NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]

| Michał Szymajda 03.12.2020 4,1k

Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Fot. Pesa
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa pierwsze Elfy 2 z drugiego zamówienia dla Kolei Wielkopolskich odebrane [zdjęcia]
Dwa elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2 /48 WEb/ zostały 2 grudnia, po odbiorach końcowych, dostarczone do bazy Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku. To pierwsze z pięciu pojazdów przekazanych Kolejom Wielkopolskim w ramach umowy na dostawę pięcioczłonowych Elf2 podpisanej 14 lutego 2019 roku pomiędzy konsorcjum Pesa / ZNTK Mińsk Mazowiecki a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
– Mimo ograniczeń wynikających z Covid-19 zgodnie z planem realizujemy produkcję tych pojazdów. Kolejne Elfy2 dla Kolei Wielkopolskich dotrą do Poznania jeszcze w tym roku – podkreślił Maciej Maciejewski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży Pesy Bydgoszcz.

– Samorząd Województwa Wielkopolskiego chcąc sprostać oczekiwaniom pasażerów i utrzymać standard przewozów koleją na bardzo wysokim poziomie inwestuje w nowoczesne, wygodne i pojemne składy. Takie są właśnie nowe Elfy 2 typu 48WEb. Pojazdy te posiadają szereg udogodnień, które z pewnością sprawią, że podróżowanie koleją po Wielkopolsce stanie się jeszcze bardziej komfortowe – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego odpowiedzialny za kolej.

48 WEb, czyli najnowsze, pięcioczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2, wyprodukowane dla Wielkopolski mają 90,5 m długości, 246 miejsc siedzących, a w sumie mogą zabrać jednorazowo 536 pasażerów. Rozwijają prędkość do 160 km/h.

W pojazdach wydzielono przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, miejsca na rowery, a także przedział kierownika pociągu. Poza standardową klimatyzacją, czy systemami informacji pasażerskiej Elfy2 dla KW są wyposażone w defibrylatory, a nawet specjalne odświeżacze powietrza.

Pesa do tej pory dostarczyła przewoźnikom z Polski prawie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 44 pojazdów typu Elf2. Województwo wielkopolskie przekazało już Kolejom Wielkopolskim do eksploatacji 10 niemal identycznych Elfów 2. Ich dostawa zakończyła się w marcu 2020. Dwa pojazdy wymienione w tekście należą do kolejnej partii 5 zespołów trakcyjnych zamówionych przez region.

Poza Kolejami Wielkopolskimi w tej chwili bydgoska spółka realizuje produkcję pojazdów dla Kolei Małopolskich, czeskiego przewoźnika Regio Jet, kolei włoskich Trenitalia, lokomotyw dla RCP i PolMiedźTrans oraz oraz tramwajów dla Kijowa, Cluj, Gdańska i Śląska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5