Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Drogie oferty na modernizację 40 wagonów dla IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Drogie oferty na modernizację 40 wagonów dla IC
fot. Martyn Janduła
PKP Intercity otworzyło oferty w kolejnym wagonowym przetargu. Dotyczy on modernizacji 40 wagonów typu 141A /111A. Do kolejki o kontrakt stanęło trzech wykonawców. Ich oferty przewyższyły jednak budżet zamawiającego.

Kolejny przetarg na wagony

Dopiero co poznaliśmy chętnych na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 83 wagonów osobowych typu 141A /111A. Do wartego prawie pół miliarda zł przetargu stanęli Pesa oraz Newag. A dzisiaj PKP Intercity otwiera koperty z ofertami w kolejnym przetargu na modernizacje wagonów.

Obecny przetarg, którego założenia są takie same, dotyczy 40 wagonów osobowych typu 141A /111A (z łącznie 183, którego dotyczyły trzy duże postępowania) . Różnica jest jednak taka, że po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami klasy 1. oraz 2. z trzema przedziałami 1. klasy i pozostałą częścią bezprzedziałową 2. klasy.

W tym zamówieniu prawo opcji zakłada wykonanie naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A.

Oferty poza budżet

PKP Intercity na modernizację wagonów przygotowało 199,36 mln zł brutto. Niestety, żadna z trzech ofert nie zmieściła się w budżecie. Najtańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa, która zaoferowała wykonanie prac za 248,34 mln zł brutto. Cena jednostkowa wykonania P5 wraz z modernizacją jednego wagonu wyceniono na kwotę 4,12 mln zł, zaś jednostkowe wykonanie P3 – 18,45 tys. zł. Okres gwarancji określono na 36 miesięcy, zaś wykonanie P5 ma trwać 250 dni kalendarzowych a P3 – 80 dni.

Droższą ofertę złożyło Wagon Opole, którego oferta opiewa na 252 mln zł brutto. P5 pojedynczego wagonu określono na 4,17 mln zł, a P3 – 28,9 tys. zł. Nieco dłuższa jest gwarancja, bo 37 miesięcy. Termin wykonania prac jest taki sam jak u Pesy.

Ostatnią i najdroższą ofertę złożył H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Oferent wskazał, że prace kosztować będą 271,58 mln zł brutto. Cena przeglądu na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pojedynczego wagonu kosztowałaby w tej ofercie 4,45 mln zł, zaś cena przeglądu na 3. poziomie utrzymania wyniosłaby 73,8 tys. zł. Reszta parametrów jest taka sama, jak w ofercie Pesy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5