NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Duży przetarg na modernizację krakowskiego węzła kolejowego

| PKP PLK SA 09.12.2015 317

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-09 12:26:43 Autor: ---
---.tktelekom.pl
Super... Tyle tylko, że już nie ma stacji Kraków Główny Towarowy (jest KRAKÓW TOWAROWY) oraz p.odg. Rudzice (jest tylko PODŁĘŻE, które objęło swoim zasięgiem dawne Rudzice)...
2015-12-09 12:33:15 Autor: WWW
---.tktelekom.pl
No cóż rynek wykolejony pod wodzą eksperta politologa AF już liże .... A na cmentarz w Grbałowie tylko trampkiem a perony w Luboczy zarosły a tory zardzewiały!
2015-12-09 13:09:00 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
"Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju."

Jak to brzmi! Droga redakcjo, zapomnieliście dodać, że już niedługo pomiędzy Jaworznem a Krakowem tory siem rozpadnom i tela bydzie z ty wygody.
2015-12-09 13:35:02 Autor: wujekdodh
---.tktelekom.pl
"na odcinku Kraków Towarowy – Kraków Płaszów prace będą wykonywane przy czynnym torze sąsiednim, przy prowadzeniu ruchu pociągów z prędkością min. 50 km/h"

yyy ale jak!?
Skopią najpierw pół nasypu, zbudują pół estakady, a potem drugie pół nasypu i drugie pół estakady?
2015-12-09 14:20:42 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Skoro liczba torów wzrośnie z 2 do 4 (między Głównym i Płaszowem) to w czasie budowy powinien być utrzymany ruch na obu istniejących torach.

Ponadto uważam, że linia nr 8 (z Miechowa i Tunelu) nie powinna być wprowadzana jak dotychczas na peron 5 Krakowa Głównego tylko bezkolizyjnie pomiędzy tory parzyste i nieparzyste (dołem, czemu sprzyja możliwość stopniowego zagłębiania już przed ul. Kamienną, co ułatwi zrobienie dla niej wiaduktu nad linią kolejową). Wraz z rozbudową SKA liczba kolizji będzie wzrastać i brak tego rozwiązania będzie się mścił.
2015-12-09 14:26:31 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
P.S. Tu można zapoznać się z dokumentacją projektu (studium wykonalności):
http://transportpodkontrola.pl/inwestycje-wg-wojewodztw/malopolskie/aktualne-inwestycje-kolejowe/266-e30-krakow-rudzicie-tory-linii-aglomeracyjnych
2015-12-09 14:38:02 Autor: lembi
---.79.199.163.atman.pl
@ krzysztof rytel: Ale może chodzi o to, że łatwiej jest budować estakadę na dwie raty w półprofilach niż bawić się w budowę dwóch skrajnych "połówek połówek" estakady. Patrząc na obecny stan przy zamknięciu jednego toru lk91 nie obawiałbym się zanadto o jakąś katastrofę z przepustowością. Oczywiście rozwijająca się SKA (w domyśle linia S2 i być może S3) zwiększy zapotrzebowanie, ale dalekobieżne przelotowe na linii wschód - zachód będzie można skierować na "małą obwodnicę". Dojazd do KGł zapewni SKA w bardzo przyzwoitym takcie. Oczywiście - sci-fi mode on - marzyłby mi się tymczasowy (docelowy?) przystanek na małej obwodnicy w rejonie ul. Mogilskiej i wymyślenie "czegoś" na zachodzie, co znacząco zniwelowałoby niedogodności - sci-fi mode off.
2015-12-09 17:40:05 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@krzysztof rytel:

Krzysiu, podstawowym problemem jest to, że od Krakowa Towarowego do Jaworzna Szczakowej właściwie to nie ma linii E30...

...stąd problemy na linii nr 8. Masz absolutną rację, że będzie ich więcej! Syryjczyk przeforsował w PLK zmianę u srk oraz sbl do Miechowa, ale to rozwiązanie na krótką metę! Co z tego, że nieco odetkamy centrum, jak za nim wszystko stanie. I to nie zależnie od "rozwoju" pseudo SKA w KMŁ.

Nic, nich tą łącznice na Krzemionkach zrobią...
2015-12-09 19:37:05 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Co za nieudolny projekt. Głowica zachodnia stacji Kraków Płaszów ma 1,3 km (!) długości. Przy takich rozmiarach głowicy trzeci i czwarty tor praktycznie nie poprawią przepustowości odcinka Zabłocie-Płaszów. Czy PLK stawia projektantom jakieś ruchowe wymagania? Kolejne pieniądze wyrzucone w błoto.
2015-12-09 20:49:50 Autor: asm.hucinski
---.dynamic.chello.pl
Na powyższej wizualizacji, ani grama zieleni, sam beton, który może stać się rajem dla graficiarzy. Jeśli tak miałoby to wyglądać, w mieście które zmaga się ze smogiem i szpeceniem murów bohomazami, no to niezbyt ciekawie to wygląda.
Poza tym jakoś te estakady kolejowe nie będą przeszkadzać tym, którzy tak oprotestowali projekt budowy I linii metra, z Nowej Huty do Bronowic, która miała częściowo poza Śródmieściem przebiegać na estakadach, w celu obniżenia kosztów budowy i drążenie kosztownych tuneli pod ziemią. A jednak projekt m.in. przez to przepadł.
2015-12-09 21:00:24 Autor: kazek
---.5-3.cable.virginm.net
można zazartować, ze niedlugo podróznyjadacy z Katowic do Krakowa w Jaworznie będzie musiał sie przesiasc do komunikacji zastepczej haha
2015-12-09 23:32:59 Autor: 84
---.68.196.124
Szkoda, że robią prace przy czynnym torze, bo tak, to można by od razu przerobić wiadukt nad Lubicz w taki sposób, żeby pod spodem dobudować miejsce na pas dla samochodów i jakiś ludzki chodnik. Ale w sumie Lubicz można też dla samochodów zamknąć, co całkiem nieźle wpisze się w politykę ograniczania ruchu indywidualnego w centrum.
Jakoś przeboleję estetykę projektu, chociaż sto razy bardziej wpisywałoby to się w otoczenie, gdyby elementy estakady zostały wykończone czerwoną cegłą. Mam tylko nadzieję, że nie zdecydują się, jak pierwotnie zakładano, na poszerzanie mostu nad Dietla/Grzegórzecką przez dodanie jakichś kosmicznych wsporników, tylko zrobią ładną replikę i postawią obok.
2015-12-18 12:30:56 Autor: kr1
---.28.ftth.classcom.pl
A te parkingi to po co? Żeby jeszcze bardziej zakorkować Grzegórzecką i Dietla? Przy okazji wyrzuca się handlarzy spod Hali Targowej, żeby zrobić dojazd do tego wynalazku. Masakra.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5