Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ruszyły duże przetargi na modernizację popularnych wagonów IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ruszyły duże przetargi na modernizację popularnych wagonów IC
fot. Mateusz Kaczmarek, SM42.pl
PKP Intercity ogłosiło właśnie trzy przetargi na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją na łącznie 183 wagony. Wszystkie wagony, które przejdą prace, to popularne pojazdy znane wszystkim podróżnym – typu 141A/111A.

Wagony 111A to najpopularniejszy typ wagonów używany przez PKP Intercity. Konstrukcja ta powstała jako wersja rozwojowa wagonu 104A. Przez 20 lat produkcji powstało wiele wersji różniących się m.in. rodzajem ogrzewania, typem zastosowanych drzwi, wystrojem wnętrza i jego organizacją. Łącznie wyprodukowano ok. 2,8 tys. egzemplarzy, co czyni tę serię najdłużej produkowaną w Polsce. Dzisiaj eksploatowanych jest ok. 1,5 tys. sztuk, a ich prędkość maksymalna waha się od 120 km/h do 160 km/h.

Z kolei 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach H. Cegielski – Poznań. Powstało 200 egzemplarzy, a każdy z nich może jechać z prędkością 160 km/h.

183, a może i więcej

To właśnie te wagony PKP Intercity chce teraz zmodernizować. Przedmiotem pierwszego zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 83 wagonów osobowych typu 141A /111A. Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami bezprzedziałowymi 2. klasy.

Zamówienie to zawiera prawo opcji. W jego ramach zamawiający może rozszerzyć zamówienie o kolejne 42 wagony osobowe tego samego typu. Wadium dla wykonawcy w tym przetargu wynosi aż 1 120 500 zł. Otwarcie ofert ma nastąpić 12 maja 2017 roku o godz. 11:00.

Drugi przetarg również dotyczy wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych typu 141A /111A. Również po przeprowadzeniu prac wagony staną się wagonami przedziałowymi 2. klasy. Prawo opcji zakłada z kolei rozszerzenie zamówienia o dodatkowe 30 wagonów osobowych tego samego typu.

Wadium w postępowaniu przetargowym wynosi w tym przypadku 990 tys. zł. Składanie ofert trwa za to do 19 maja 2017 roku.

Trzeci przetarg, którego założenia są takie same, dotyczy 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Różnica jest jednak taka, że po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami klasy 1. oraz 2. z trzema przedziałami 1. klasy i pozostałą częścią bezprzedziałową 2. klasy.

Prawo opcji zakłada wykonanie naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A. Wadium w tym przetargu wynosi 540 tys. zł. Składanie ofert trwa z kolei do 26 maja 2017 roku.

Zasady oceny ofert

We wszystkich przypadkach wykonawca będzie miał 48 miesięcy na wykonanie zamówienia.
PKP Intercity wymaga jednak od wykonawcy aby naprawa wraz z modernizacją jednego wagonu nie trwała dłużej jak 70 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowi pierwszy wagon z zamówienia, gdzie wykonawca ma zagwarantowane 100 dni kalendarzowych na naprawę wraz z modernizacją.

Oferty oceniane będą pod kątem wielu kryteriów. Jednym z nich jest oczywiście cena. 70% jest za cenę jednostkową wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją, 10% to z kolei cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3-cim poziomie utrzymania. Resztę punktów stanowią kryteria jakościowe. Gwarancja na wykonaną usługę została określona na 10%, zaś termin wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego – 3%, a termin wykonania tych prac każdego kolejnego wagonu osobowego – 7%.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5