NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk inwestuje we Wrocławską Kolej Aglomeracyjną

| transport-publiczny.pl 24.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-24 14:44:59 Autor: zbychu
---.play-internet.pl
Tak kolej ma działać w oparciu o KD czy powstanie jakaś oddzielna spółka, na wzór warszawskiej SKM?
2015-12-24 16:03:19 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post zbychu:
"Tak kolej ma działać w oparciu o KD czy powstanie jakaś oddzielna spółka, na wzór warszawskiej SKM?"
Patrząc na aktualny rozwój wydarzeń, to raczej na KD (i być może w małej mierze PR). Mam nadzieję, że puszczą z częstotliwością min. 30 min. również pociągi do Wałbrzycha, albo chociaż Jaworzyny- zwłaszcza w weekendy, bo teraz za ciekawie nie jest (13 grudnia, pociąg wyjeżdżający z Wałbrzycha ok. 19 do Wrocka od Świebodzic był napełniony po dach).

Ps. Wie ktoś może, jak postępują prace nad ew. rewitalizacją linii Jedlina Zdrój- Świdnica oraz Wrocław- Sobótka?
2015-12-24 16:04:10 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
A i jeszcze jedno: Wesołych świąt !! :)
2015-12-24 16:09:24 Autor: Smerda Jajeczny
---.adsl.inetia.pl
@gosciu

Rewitalizacja idzie do przodu. Wczoraj, korzystając z ładnej pogody, przeszedłem szlak od stacji Wrocław - Klecina do Wrocław Bielany, z woreczkiem w ręku i wyrywałem trawę z okolicy torowiska. Po Nowym Roku przejde się z motyką. Sam zrewitalizuje tę linię. Na wiosnę, wezmę klucz, i poprzykręcam śruby do szyn.
2015-12-24 16:29:47 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Smerda Jajeczny:
"@gosciu

Rewitalizacja idzie do przodu. Wczoraj, korzystając z ładnej pogody, przeszedłem szlak od stacji Wrocław - Klecina do Wrocław Bielany, z woreczkiem w ręku i wyrywałem trawę z okolicy torowiska. Po Nowym Roku przejde się z motyką. Sam zrewitalizuje tę linię. Na wiosnę, wezmę klucz, i poprzykręcam śruby do szyn."
"Bo jak nie my to kto" :D

A tak na poważnie to pytałem o to, bo ponoć toczą się jakieś rozmowy w tej sprawie.
2015-12-24 16:50:05 Autor: kolejofil
---
Szkoda tylko, że KD wypięły się na kolej aglomeracyjną w innych miastach Dolnego Śląska, podczas gdy obsługiwanie miejskiej kolei we Wrocławiu im nie przeszkadza, a wręcz są do tego bardzo chętne. Jak ktoś ma jeszcze wątpliwości, że KD to spółka POlityczna, działająca na zlecenie nie marszałka, tylko prezydenta Wrocławia Dutkiewicza trzęsącego ostatnio Dolnym Śląskiem, to taki cytat ze strony facebookowej KD sprzed kilku dni:

"Wiele miast marzy o kolei aglomeracyjnej. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla ośrodków, które są rozciągnięte wzdłuż linii kolejowej. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie kosztuje - konieczny jest zakup taboru, modernizacja linii i systemów sterowania. Tabor musi mieć odpowiednio duże przyśpieszenie, liczne i szerokie drzwi, a infrastruktura - umożliwiać ruch pociągów w odpowiednio krótkich odstępach. Często dużych zmian wymaga sieć przystanków - dostęp do miejskiej zabudowy musi być przecież łatwy i szybki.
My, Koleje Dolnośląskie, popieramy takie inicjatywy - wspieramy merytorycznie prace koncepcyjne, podpowiadamy jak pozyskać dofinansowanie. Nie mamy jednak (na razie) zakopanego złotego pociągu do wykorzystania na takie inwestycje. Zabezpieczeniem finansowania musi zająć się samorząd lokalny. Transport miejski (także kolejowy) to zadanie własne samorządu miejskiego. KD ma inne cele i zadania, nie zastąpi miasta w jego finansowaniu i budowie."

https://pl-pl.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/posts/841110185986254

Ta wypowiedź była w odniesieniu do planów zorganizowania kolei aglomeracyjnej w Jeleniej Górze. Jak widać realizowanie zadań kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu KD nie przeszkadza, w innych miastach Dolnego Śląska - już tak. Koleje Dolnośląskie - spółka powołana przede wszystkim do realizowania komunikacji dla miast Dolnego Śląska, jak widać okazuje się być głównie spółką dla Wrocławia. Mimo, że na jej funkcjonowanie składa się cały Dolny Śląsk.

Jeśli ta wypowiedź to jest stanowisko prezesa Kolei Dolnośląskich, to można tylko współczuć Dolnoślązakom takiego prezesa, którego pensje są opłacane przez Dolnoslązaków, a mimo to spółka pod jego nadzorem Dolnoślązakom nie służy.
2015-12-24 17:04:25 Autor: pasażer z Dolnego Śląska
---.118.131.11
@ kolejofil:

No fakt, wypowiedź żenująca. Tym bardziej, że z podlinkowanego tam artykułu wynika, że wcześniej Koleje Dolnośląskie były skłonne do obsługi Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej, a potem gdy już wykonano konkretne plany wypięły się na to zadanie. Niech zgadnę kiedy: po skumaniu się Dutkiewicza z Protasiewiczem i wymianie marszałka na pionka Dutkiewicza ?

To pokazuje też, jakie jest podejście do ekologii samorządu Dolnego Śląska i KD, bowiem kolej aglomeracyjna w Kotlinie Jeleniogórskiej jest wybitnie potrzebna, ze względu na liczne smrodzące autobusy. Pociąg elektryczny to zerowa ilość spalin, a problem smogu nad Kotliną Jeleniogórską jest od dawna doskonale znany.

Panie prezesie KD - dolnoślązacy wstydzą się za pańskie wypowiedzi !
2015-12-24 17:19:46 Autor: JanuszG
---.245.110.111
Dolny Śląsk inwestuje, a dostaje Wrocław. Czyli rzeczywistość na Dolnym Śląsku.

A co z liniami kolejowymi trochę dalej od Wrocławia? Po linii do Lwówka pociągi się turlają 20 km/h dwa razy na tydzień i nikt nawet nie myśli o jej remoncie. Linie do Karpacza, Świeradowa Zdroju, Kowar, Stronia Śląskiego, Kamiennej Góry, Bogatyni - tam w ogóle nie ma pociągów a tory zarastają trawą. Na reszcie lokalnych tras 4-5 par na dobę. Tak wygląda rzeczywistość kolejowa na większości obszaru Dolnego Śląska. Tam mieszkańcy w ogóle nie mają czym dojechać do pracy i szkoły, a tu wrocławsiaki wylewają żale, że nie mają co pół godziny pociągu do jakichś Obornik Śląskich czy innych Świniar. W d..ach się poprzewracało niektórym od tego dobrobytu.

Mam nadzieję, że w końcu wykopią Dutkiewicza i razem z nim obecnego prezesa KD i wtedy może kolej na Dolnym Śląsku wróci do normalności.
2015-12-24 17:37:45 Autor: gość
---.226.213.28
Czy dbanie o ekologię (czystość powietrza, wody itd.) to też zdaniem KD "zadanie własne samorządu miejskiego"? Bo pewnie powietrze wie, gdzie są granice miasta i dalej nie poleci. Wyjątkowo ograniczony sposób myślenia.

Wrocławianie lubią jeździć w góry i bardzo chcieliby oddychać tam czystym powietrzem, ale kwestie ekologiczne zrzucają na barki lokalnego samorządu. To niby od czego jest samorząd województwa - od finansowania kolejki Wrocławiowi? Pan prezes KD powinien pojechać za granicę i zobaczyć jak tam funkcjonuje komunikacja lokalna - wszędzie jest finansowana z pieniędzy regionalnych, a nie tylko miast i gmin.
2015-12-24 18:18:13 Autor: abc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro za koleje aglomeracyjne, zgodnie ze stanowiskiem KD, odpowiadają poszczególne miasta, to tak samo kolej aglomeracyjna Wrocławia powinna być finansowana wyłącznie z budżetu Wrocławia. Ciekawe czy prezes KD będzie konsekwentny, czy też mówi i robi tak jak wiatr zawieje? Jeśli to drugie, to oczywiste jest, że ten polityczny wiatr kiedyś tak samo zmiecie go ze stołka.
2015-12-24 19:41:52 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej hehehe

Ludzie opamiętajcie się wreszcie czy wy czytacie co piszecie jak to aglomeracja przecież wiecie że to bzdura ale na siłę wymyślacie takie smuty. U nas na górnym dla odmiany tak psioczyli na warszawkę że to i tamto i co mamy Koleje Śląskie a co z tego wszystko po staremu nic się nie zmieniło w siatce połączeń powiem więcej nawet jest gdzieniegdzie mniej. Ktoś powie tabor lepszy ale to tylko zasługa UE nie tego że mamy kolejkę regionalną. A co do waszego regionu to zawsze Wrocław będzie kluczowy i to z niego będzie płynąć fala dalej nic i nikt tego nie zmieni bo to nie sztuczna decyzja ale fakt gospodarczo-społeczny. [Admin: zmoderowano]
2015-12-24 19:56:48 Autor: Srako
---.245.110.111
Do Trako:

Tobie chyba wigilia się nie udała. Gliwicki trollu, czy ty wiesz o czym piszesz? Jelenia Góra jest miastem idealnym do kolei aglomeracyjnej. Miasto jest długie, linia kolejowa ciągnie się wzdłuż miasta, przystanki są często i niedaleko od osiedli. Do tego dalej są kolejne miasta: Piechowice i duży kurort turystyczny - Szklarska Poręba. Tak samo w stronę Karpacza i Kowar gdzie cała trasa to zabudowany ciąg. A we Wrocławiu tory są wszędzie ale na zadupiach i po tych zadupiach okrążają centrum, podczas gdy ruch zawsze koncentruje się na kierunkach od peryferiów do centrum. Więc kolej aglomeracyjna w Jeleniej Górze ma dużo większe szanse niż w jakimś Wsiocławiu. Dopóki tacy jak ty ignoranci będą rządzić koleją, kolej w naszym kraju będzie po dać, a władze zamiast postawić na ekologiczny środek transportu tam gdzie jest on najbardziej potrzebny, tj. w górach i w regionach turystycznych, będą mamić ogłupiałe społeczeństwo "dynamicznymi" projektami pod publiczkę. Byłeś choć raz w Jeleniej Górze? Pewnie nie. Najgorzej, gdy znajdzie się taki troll z Gliwic bez grama inteligencji, który nie wie o czym pisze, nawet w danym miejscu nie był, ale musi kłapać dziobem bez ładu i składu. Pojedź, zobacz albo kup sobie dobrą mapę i nie kompromituj się publicznie, pajacyku.
2015-12-24 19:58:53 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
Najpierw kolej aglomeracyjna w Jeleniej Górze!!!
[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 20:08:26 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
@Srako

Dobrze gadasz.

Poza tym JKA powinny obsługiwać składy o pojemności EN-71(minimum).
2015-12-24 20:08:41 Autor: Grzesiek
---
"Trako" pewnie myśli, że aglomeracje to tylko Warszawa i Nowy Jork. Ignorancja niektórych poraża! Tak jak napisał poprzednik, układ urbanistyczny Jeleniej Góry i sąsiednich miast idealnie predysponuje Kotlinę Jeleniogórską do stworzenia kolei aglomeracyjnej, do tego dochodzą względy ekologiczne i turystyczne. Ale nie od dzisiaj wiadomo, że Wrocław doi Dolny Śląsk jak może. Chroń Panie Boże od takich znaffcuff jak "Trako" w zarządach kolei regionalnych! Wystarczy popatrzeć jak jest na Zachodzie, gdzie ludzie dojeżdżają do pracy pociągami podmiejskimi nawet do małych miast.

Nawiązując jeszcze do wypowiedzi poprzedników, kolejkę aglomeracyjną wokół Wrocławia już mamy, bowiem pociągi tam jeżdżą często, są promocje taryfowe o jakich reszta Dolnego Śląska może sobie tylko pomarzyć, najlepszy tabor (Impulsy, teraz Linki) też nie są wysyłane na najdłuższe trasy, tylko robią za kolejkę podmiejską wokół Wrocławia. A finansuje to cały Dolny Śląsk. Więc co panie prezesie KD, jak to ma się do pańskich słów, że koleje aglomeracyjne to zadanie samorządu miejskiego? Widać prezes sam nie wie co mówi, albo taki kompetentny. Albo jedno i drugie.
2015-12-24 20:11:10 Autor: wsiocław
---.226.213.28
Widzę, że wrocławskie trolle nawet w święta nie potrafią się powstrzymać od śmiecenia. Ludzie, opanujcie się! Dajcie moderatorowi odpocząć przynajmniej w Święta!
2015-12-24 20:12:03 Autor: wsiocław
---.226.213.28
Spadajcie na profil facebookowy KD wrocławskie barany i nie zaśmiecajcie portali, jak nie potraficie merytorycznie dyskutować!
2015-12-24 20:18:02 Autor: rodowity warszawiak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna? Buhahaha! A czemu nie metropolitarna? Albo lepiej: od razu metro albo S-Bahn. Z wielkim napisem na czole: Świniary, Sołtysowice czy inne Psie Pole. W każdym zakątku Wrocławia widać, że kiedyś to była wieś. A po wsi jeździ się zaprzęgami konnymi i rowerami.
2015-12-24 20:22:24 Autor: pół metra metra
---.free.aero2.net.pl
Metro do Obornik Śląskich. Będzie wozić obornik :D
2015-12-24 20:27:41 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
Linia Jelenia-Lwówek/Karpacz/Kamienna Góra powinny być zelektryfikowane(i oczywiście zmodernizowane, żeby można było jechać 120 km/h,niestety więcej się nie da ze względu na górzysty teren), bo tam jest potencjał,[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 20:42:00 Autor: Jеrzy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kurde, nawet w Wigilię obrzucają się błotem. Nie rozumiem, dlaczego każda wzmianka o Jeleniej Górze, Lwówku Śląskim czy innych miastach Dolnego Śląska powoduje u niektórych wrocławian zawsze taki wybuch agresji. Nauczcie się wrocławskie trolle, że nie tylko Wrocław jest na Dolnym Śląsku! Zamiast obrzucać się wyzwiskami, lepiej podajcie sobie ręce, przedzielcie się opłatkiem i pogódźcie przynajmniej na te kilka dni.

A wszystkim normalnym życzenia udanych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku!
2015-12-24 20:50:44 Autor: wiesio z Wrocławia
---.derkom.net.pl
[Admin: zmoderowano]
Po drugie, to chcąc nie chcą gros ruchu samochodowego na Dolnym Śląsku koncentruje się na drogach dojazdowych do Wrocławia, a jest to spowodowane, że to właśnie do Wrocławia mieszkańcy Dolnego Śląska dojeżdżają przede wszystkim do pracy i szkoły. Można zaklinać rzeczywistość sprzed monitora komputera, ubliżać Wrocławiowi jakimiś przedszkolnymi inwektywami - Wrocław potrzebuje sprawnej kolei aglomeracyjnej i myśleli o tym już Niemcy snując śmiałe plany elektryfikacji linii dojazdowych do miasta.
2015-12-24 20:53:40 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
[Admin: zmoderowano]
A co do faktu to wam w Jeleniej Górce potrzeba kolei regionalnej z przystankami w dogodnym położenie nie żadnej aglomeracyjnej bajki. Jeszcze raz powtórzę nie jesteście żadną aglomeracją i nigdy nie będziecie. Nie ośmieszajcie prostych pojęć bo to smutne w zasadzie. I musicie przyjąć do wiadomości że Wrocław to jest centrum i stamtąd idą wszystkie nitki nie ma innego wyjścia. O co wam chodzi zresztą mają zabrać Wrocławowi i dać wam czy jak.
2015-12-24 20:59:57 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 21:03:50 Autor: obiektywny
---
@wiesio z Wrocławia:

Jakieś kompleksy na punkcie Warszawy? Przynajmniej nicka dobrałeś sobie odpowiednio.

Być może wtedy w Warszawie pasły się krowy, ale wtedy nie było pociągów. Teraz Warszawa jest miastem kilka razy większym od Wrocławia z jeszcze większą aglomeracją i porównywanie jakiegoś Wrocławia do Warszawy to tak, jakby porównywać PGR do pałacu. A wtedy, gdy Wrocław był stolicą jakiegoś księstwa i na terenie Warszawy pasły się krowy, to ciebie w tym Wrocławiu nie było, bo twój pra pra pra pra dziadek pasł krowy w zabużańskiej wsi.

A dobrej kolei potrzebuje każde miasto. Jak Wrocław ma takie zapędy, to niech finansuje swoją ciuchcię z własnych pieniędzy. Zgodnie ze słowami prezesa KD, że za transport miejski i podmiejski odpowiada miasto. W okolicach Wrocławia i tak komunikacja jest bardzo dobra, w porównaniu np. z 4-5 parami na wielu innych liniach. Do Świdnicy trzeba puszczać z Wrocławia darmobusy, żeby ktokolwiek chciał skorzystać z tych pociągów, bo co 15 minut jeżdżą busy za 5 zł. Na te darmobusy składają się mieszkańcy całego Dolnego Śląska, w tym ci, którzy mają 4-5 pociągów na dobę i płacą pełną cenę, albo nie mają ich wcale. Tak ma wyglądać ta kolej aglomeracyjna Wrocławia? Więc zważaj na to, co piszesz.

A do pracy ludzie dojeżdżają wszędzie i wszędzie potrzebna jest dobra komunikacja. Na pewno nikt mieszkający pod Zgorzelcem czy pod Kłodzkiem nie dojeżdża codziennie do pracy do Wrocławia, tam ludzie dojeżdżają do pracy i szkół do lokalnych ośrodków, o których z taką pogardą się wypowiadacie. Szkoda, że mieszkańcy Wrocławia pokazują tutaj nieustannie tylko swój własny brak kultury i wieczne kompleksy.
2015-12-24 21:05:21 Autor: wrocławsiaki
---.free.aero2.net.pl
Wrocław potrzebuje metra, żeby wozić obornik z Obornik dla świń na Świniarach.

To mówię ja - sołtys Sołtysowic!
2015-12-24 21:15:42 Autor: JanuszG
---.245.110.111
@ Trako:

I po co to obrażanie interlokutorów? Byłeś choć raz w Jeleniej Górze? Pewnie nie, bo byś sami widział, jakie idiotyzmy wypisujesz.

Aglomeracja to nie tylko Wrocław, Warszawa i Gliwice. Zapoznaj się z definicją aglomeracji, bo widzę, że nawet do Wikipedii ciężko sięgnąć. Czy gdzieś jest napisane, że aglomeracja musi być powyżej dajmy na to 500 tys. mieszkańców? Masz braki w edukacji, a obrażaniem nie zastąpisz merytorycznych argumentów. Sam ośmieszasz te pojęcia i przy okazji siebie.

Wrocław to jakie centrum? Jakie nitki? O czym ty w ogóle piszesz człowieku? centrum dla każdego jest tam, gdzie mieszka i pracuje, a nitki to wyłażą ci z majtek. Najpierw podszkol się z terminologii i poczytaj np. w wikipedii, co te terminy oznaczają, a potem możesz zabierać głos.
2015-12-24 21:22:41 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
@obiektywny

Jakiegoś wrocławia nie ma co porównywać do Jeleniej Góry a co dopiero do Warszawy.
2015-12-24 21:26:30 Autor: wrocławsiaki
---.free.aero2.net.pl
Po co wam pociągi w tym Wrocławiu? Żeby z nich śmierdziało? Myjcie się w tym Wrocławiu przynajmniej i nie tylko w sobotę, a dopiero potem możecie sobie marzyć o aglomeracji:

gazetawroclawska.pl/artykul/959344,wroclawianin-myje-sie-raz-w-tygodniu-w-sobote,id,t.html
2015-12-24 21:28:27 Autor: zenek pasażer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Śmiech na sali.

Sulejówek-Miłosna - prawie 85 pociągów do Warszawy w ciągu doby. Tyle w temacie.
2015-12-24 21:29:56 Autor: dino
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trako napisał:
"O co wam chodzi zresztą mają zabrać Wrocławowi i dać wam czy jak."

To żart? Ten szynobus do Lwówka Śląskiego 2 razy na tydzień to pewnie też zabrany Wrocławiowi. I to pewnie Wałbrzych zabrał Wrocławiowi poranny pociąg do Kudowy a nie na odwrót.

Zupełnie nie wiesz o czym piszesz, człowieku. Rozumiem że z Gliwic najlepiej widać, jak wygląda kolej na Dolnym Śląsku.
2015-12-24 21:39:10 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
My Jeleniogórzanie jesteśmy w stanie zapłacić 20 PLN za 5 kilometrów przy przejeździe JKA(jeżeli będzie dobra oferta,czyli pociąg góra co 30 minut na głównych ciągach), a nie to co wrocławskie biedaki!

[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 21:45:48 Autor: wrocławsiak
---.free.aero2.net.pl
My Wrocławianie myjemy się raz na tydzień, bo tak nas nauczono w zabużańskich wsiach, z których przyjechaliśmy, a folklor z rodzinnych stron pielęgnujemy. I tak higiena poszła mocno w górę, bo jak przyjechaliśmy do Breslau w 1945 to większości myliły się umywalki z muszlami klozetowymi. Kolej aglomeracyjna jest nam potrzebna z okazji ESK 2016, a poza tym aspirujemy do Europy, a europejskie miasto musi mieć metro, Esban, a jak się nie da to przynajmniej szynobusy co 30 minut.
2015-12-24 21:58:00 Autor: beka na maxa
---
"Dolny Śląsk inwestuje we Wrocławską Kolej Aglomeracyjną" - cha, cha, jak to brzmi! To tak jakby napisać, że Polska inwestuje w europejski gazociąg z Moskwy do Tbilisi.

Wrocławiaki swoje pieniądze przehulały na stadiony i Monster Trucki, miasto zadłużone na sześć miliardów to doją Dolny Śląsk jak tylko się da. Brawa dla Dolnoślązaków - walczcie o swoje!
2015-12-24 22:14:08 Autor: rysiekk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
""Dolny Śląsk inwestuje we Wrocławską Kolej Aglomeracyjną" - cha, cha, jak to brzmi! To tak jakby napisać, że Polska inwestuje w europejski gazociąg z Moskwy do Tbilisi."

Albo w pociąg Moskwa - Paryż przejeżdżający przez Polskę bez zatrzymywania.
2015-12-24 22:19:06 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 22:22:51 Autor: do jelenia
---.free.aero2.net.pl
Uważaj, żeby ci w d..pie się nie zatrzymał, wrocławski trollu o inteligencji krawężnika.
2015-12-24 22:35:50 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-12-24 22:36:46 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
to było do tego wyżej
2015-12-24 22:39:27 Autor: zniesmaczony
---.185.134.40
Przykro się czyta te wpisy. To smutne, że kilku zachowujących się jak szczeniaki trolli z Wrocławia albo z linii zgorzeleckiej zawsze musi zrobić śmietnik z każdej dyskusji o kolei na Dolnym Śląsku.

Droga Administracjo - zróbcie coś!
2015-12-24 23:05:27 Autor: Andrzej Potocki-Jagiełło
---.adsl.inetia.pl
No! Oczy moje z niedowierzaniem patrzą co tu się wyczynia! Wyczynia się sporo - trolle z nic nie znaczącego infokolej, nawet w ten wyjątkowy dzień nie przemówią ludzkim głosem.
Tak to jest parobstwem.
Czas udać się do wód.

Andrzej Potocki-Jagiełło
2015-12-24 23:47:32 Autor: jelenia
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-12-25 00:10:52 Autor: wrocławsiak
---.free.aero2.net.pl
My, wrocławianie, potrafimy śmiać się z samych siebie. Dla przykładu opowiem wam jeden dowcip:

Szpital, oddział położniczy. Trzy kobiety: murzynka, wrocławianka, warszawianka urodziły synów. Niestety pielęgniarki były roztargnione i pomyliły dzieci. Jako że matki nie doszły jeszcze do siebie, postanowiono aby to ojcowie rozpoznali swoich synów. Podchodzi warszawianin, lekarz się pyta:
- Który jest Pana syn?
Na to facet pokazuje na murzyna. Lekarz zwątpił i pyta się:
- Czy jest Pan pewien?
Na to warszawianin:
- Tak, nie będę ryzykował wrocławiaka...

Dobre, co nie? Cha, cha, cha, pół Wrocławia zaśmiewa się tym dowcipem.
2015-12-25 00:47:34 Autor: anty-beton
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-12-25 01:35:55 Autor: lars z Bolesławca
---
A co z Bolesławcem? Zapomnieliście o Bolesławcu! Bolesławiec też zasługuje - na metro, lotnisko, kolej magnetyczną do Drezna przez Goerlitz (przypomnę, że Goerlitz to najważniejsza stacja na Dolnym Śląsku, a nawet w Polsce!) i duży szpital psychiatryczny, w którym mogliby się leczyć wrocławianie. Szynobus też należy zabrać z Lwówka, żeby jeździł do Drezna przez Bolesławiec, Legnicę, Zgorzelec i Goerlitz!
2015-12-25 10:05:40 Autor: jvc
---.ssp.dialog.net.pl
Tak, trwa pełna symbioza z przyrodą.
2015-12-25 10:27:25 Autor: zenek
---.centertel.pl
Na pewno zostanie utworzona nowa spółka, bo przecież to kolejne miejsca w radzie nadzorczej dla kolesiów Rafała.
2015-12-25 11:35:47 Autor: pisowski.gestapowiec
---.146.154.172
To jednak prawda że w wigilijną noc bydło ludzkim głosem gada. A jeszcze niedawno dyskutowali tu znawcy kolei...
2015-12-25 12:18:27 Autor: haha
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To nie tylko w wigilijną noc. Jak to się dzieje że przy dolnośląskich wątkach jest zawsze taka pyskówka? Widać że natura przesiedleńców zza Buga daje znać o sobie. Kłótliwe to, głupie i zacofane.
2015-12-25 12:41:03 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
"Chcemy, by do 2020 r. pociągi między Wrocławiem, a najważniejszymi miastami regionu kursowały co 30 minut lub częściej – mówi Jerzy Michalak. "

Do 2020? My zbieramy podpisy, żeby to było już za rok. Jest to jak najbardziej możliwe. Podpisz się i TY:
http://www.czt.org.pl/kndk/kolej-na-dobra-kolej-w-dolnoslaskiem/
2015-12-25 13:10:14 Autor: rufus
---.69.88.81
A jakie to są te "najważniejsze miasta regionu" dla Wrocławia? Oborniki Śląskie, Trzebnica i Siechnice czy Legnica, Jelenia Góra, Wałbrzych, Zgorzelec, Kłodzko, Nowa Ruda?

To co proponuje pan Michalak to jest kolejka gminna która powinna być finansowana z pieniędzy Wrocławia i okolicznych gmin, a nie funduszy Dolnego Śląska. Inna sprawa, że w pociągach z Wrocławia do Trzebnicy i Świdnicy tłoku nigdy nie ma, a gdyby nie darmobusy to pociągi jeździłyby zupełnie puste.

Może czas postawić na kolej tam gdzie ludzie chcą jeździć, chociażby z braku alternatywnych środków transportu.
2015-12-25 13:21:17 Autor: woj-tek
---.ssp.dialog.net.pl
Tak z ciekawości wszedłem na
http://www.czt.org.pl/kndk/kolej-na-dobra-kolej-w-dolnoslaskiem/
i nie zamierzam nic podpisywać. Dlaczego proponowany przez CZT rozkład jazdy dla województwa dolnośląskiego obejmuje tylko tabelę Wrocław - JELENIA GÓRA - Szklarska? A reszta co? Do zaorania?
2015-12-25 13:30:40 Autor: tоmek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ woj-tek:

Może dlatego, że to najważniejsza linia regionu, łącząca trzy najważniejsze miasta (Wrocław, Wałbrzych, Jelenia Góra) a zarazem najważniejsza linia turystyczna w województwie. Więc nic dziwnego że autorzy opracowania od niej zaczęli. Jak potrzebujesz inne linie to napisz do twórców opracowania i nie pieniacz z tym zaoraniem. To raczej Wrocław próbuje zaorać wszystkie linie trochę dalej od Wrocławia, czego dobitnym przykładem jest linia lwówecka.
2015-12-25 13:50:20 Autor: Dariusz67
---
A ja już podpisałem, bo uważam, że projekt rozkładu dla linii 274 jest bardzo dobry. Brawo! I zachęcam do podpisania wszystkich, którym los kolei na Dolnym Śląsku i nie tylko na Dolnym Śląsku leży na sercu. Widać że tam ktoś myśli, w przeciwieństwie do wrocławskich "expertów", którzy nie sięgają wzrokiem dalej niż 30 km od Wrocławia. Świetnym przykładem jest właśnie linia do Szklarskiej gdzie rozkład jazdy jest dla mieszkańców do d..., taryfa wzięta z kosmosu (bilet 2 razy droższy niż autobus) i nikomu nie przeszkadza, że pociągi opłacane z naszych podatków wożą powietrze. Do Świdnicy, Dzierżoniowa i Trzebnicy dało się zorganizować promocyjne ceny, ale nieco dalej od Wrocławia już nie. Inne przykłady: wielokrotnie podnoszony Lwówek z prędkością gorszą niż w krajach trzeciego świata czy Kamienna Góra i Lubawka, gdzie pociągi już dawno by jeździły (prędkość bardzo dobra) gdyby decydenci interesowali się potrzebami mieszkańców na całym Dolnym Śląsku a nie tylko Wrocławia i okolicznych wiosek. Powierzcie kolej na Dolnym Śląsku w ręce Michalaka, Dutkiewicza i Rachwalskiego to zostawią tylko linie wokół Wrocławia a resztę całkiem zaorają. Już zabierane są szynobusy np. z linii Wałbrzych - Kłodzko, żeby woziły wygodne wrocławskie d... do Kudowy.
2015-12-25 13:52:36 Autor: Jezus Maria...
---.internetia.net.pl
Dobra. Mieszkam we Wrocławiu. I nie chce by kolej aglomeracjna była finansowana ze środków województwa. Jednak to co tu wyczytałem o swoim mieście przekracza wszelkie granice. Nie wiem co wam odbiło z tym lwowkiem. Co z tego ze wyremontowali linie do Kudowy, Szklarskiej Poręby, jeleniej góry, że dalej jeżdżą szynobusy na linii klodzko-wałbrzych. Zapraszam do Podkarpacia gdzie nic nie ma. Tak. Ja jestem ten niewychowany z Wrocławia. Ale postrzegalem mieszkańców jeleniej góry i okolic jako dobrych ludzi. Ale widzę ze po wyzwaniu od wsioków nie mam ochoty tam wracać. Nie ma to jak uogolniac. Dalej gadacie o tym Lwówku. Co z tego ze takim podkarpackim kolej praktycznie nie istnieje. Jak tak nie lubicie wrocławian jeleniogorzanie to do naszego miasta może nic od was nie jeździć. Proszę bardzo.
[Admin: zmoderowano]
2015-12-25 14:02:57 Autor: observator
---.free.aero2.net.pl
Do Jezus Maria...:

Nie podpisuj się imionami osób, do których ci bardzo daleko, trollu. Zmieniłeś sieć i dalej trollujesz, ale poznać cię po charakterystycznych gadkach i alergię na Jelenią Górę i Lwówek. Nie masz nic sensownego do napisania, to siedź cicho i nie rób rynsztoka z dyskusji!

Ja tu widzę, że to wrocławianie pokazali się tu z jak najgorszej strony, czego dowodzą chamskie wyzwiska i komentarz właściwie zupełnie niemerytoryczne. Taka kultura panuje we Wrocławiu? Inni komentatorzy też wypowiadają się podobnie. Wyzwiska tradycyjnie zaczęły się, gdy ktoś wspomniał o Jeleniej Górze - doskonale widać, że ktoś ma alergię na Jelenią Górę, Lwówek i inne miasta Dolnego Śląska. Swoje wrocławskie kompleksy leczcie u psychiatrów a nie na forach.

I nie pisz bzdur, że "w podkarpackim nic nie ma", bo mieszkam na Podkarpaciu i pociągów jest całkiem sporo. Nie wiem jak jest na Dolnym Śląsku więc się nie wypowiadam, ale u nas może środki na kolej są skromniejsze, ale nie myśli się tak centralistycznie jak w dolnośląskim. Ciekawe, że jakiś wrocławski troll najlepiej wie, jak wygląda kolej na Podkarpaciu. Bardzo ciekawe.
2015-12-25 14:21:21 Autor: wrocławski "słoik"
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe, że najwięcej tu się kasuje wrocławskich trolli. Teraz jak moderator wróci to też tak będzie. Jeśli chodzi o kulturę dyskusji to żadna nowość - wystarczy poczytać wrocławskie portale, gdzie aż roi się od wyzwisk i wulgaryzmów wobec mniejszości narodowych, Romów, studentów, "słoików", mieszkańców innych miast na Dolnym Śląsku, "warszawki", mieszkańców innych dużych miast w Polsce (np. Łodzi czy Krakowa), mieszkańców przedmieść itd. itd. Częścią komentarzy na wrocławskich portalach zainteresowała się nawet policja, pod innymi wyłącza się możliwość komentowania. A te ciągłe burdy w duchu prawicowym i neonazistowskim we Wrocławiu... Nie na darmo na Wrocław już się mówi "brunatne miasto". Taki specyficzny folklor. Czy jest ktoś, kogo lubicie, "rodowici wrocławianie", "wrocLovy" czy jak się tam jeszcze podpiszecie? Czy jest ktoś, kto WAS lubi?

Europejska Stolicy Kultury... Cha, cha, cha!

PS. Nie jestem z Jeleniej Góry, ani z Lwówka, ani z Wałbrzycha, ze Zgorzelca też nie, w ogóle nie jestem z Dolnego Śląska.
2015-12-25 14:43:06 Autor: pogromca trolli
---.226.217.117
@Grzegorz Jóźwicki vel "Jezus Maria..." vel inne nicki napisał:

"Bo razem tworzycie największe rakowisko ze wszystkich kolejowych portali. I dzięki temu wszyscy się z was śmieją."

"Rakowisko" to najbardziej ty tu robisz. Nawet nie masz odwagi się podpisać imieniem i nazwiskiem, a wymagasz tego od innych. Spadaj na profil fejsbukowy KD i nie zabieraj tu głosu gimbusie, jak nie potrafisz pisać merytorycznie. Takich fanów mają KD.
2015-12-25 15:07:10 Autor: JanuszG
---.245.110.111
"Jak tak nie lubicie wrocławian jeleniogorzanie to do naszego miasta może
nic od was nie jeździć. Proszę bardzo."

A to wrocławianie finansują kolej na Dolnym Śląsku, czy wszyscy Dolnoślązacy? Pokazałeś po raz kolejny jak nikłe masz pojęcie o organizacji kolei. Zastanawiam się czy więcej mieszkańców Szklarskiej Poręby przyjeżdża do Wrocławia, czy wrocławian do Szklarskiej Poręby i w Karkonosze? Bo wydaje mi się, że to drugie. Można więc napisać: "Jak tak nie lubicie jeleniogórzan wrocławianie to w Karkonosze może nic od was nie jeździć".

Mieszkańcy Kotliny i tak nie korzystają z pociągów do Szklarskiej Poręby, a do Wrocławia jeżdżą autobusami PKS, który jest miejscową firmą. Taka jest prawda.

"Grzegorz Jóźwicki vel "Jezus Maria..." vel inne nicki"

No i wrocławski troll został namierzony. Oto co anonimowość robi z człowiekiem.
2015-12-25 15:57:05 Autor: KD Trolle
---
Jakby ktoś miał wątpliwości kto tak trolluje...

http://s3.postimg.org/5r4h31h83/KD_Troll_Grzegorz_Jozwicki.png
2015-12-25 16:19:14 Autor: Avejj
---.242.138.101
@Wrocławskie Trolle @Trako

Warszawa sama utrzymuje SKM.

Dojenie województwa na aglo jak to zamierza robić Wrocław i Kraków. jednocześnie zarzynając kolej regionalną to kryminał.
2015-12-25 17:16:14 Autor: lizard
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Avejj

Nie wspominaj o Warszawie, bo zaraz znowu zakompleksione wrocławskie trolle sypną stekiem bluzgów.
2015-12-25 17:22:38 Autor: lizard
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@JanuszG

Nie przez przypadek wyremontowano linie kolejowe do Szklarskiej i Kudowy, a np. do Lwówka już nie. Te pierwsze to fajne kolejki turystyczne dla wrocławian, podczas gdy linia do Lwówka jest w poprzek do Wrocławia w związku z czym Wrocław ma ją w d.pie. O remont torów do Karpacza też głównie wrocławianie skomlą, nikt z miejscowych nie będzie jeździł do pracy czterema parami na dobę ze stacjami na peryferiach jak ma do Jeleniej PKSy i busy co 15 minut dojeżdżające do samych centrów.
2015-12-25 17:30:40 Autor: on
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rozumiem, że wg obecnych tu fachowców KD, spółka która wg KRS ma 52 mln kapitału, ma wydać co najmniej 40-60 mln na 2-3 sztuki taboru dedykowanego dla Jeleniej Góry a potem wozić ludzi po okolicy za "bóg zapłać" skoro miasto Jelenia nie jest zainteresowane płaceniem za te pociągi, tak? Ma jeźdizć bez dotacji, spłacać kredyt, płacić za prąd, pensje, sprzątanie etc z kasy z biletów "miejkisch" za 2-4 zł? tak?
[Admin: zmoderowano]

A z ciekawostek: KD zaproponowało komunikacji miejskiej w Jeleniej współpracę polaegająca na wzajemnym uznawaniu biletów, w promocji nawet do Szklarskiej można by jechac na miesięcznym MZK. taki był plan. Upadł. Jelenia nie była zaintersowana. Tyle o tym.
2015-12-25 17:32:53 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
@woj-tek

Wydaje mi się, że ta linia została pokazana po prostu jako przykład.


@Krzysztof Rytel

Wpisałem się już daaaawno temu i mam nadzieję, że przyniesie jakieś efekty ;)

@pozostali

Proszę, nie kłóćcie się chociaż na święta. Jak dla mnie może być i Wrocławska i Jeleniogórska, Wałbrzyska... każda kolej aglomeracyjna; jeśli jest na nią potencjał w danej aglomeracji.
2015-12-25 18:25:16 Autor: mirek.
---.free.aero2.net.pl
"Rozumiem, że wg obecnych tu fachowców KD , spółka która wg KRS ma 52 mln kapitału, ma wydać co najmniej 40-60 mln na 2-3 sztuki taboru dedykowanego dla Jeleniej Góry a potem wozić ludzi po okolicy za "bóg zapłać" skoro miasto Jelenia nie jest zainteresowane płaceniem za te pociągi, tak?"

Źle rozumiesz. Miasto Jelenia Góra jest zainteresowane współuczestniczeniem w projekcie. Taki był początkowo zamysł, żeby miasto wspólnie z PLK przebudowało przystanki, a Urząd Marszałkowski (czyli de facto KD) miały zapewnić tabor. Koszty pociągów też miały ponosić wspólnie miasto i KD. To KD wypięły się teraz na cały projekt, przez co upadł. Przeczytaj podlinkowany na samym początku artykuł, zanim zaczniesz się wypowiadać.

Żadne miasto tej wielkości nie udźwignie samemu kosztów funkcjonowania transportu kolejowego. To chyba oczywiste. W przypadku Kotliny Jeleniogórskiej dochodzą jeszcze względy ekologiczne w atrakcyjnym turystycznie terenie, które mają znaczenie ponadlokalne.

"GDYBY PREZES TO ZROBIŁ TO NAPRAWDĘ ZASŁUGIWAŁBY NA KRYMINAŁ LUB CO NAJMNIEJ ODWOŁANIE."

Już zrobił - do Świdnicy i Trzebnicy jeżdżą pociągi za pół darmo, za które płacą wszyscy Dolnoślązacy. PUSZCZANIE DARMOBUSÓW OPŁACANYCH PRZEZ WSZYSTKICH PODATNIKÓW W CELU KONKUROWANIA Z PRYWATNYMI PRZEWOŹNIKAMI ZASŁUGUJE NA KRYMINAŁ LUB CO NAJMNIEJ ODWOŁANIE. Wystarczy poczytać przepisy o dumpingu.

"A z ciekawostek: KD zaproponowało komunikacji miejskiej w Jeleniej współpracę polaegająca na wzajemnym uznawaniu biletów, w promocji nawet do Szklarskiej można by jechac na miesięcznym MZK. taki był plan. Upadł. Jelenia nie była zaintersowana. Tyle o tym."

Niczego takiego nie było. Znowu piszesz kompletne bzdury bez żadnej znajomości tematu. Podaj link do źródła.
2015-12-25 18:30:32 Autor: mirek.
---.free.aero2.net.pl
"Proszę, nie kłóćcie się chociaż na święta. Jak dla mnie może być i Wrocławska i
Jeleniogórska, Wałbrzyska... każda kolej aglomeracyjna; jeśli jest na nią potencjał w danej aglomeracji."

No właśnie wydaje się, że KD na planowanej kolei aglomeracyjnej Wałbrzycha też nie pojadą, skoro kierują się taką filozofią. Chyba że mają podejście bardzo wybiórcze, a prezes Rachwalski ślepo wykonuje POlecenia swoich POlitycznych kacyków, tzn. aktualnie Dutkiewicza z PrOtasiewiczem. Takie podejście ma krótkie nogi, a prezes POleci ze stołka wraz z najbliższą wymianą władz w województwie. I słusznie, bo on ma być dobrym menadżerem i dbać o dobro mieszkańców i kolei w całym regionie, a nie tylko POdlizywać się swoim POlitycznym zwierzchnikom.
2015-12-25 18:48:33 Autor: rufus
---.69.88.81
A za pociągi do Trzebnicy kto płaci? Sam Wrocław czy całe województwo? To samo dotyczy pociągów do Świdnicy, Dzierżoniowa, Wołowa, Jelcza, Siechnic i jeszcze kilku innych miejscowości. To wszystko już obecnie stanowi kolej aglomeracyjną Wrocławia i ma być dalej rozbudowywane, a gęstość pociągów zwiększana. Do tego dojdzie kolejowa komunikacja miejska w granicach administracyjnych Wrocławia o dużej częstotliwości. Skoro Wrocław nie płaci za swoją kolej aglomeracyjną to nie rozumiem, dlaczego za kolej aglomeracyjną do Szklarskiej Poręby, Karpacza czy Janowic Wielkich miałaby płacić sama Jelenia Góra. Koszt zakupienia 2-3 krótkich jednostek elektrycznych (bo więcej nie trzeba) to i tak bardzo mała kwota w porównaniu z tym, ile taboru potrzeba do zapewnienia połączeń w kolei aglomeracyjnej Wrocławia.
2015-12-25 21:16:24 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w dupie ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:16:37 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w dupie ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:16:47 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w dupie ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:16:56 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w dupie ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:17:14 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w d.... ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:17:18 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w d.... ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 21:17:37 Autor: Romek 2901
---.179.232.60
Hee wielkie plany a zaloge pan prezes ma w d.... ..uwaga na swieto kolejarza pracownicy dostali.....27 zl..huraaa..a na swieta...nic...przepraszam premoe ze stycznia przesunieto na grudzien..premie w wysokosci 200zl...a tu takie plany..koleje aglomeracyjne..itd..
2015-12-25 22:32:12 Autor: rychlik
---.162.217.137
A może "Rynek Kolejowy" napisze coś na temat, jak z powodu notorycznych opóźnień pociągów KD Czesi znowu rozdzielili relację części pociągów Szklarska Poręba - Liberec na Szklarska - Harrachov i Harrachov - Liberec? Czyli jest jak było dawniej - z przesiadką. Polecam najnowszą aktualizację tabel z rozkładem. Brawo KD! Co by tu jeszcze spiep...
2015-12-25 22:50:06 Autor: Warszawiak 49
---.dynamic.gprs.plus.pl
@avejj

A Jelenia Góra swoją kolejkę będzie finansować z własnych pieniędzy tak jak Warszawa?
2015-12-25 23:07:25 Autor: Bolek z Bolesławca
---.cg-dialup.net
@Warszawiak 49:

Ale to Wrocław ma chrapkę na kolejkę aglomeracyjną a nie Jelenia Góra. I raczej nie sfinansuje jej ze swoich pieniędzy, tylko liczy że marszałek sypnie kasą. Przeczytałeś chociaż artykuł czy tylko trollujesz? Piszesz nie na temat.
2015-12-25 23:35:47 Autor: kosmita
---.artnet.gda.pl
"Warszawiak 49" z Wrocławia niech lepiej zainteresuje się źródłami finansowania swojej kolejki zamiast wtykać nos w cudze sprawy. Belki u siebie nie widzi, a widzi drzazgę u innych.
2015-12-26 00:01:07 Autor: wałbrzyszanin
---.236.90.132
Czy ten szynobus z Wrocławia do Kudowy ukradziony mieszkańcom Wałbrzycha to też w ramach kolei aglomeracyjnej Wrocławia? A może w ramach kolejki turystycznej, bo wygodnickim wrocławianom ciężko przenieść 4 litery przez peron w Kłodzku z jednego składu do drugiego?

Pomyślcie czasem o mieszkańcach innych miast którzy pociągów nie mają w ogóle zamiast ujadać wściekle na każdego kto wystarczy że wymieni nazwę innego miasta Dolnego Śląska.
2015-12-26 11:41:51 Autor: asm.huciński...
---.dynamic.chello.pl
Transport szynowy w korytarzach transportowych, umieszczonych zwłaszcza w dolinach górskich ma ogromny sens.
Taki korytarz sam w sobie może stanowić miejsce w którym kumulują się wszystkie dostępne formy i środki transportu.
Z tym że nie wszędzie są na tyle duże potoki pasażerskie, aby utrzymywać obok siebie transport drogowy i kolejowy.
Więc trzeba tam zdecydować - czym, jakim środkiem transportu publicznego jeździć mają mieszkańcy/użytkownicy.
Moim zdaniem transport szynowy w tym kolejowy powinien mieć tam zawsze priorytet, nie tylko że lepiej sobie radzi w górzystym terenie (duże nachylenie i rzeźba terenu) ale tam idealnie pasuje. Dlatego tam powinien być promowany nie tylko Jelenia Góra, ale i całe górzyste tereny południowej Polski, (Bielsko - Biała, Zakopane - Nowy Targ, okolice Nowego Sącza, Wałbrzycha, czy Przemyśla, Jasła...
Trzeba i to nie tylko klasyczna kolej z ich środkami transportu, ale cała gama "lekkich" pojazdów szynowych z tramwajami (w różnych wariantach) powinna być wzięta pod uwagę.

Co do Wrocławia, to po odrzuceniu w referendum projektu metra, chyba nie mają wyjścia, aby zrobić jakąś kolej o charakterze metropolitarnym, wykorzystującą infrastrukturę kolejową. Może jakiś mix. tramwajowo - kolejowy byłby dobry także. Trzeba wiedzieć czego się chce. No i zawsze pozostaje kwestia finansowania, która jest mocno dyskusyjna i dzieli mieszkańców województwa. Nie może być tak że na jego krańcach transport szynowy zamiera, a finansuje się tylko rejony pochłonięte przez tzw. suburbanizację, która jest zjawiskiem niekorzystnym, jako takie. No i także obrywa się chcąc nie chcąc stałym mieszkańcom miast (Wrocław, Kraków...), że to oni potrzebują tej kolejki aglomeracyjnej, bo to jest nie prawda. Oni mają swoją komunikację miejską przez nich finansowaną, a kolej aglo. to raczej dla miast satelickich - ośrodka "ciążenia" aglomeracyjnego, z którego korzystają mieszkańcy sąsiednich miejscowości, no i niestety rejonów dotkniętych plagą suburbanizacji.
2015-12-26 12:35:47 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post mirek.:
""Proszę, nie kłóćcie się chociaż na święta. Jak dla mnie może być i Wrocławska i
Jeleniogórska, Wałbrzyska... każda kolej aglomeracyjna; jeśli jest na nią potencjał w danej aglomeracji."

No właśnie wydaje się, że KD na planowanej kolei aglomeracyjnej Wałbrzycha też nie pojadą, skoro kierują się taką filozofią. Chyba że mają podejście bardzo wybiórcze, a prezes Rachwalski ślepo wykonuje POlecenia swoich POlitycznych kacyków, tzn. aktualnie Dutkiewicza z PrOtasiewiczem. Takie podejście ma krótkie nogi, a prezes POleci ze stołka wraz z najbliższą wymianą władz w województwie. I słusznie, bo on ma być dobrym menadżerem i dbać o dobro mieszkańców i kolei w całym regionie, a nie tylko POdlizywać się swoim POlitycznym zwierzchnikom."
W Wałbrzychu tym tematem zajmuje się Trako.
2015-12-26 13:07:21 Autor: kamil o
---.master.pl
święta, święta i po świętach. Widać po komentarzach. Trochę luzu życzę wszystkim. Zamiast się tak spinać, wyjdźmy się przewietrzyć, bo pogoda ładna. Pozdrawiam.
2015-12-26 14:28:21 Autor: JanuszJG
---.jeleniagora.vectranet.pl
Zapamiętajcie drodzy wrocławianie, że województwo dolnośląskie to nie tylko Wrocław, ale też Jelenia Góra, Legnica, Wałbrzych, czy Zgorzelec i inne miejscowości należące do tego województwa.
2015-12-26 16:51:40 Autor: zet.ka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ asm.huciński...:

"No i także obrywa się chcąc nie chcąc stałym mieszkańcom miast (Wrocław, Kraków...),
że to oni potrzebują tej kolejki aglomeracyjnej, bo to jest nie prawda. Oni mają swoją
komunikację miejską przez nich finansowaną, a kolej aglo. to raczej dla miast satelickich -
ośrodka "ciążenia" aglomeracyjnego, z którego korzystają mieszkańcy sąsiednich miejscowości, no i niestety rejonów dotkniętych plagą suburbanizacji."

Trzeba pamiętać, że mieszkańcy tych miast satelickich to w większości wrocławianie, którzy wyprowadzili się na przedmieścia. Więc na jedno wychodzi. Inną, dyskusyjną kwestią jest czy ta kolej aglomeracyjna jest tam rzeczywiście potrzebna. Pociągiem nie dojedzie się do centrum Wrocławia gdyż nie ma tam torów, a drałowanie do stacji ileś tam kilometrów, potem jazda 2-3 stacje i następnie drałowanie do centrum z dworca głównego może być nieciekawą alternatywą czasowo i pod względem wygody (nie wspominając o kosztach) w porównaniu z autobusem, który podjeżdża pod sam dom i jedzie bezpośrednio do centrum. Wbrew temu co się powszechnie sądzi, Wrocław wcale nie ma tak dobrych warunków pod kolej aglomeracyjną, bo linie nie wybiegają promieniście z centrum tylko biegną okólnie wokół miasta.

Jeśli chodzi o samą ideę kolei aglomeracyjnej, to tak samo i w Jeleniej Górze będzie ona dotyczyła też miast satelickich (Szklarska Poręba, Piechowice, Karpacz, Kowary, Janowice Wielkie, miejmy nadzieję że też Lwówek Śląski), tak samo będzie w Wałbrzychu, więc zasady finansowania powinny być dokładnie takie same jak w przypadku Wrocławia. Nie powinno być tak, że Wrocław spija środki województwa na swoje inwestycje, a dokładnie te same inwestycje w innych miastach są spychane ba barki lokalnych samorządów (mających i tak dużo mniej środków niż Wrocław), czyli w efekcie uwalane. Wypowiedź KD, że Jelenia Góra ma sobie sama finansować swoją kolej aglomeracyjną, podczas gdy KD już teraz obsługują kolej aglomeracyjną Wrocławia, pachnie w tym kontekście żenującą arogancją i spychologią.
2015-12-26 16:53:13 Autor: zat.ka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gościu:

W Wałbrzychu kolej aglomeracyjna ma być finansowana z pieniędzy samorządu województwa, a dokładnie jest to budżet wydzielony z pieniędzy wojewódzkich na potrzeby aglomeracji wałbrzyskiej.
2015-12-26 17:53:18 Autor: еu07
---.cg-dialup.net
Wrocław potrzebuje kolejki aglomeracyjnej dla prestyżu, a nie z powodu potrzeb mieszkańców. Bo tak ma Berlin, Drezno, więc my też chcemy, bo chcemy do Europy, jesteśmy ESK 2016, więc to wstyd żeby nie było. Takie są argumenty wrocławiaków. A pies z kulawą nogą nie będzie jeździł tymi pociągami. Popatrzcie jaka jest frekwencja do Trzebnicy i Świdnicy. A gdyby ceny były normalne zamiast idiotycznych promocji w postaci biletu za 5 zł to pociągi już całkiem woziłyby powietrze.

Dokładnie tak samo było z pociągami do Drezna, bo Wrocław potrzebuje prestiżu w postaci czerwonych niemieckich pociągów, więc teraz desira rozwożą mieszkańców po podlegnickich wioskach zamiast jeździć tam gdzie od dawna jest duży ruch turystyczny z Niemiec , tzn. w Karkonosze i Sudety. Za wrocławski prestiż też nie płaci Wrocław tylko wszyscy dolnoślązacy, podczas gdy za te pieniądze można by uruchomić dużo więcej pociągów lokalnych o wiele bardziej potrzebnych mieszkańcom regionu.

Za kompleksy wrocławiaków płacą wszyscy Dolnoślązacy.
2015-12-26 17:53:40 Autor: Avejj
---.242.138.101
Ej, a jak dookoła Poznania mają robić też Kolej Aglo, to przecież gminy tam się też dokładają. Budżet Poznania + budżety gmin.

A tutaj Dutkiewicz, najgorszy samorządowiec w historii III RP (chociaż niewiele wyprzedza Rzeszów) znowu odwala jakieś wałki.
2015-12-26 22:58:14 Autor: wyborca
---
Dutkiewicz to niemalże kryminalista rozbijający się po Wrocławiu drogimi służbowymi samochodami, którymi powoduje wypadki i oczywiście pozostaje bezkarny (widać we Wrocławiu tak można, ogłupiali mieszkańcy dają przyzwolenie na takie wybryki, w każdym normalnym społeczeństwie taki polityk byłby skończony a we Wrocławiu wygrywa kolejne kadencje). I drugi niewiele lepszy Protasiewicz - ostatnio jego dobry kumpel, który zasłynął głównie obrażaniem po pijaku niemieckich celników na lotnisku we Frankfurcie, czym przyniósł wstyd Polsce i Polakom. Dolnośląska mafia, takim typom bliżej do kryminału niż do uczciwego rządzenia Dolnym śląskiem.
2015-12-27 00:06:57 Autor: schlesinger
---.236.90.132
Wrocławiaki swoje pieniądze przehulały na stadion i stadionowe imprezy dla plebsu, to na ważne inwestycje jedyne co im pozostaje to doić Dolny Śląsk. A prezydent jest taki jaki odpowiada tępej masie - daje igrzyska zamiast chleba, a w miejsce żmudnej codziennej pracy obiecuje niestworzone rzeczy i potem świeci oczami w nadziei, że marszałek mu to sfinansuje, bo w kasie pustki. Wszyscy pamiętają sprawę poprzedniego marszałka, który taki uległy nie był i wytoczył Dutkiewiczowi sprawę w sądzie za okradzenie Dolnego Śląska z 50 mln. To Dutkiewicz dogadał się z Protasiewiczem i razem wykopali marszałka a na jego miejsce powołali podstawionego pionka. Wrocławiaki się cieszą z takiego prezydenta bo lubią igrzyska i kadzenie o europejskości Wrocławia, a że Dolny Śląsk jest regularnie okradany to im zupełnie nie przeszkadza.
2015-12-27 10:27:39 Autor: Avejj
---.242.138.101
^^ +1

Dodam tylko, że patrząc na układ kolejowych linii we Wrocławiu, to jakikolwiek sens byłby tylko dla linii zachodnich, czyli E30 + Nadodrzanka bo tam są te dwa czy trzy przystanki przy sporych osiedlach, może jeszcze Sołtysowice+Psie Pole. Ale w sumie są to tylko osiedla odpowiadające zaludnieniem jednej połówce linii warszawskiej SKM - S2 od Rembertowa do Sulejówka. Ale cała reszta Wrocławia i przedmieść nie ma fizycznie dostepu do kolei, albo są to wioski. Więc z jakiej racji, gdzie tu robić wielki projekt aglo, kiedy dla zdecydowanej większośći Wrocławian i tak zostaje autobus lub tramwaj?
2015-12-27 14:35:24 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post zat.ka:
"@ gościu:

W Wałbrzychu kolej aglomeracyjna ma być finansowana z pieniędzy samorządu województwa, a dokładnie jest to budżet wydzielony z pieniędzy wojewódzkich na potrzeby aglomeracji wałbrzyskiej."
Tak, chodziło mi po prostu o to, że Trako zrobił cały plan. Przecież wiadomo, że nie będą tego przedsięwzięcia finansować ;)
2015-12-27 17:13:47 Autor: trainman
---.31.49.43
@gościu

Ciekawe, czy tam KD też się wycofają w kluczowym momencie przez co cały projekt upadnie? Bo przecież nikt nie będzie powoływał nowej samorządowej spółki kolejowej do obsługi tych tras.
2015-12-28 16:39:28 Autor: stróż
---
Trzeba zbanować tego psychola z bolesławieckiego psychiatryka (teraz pisze pod nickiem "jelenia" z play-internet.pl) i jeszcze kilku palantów i będzie spokój. Znowu wypuścili szczeniaka z psychiatryka na święta.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5