NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Duży projekt PLK poprawy stanu obiektów inżynieryjnych. Pięć ofert

| Martyn Janduła 09.03.2017 295

Duży projekt PLK poprawy stanu obiektów inżynieryjnych. Pięć ofert
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP PLK otworzyły dzisiaj koperty z ofertami na wykonanie studium wykonalności dla zadania związanego z poprawą stanu technicznego wybranych obiektów inżynieryjnych w Polsce. Drugi etap tego programu dotyczy aż dziesięciu województw i realizowany ma być w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Przedmiotem analiz studialnych jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej związanej z poprawą stanu technicznego wybranych obiektów inżynieryjnych, dostosowanie ich do obecnie obowiązujących przepisów w zakresie nośności obiektów, skrajni budowli linii kolejowej na obiektach oraz poprawą bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Sprawdzą stan obiektów


Etap drugi projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych” stanowi zadanie określone w Krajowym Programie Kolejowym w grupie projektów Funduszu Spójności realizowanych w ramach POIiŚ 2014-2020. Projekt swym zasięgiem obejmuje 10 województw: dolnośląskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, podkarpackie, śląskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.

W ramach projektu zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego oraz spełnienie wymaganych parametrów obiektów inżynieryjnych. Wykonawca dokładnie sprawdzi stan utrzymania i parametry techniczne kolejowych obiektów inżynieryjnych objętych projektem. Obiekty w złym stanie (np. gdy nie jest możliwa ich modernizacja) zostaną rozebrane i zastąpione nowymi. W przypadku, gdy obiekt nadaje się do dostosowania do nowych standardów, wykonawca zdefiniuje niezbędne działania w celu jego modernizacji.

Oferta tańsza o ok. 1 mln zł

Kwota przygotowana przez PKP PLK w ramach tego zamówienia to 3,075 mln zł brutto. W przetargu wpłynęło pięć ofert, z czego tylko jedna przewyższa kosztorys. Najtańsza pochodzi od firmy Multiconsult Polska – 2,088 mln zł brutto. Kolejne oferty pochodzą od firmy Wyg International – 2,635 mln zł brutto, Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 2,801 mln zł brutto, TPF – 2,803 mln zł brutto oraz Schuessler – 4,418 mln zł brutto.

Celem realizacji programu jest poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie możliwości prowadzenia ruchu pociągów w obrębie wybranych, objętych zadaniem obiektów inżynieryjnych. Przyczyni się to do poprawy stanu technicznego wybranych elementów infrastruktury kolejowej, co będzie miało pozytywny wpływ na rozwój oraz dostępność transportu kolejowego. Prace przeprowadzone w przyszłości mają umożliwić odwołanie istniejących ograniczeń prędkości, a także przyczynić się do eliminacji opóźnień pociągów spowodowanych złym stanem infrastruktury oraz znacząco wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5