Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dwa lata utrudnień na trasie z Katowic do Sędziszowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dwa lata utrudnień na trasie z Katowic do Sędziszowa
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
W rejonie Sosnowca zmieni się układ linii kolejowych pozwalających na wyjazd w kierunku Sędziszowa. W ramach dużej inwestycji obejmującej przede wszystkim przebudowę międzynarodowego korytarza E65 linia nr 660 zostanie włączona do innej linii łączącej dziś Katowice z Oświęcimiem. Przebudowa wywoła bardzo duże utrudnienia w ruchu kolejowym, które będą odczuwalne przez ok. dwa lata.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, nie znajdziemy już finansowanych z kasy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pociągów z Katowic do Sędziszowa. Organizacja ta tłumaczy, że w związku z licznymi pracami infrastrukturalnymi konieczne byłoby częste kierowanie kursów na trasy objazdowe bądź zastępowanie ich autobusami. To z kolei znacząco obniżyłoby atrakcyjność oferty. Metropolitalne pociągi uruchamiane dotychczas przez Polregio mają więc powrócić dopiero po zakończeniu robót.

Linia nr 660 formalnie przestanie istnieć

Konieczność wprowadzenia bardzo dużych zmian potwierdza zarządca infrastruktury. Ma być to związane przede wszystkim z planowaną modernizacją międzynarodowego korytarza E65 pomiędzy Będzinem a Zebrzydowicami. Dla obsługi połączeń w kierunku Sędziszowa kluczowe mają być prace realizowane pomiędzy Będzinem a Katowicami-Szopienicami Płd. oraz na odcinkach przyległych. – Linia nr 660 Sosnowiec Gł. – Sosnowiec Płd. zostanie wydłużona do nowego posterunku Katowice-Szopienice Płd. i włączona do linii nr 138 Katowice – Oświęcim – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Zapewni to sprawną obsługę ruchu na odcinku Katowice – Sosnowiec Płd. – ocenia nasza rozmówczyni. Szeroki zakres prac na terenie katowickiego węzła obejmujący m.in. dobudowę drugiej pary torów na głównym ciągu w kierunku północnym będzie wiązać się z bardzo dużymi zmianami w organizacji połączeń. Na razie nie są jednak znane szczegółowe rozwiązania. PLK tłumaczą, że wciąż trwają konsultacje z urzędami miast Katowice i Sosnowiec, Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią i samorządem województwa śląskiego.

Start robót w przyszłym roku

Aktualnie trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę olbrzymiej inwestycji. Prace budowlane są przewidziane na lata 2023 – 2026. Ograniczenia dotyczące obsługi relacji Katowice – Sędziszów powinny jednak zniknąć szybciej. – Przywrócenie bezkolizyjnego ruchu [pociągów na odcinku Sosnowiec Płd. – Katowice-Szopienice Płd. planowane jest od rozkładu jazdy 2024/2025 – wskazuje przedstawicielka Polskich Linii Kolejowych. Jeśli nie dojdzie więc do opóźnień, pociągi powinny pojechać po wydłużonej linii nr 138 w grudniu 2024 r.

Zarządca infrastruktury zapewnia, że wraz z samorządami opracowuje wariant organizacji ruchu pozwalający na minimalizację odczuwalnych utrudnień. Zastrzega jednocześnie, że konieczne będzie uruchamianie autobusowej komunikacji zastępczej. Oznacza to dłuższy okres komplikacji w dojeździe do stolicy regionu m.in. dla mieszkańców niektórych dzielnic Sosnowca, ale i dla pasażerów korzystających z kolei w relacjach dłuższych, np. z Kielc.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5