury był zobowiązywany do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i niedopuszczenia do ich wystąpienia w przyszłości.

Przykład zdarzenia z 16 maja dowodzi, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa, niezbędne są dalsze kroki. Dlatego Prezes UTK wystąpił o podjęcie pilnych działań przez PKP PLK.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2023

Infrastruktura

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2023

mat. pras. 05 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Nie będzie 10 mln zł dla UTK

Biznes

Nie będzie 10 mln zł dla UTK

lp, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

Zobacz również:

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2023

Infrastruktura

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2023

mat. pras. 05 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Nie będzie 10 mln zł dla UTK

Biznes

Nie będzie 10 mln zł dla UTK

lp, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5