NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej Zakopiance

| Michał Szymajda 08.05.2022 7,1k

Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej Zakopiance
Fot. ms
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę dwóch przystanków kolejowych na kolejowej trasie Kraków – Zakopane. Choć ich lokalizacje wydaje się intersujące, to wpłyną one na dalsze ograniczenie przepustowości na jednotorowym szlaku.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o ogłoszeniu przetargu na budowę przystanków Bańska Niżna i Poronin Misiagi. Zostaną one wybudowane na linii 99 Chabówka – Zakopane. PKP PLK szacuje, że na dwa perony wyda około 7 milionów złotych. O wyborze wykonawcy zdecyduje cena, a otwarcie ofert zaplanowano na 6 czerwca.

Gdzie pojawią się nowe perony?

– Przystanek Bańska Niżna powstanie w rejonie Term Gorący Potok. Możliwy będzie do nich dojazd koleją. Natomiast przystanek Poronin Misiagi, to dodatkowa, dogodna dla mieszkańców i turystów lokalizacja nowego miejsca zatrzymań pociągów – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.

– Pierwszy z nich powstanie 4 kilometry na północ od stacji Biały Dunajec i 2 kilometry na południe o przystanku Szaflary Wieś. Peron w Misiagach powstanie jednak zaledwie 1,5 kilometra od istniejącej stacji w Poroninie. Oba przystanki wpłyną na ograniczenie przepustowości jednotorowej linii, na której cały czas trwają prace, powodujące wyłączenie jej z ruchu poza sezonem letnim i zimowym. Od czerwca czas przejazdu najszybszych pociągów będzie w końcu nieco krótszy – np. ekspres Tatry ma przejechać z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny i 39 minut, a pozostałe pociągi PKP Intercity, w czasie poniżej 3 godzin. Nadal jednak bardzo wiele brakuje to obiecanych przez PKP PLK efektów modernizacji.

Koniec prac w 2023 roku

– Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin – informuje w komunikacie spółka. Dotyczy to jednak pociągów PKP Intercity, podczas gdy pociągi osobowe będą kursować znacznie dłużej (od czerwca, prawie wszystkie powyżej 3:40!), a dodatkowe przystanki tylko je spowolnią.

W ramach inwestycji na kolejowej Zakopiance zmodernizowano już 20 stacji i przystanków. Podróżni zyskali dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Budowa kolejnych przystanków w Bańskiej Niżnej, w Poroninie oraz w Rzozowie i Woli Radziszowskiej zwiększy dostępność i komfort podróżnych – pisze PKP PLK.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5