Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity dopłaca do powstania wagonów COMBO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity dopłaca do powstania wagonów COMBO
Mat. PKP Intercity
Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Wszystkie one staną się w efekcie prac wielofunkcyjnymi wagonami COMBO. PKP Intercity zdecydowało o podniesieniu budżetu zamówieniu i przyznaniu kontraktu.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych. Jak deklaruje PKP Intercity, po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z automatem z przekąskami. Do modernizacji przeznaczone mają zostać wagony osobowe typu 141A/111A. Dodatkowo zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 dodatkowych pojazdów.

Po otwarciu kopert, problemem okazała zdecydowanie wyższa od założeń PKP Intercity cena. Do przetargu stanęła wyłącznie Pesa, która zamówienie podstawowe wyceniła na 207,624 mln zł brutto, zaś zamówienie wraz z prawem opcji na 311,436 mln zł brutto. Budżet, który przygotowało PKP Intercity, wynosił odpowiednio – 177,12 mln zł brutto i 265,68 mln zł brutto. Teraz doczekaliśmy się rozstrzygnięcia postępowania. Spółka zdecydowała o przyznaniu kontraktu Pesie, której oferta zyskała komplet punktów przetargowych.

Już w 2015 roku PKP Intercity zapowiadało projekt wagonów COMBO (wtedy jeszcze nazywał się on COMBI). To wagony wielofunkcyjne o podwyższonym standardzie do obsługi różnych grup podróżnych. Pojazdom w całości zostaną wymienione wózki na nowe, co poprawi komfort podróżowania. W wagonie znajdą się za to aż dwie toalety, przedziały dla rodziców z dziećmi, osób niepełnosprawnych, a także dla obsługi pociągów. Nie zabraknie miejsca na rowery, automaty z przekąskami oraz bezpłatnego WI-Fi. Pasażerowie mogą liczyć na gniazdka elektryczne 230V przy każdym siedzeniu, rolety w oknach, półkę bagażową, lustro, dwa 4-litrowe lub cztery 2-litrowe kosze oraz monitor systemu informacji pasażerskiej z dostosowaną wielkością liter. Szczegółowo o parametrach wagonów piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij