NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Kradzież kabla przyczyną dużych utrudnień w Warszawie [aktualizacja]

| kł, Rynek Kolejowy 26.10.2020 220

Kradzież kabla przyczyną dużych utrudnień w Warszawie [aktualizacja]
fot. Panek - CC BY-SA 3.0
Pociągi opóźnione o kilkadziesiąt minut lub odwołane, a także zmiany tras – to dzisiejszy krajobraz warszawskiej linii średnicowej po awarii urządzeń sterowania ruchem. O 11:30 po naprawie przywrócono warunki do rozkładowej jazdy pociągów po obu torach.
Jak informuje SKM Warszawa, z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, na podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej występują duże utrudnienia w ruchu wszystkich przewoźników. Z otrzymanych przez przewoźnika informacji wynika, że pociągi mogą być opóźnione do około 90 minut. 

Co więcej, odwołano już co najmniej pięć pociągów SKM i dwa Kolei Mazowieckich. Od godziny 09:50 rozszerzono do odwołania wzajemne honorowanie biletów ZTM/KM we wszystkich liniach SKM. 

Cześć pociągów zostanie skierowana przez stację Warszawa Gdańska (z pominięciem Warszawy Wschodniej, Warszawy Centralnej), a część – przez średnicę podmiejską, z pominięciem stacji Warszawa Centralna.

– Na miejscu pracują służby techniczne PKP PLK. Na jednym torze został już przywrócony ruch pociągów. Liczymy na to, że jak najszybciej uda nam się przywrócić przejezdność całej linii średnicowej – poinformował w TVN Warszawa Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Aktualizacja: Przywrócono sterowanie ruchem

Jak informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, powodem dzisiejszych zmian w kursowaniu pociągów na linii średnicowej była kradzież kabla obok linii dalekobieżnej. – Służby techniczne po określeniu i zabezpieczeniu miejsca natychmiast przystąpiły do naprawy. O godzinie 8:00 przywrócono ruch na jednym torze, co istotnie ustabilizowało przejazdy. O 11:30 po naprawie przywrócono warunki do rozkładowej jazdy pociągów po obu torach – zapewnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5