NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]

| Michał Szymajda 03.12.2020 131

Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Fot. Pesa
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2 /48 WEb/ zostały 2 grudnia, po odbiorach końcowych, dostarczone do bazy Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku. To pierwsze z pięciu pojazdów przekazanych Kolejom Wielkopolskim w ramach umowy na dostawę pięcioczłonowych Elf2 podpisanej 14 lutego 2019 roku pomiędzy konsorcjum Pesa / ZNTK Mińsk Mazowiecki a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
– Mimo ograniczeń wynikających z Covid-19 zgodnie z planem realizujemy produkcję tych pojazdów. Kolejne Elfy2 dla Kolei Wielkopolskich dotrą do Poznania jeszcze w tym roku – podkreślił Maciej Maciejewski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży Pesy Bydgoszcz.

– Samorząd Województwa Wielkopolskiego chcąc sprostać oczekiwaniom pasażerów i utrzymać standard przewozów koleją na bardzo wysokim poziomie inwestuje w nowoczesne, wygodne i pojemne składy. Takie są właśnie nowe Elfy 2 typu 48WEb. Pojazdy te posiadają szereg udogodnień, które z pewnością sprawią, że podróżowanie koleją po Wielkopolsce stanie się jeszcze bardziej komfortowe – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego odpowiedzialny za kolej.

48 WEb, czyli najnowsze, pięcioczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2, wyprodukowane dla Wielkopolski mają 90,5 m długości, 246 miejsc siedzących, a w sumie mogą zabrać jednorazowo 536 pasażerów. Rozwijają prędkość do 160 km/h.

W pojazdach wydzielono przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, miejsca na rowery, a także przedział kierownika pociągu. Poza standardową klimatyzacją, czy systemami informacji pasażerskiej Elfy2 dla KW są wyposażone w defibrylatory, a nawet specjalne odświeżacze powietrza.

Pesa do tej pory dostarczyła przewoźnikom z Polski prawie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 44 pojazdów typu Elf2. Województwo wielkopolskie przekazało już Kolejom Wielkopolskim do eksploatacji 10 niemal identycznych Elfów 2. Ich dostawa zakończyła się w marcu 2020. Dwa pojazdy wymienione w tekście należą do kolejnej partii 5 zespołów trakcyjnych zamówionych przez region.

Poza Kolejami Wielkopolskimi w tej chwili bydgoska spółka realizuje produkcję pojazdów dla Kolei Małopolskich, czeskiego przewoźnika Regio Jet, kolei włoskich Trenitalia, lokomotyw dla RCP i PolMiedźTrans oraz oraz tramwajów dla Kijowa, Cluj, Gdańska i Śląska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5