NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Dolnośląskie SA109 z Kolzamu bez wykonawcy naprawy

| Martyn Janduła 21.09.2017 61

Dolnośląskie SA109 z Kolzamu bez wykonawcy naprawy
Fot. Jacek Chiżyński, GFDL
Produkowane na początku XXI wieku dwuczłonowe autobusy szynowe RegioVan, na sieci kolejowej oznaczone jako SA109, miały stać się lekką alternatywą dla spalinowych lokomotyw prowadzących ciężkie wagony pasażerskie. Awarie trapiące pojazdy nie pozwoliły na pełne ich wykorzystanie. Koleje Dolnośląskie chciały dać im jeszcze jedną szansę, jednak próba ta się na razie nie powiodła.
Dolnośląska spółka rozpisała w lipcu przetarg na wykonanie przeglądu P5 autobusów szynowych SA109-003 oraz SA109-004. Prace, poza stałym zakresem napraw P5 określonych dla tego typu pojazdów, miały przywrócić pełną sprawność pojazdów SA109-003 oraz SA109-004, a także wyeliminować możliwość wystąpienia najczęstszych usterek. Są to, zdaniem przewoźnika: uszkodzenia silników spalinowych, rozszczelnienie połączeń blok silnika-głowica, pękanie/rozrywanie węży układu chłodzenia, przegrzewanie silników spalinowych, uszkadzanie przekładni nawrotnych, zakleszczanie nawrotników jazdy oraz zawieszanie systemu sterującego pojazdem – Lokel.

– SA 109, pomimo swoich licznych wad, które składają się na ich dotychczasowe liczne awarie, mają też zalety. Należy do nich niska waga pojazdu, która jest zaletą na podgórskich szlakach. Zużywają też stosunkowo niewiele paliwa. Pojazdy wyposażone są w wygodne toalety, są też przestronne i z wejściami bez stopni. Chcemy je doprowadzić do stanu używalności, uważamy, że mają swoją wartość – mówił dla Rynku Kolejowego Piotr Rachwalski, prezes KD.

Niestety, w przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, którą złożył Serwis Pojazdów Szynowych Autoryzowana Stacja Obsługi Piotr Mieczkowski. Oferent wycenił prace na 7,872 mln zł wraz z 150-dniowym terminem wykonania zamówienia. Oferta okazała się dla Kolei Dolnośląskich za droga, gdyż budżet tego zamówienia wynosił 4,92 mln zł brutto.

Łącznie powstało 11 sztuk SA 109. Po dwa autobusy szynowe tej serii posiadają oprócz Dolnego Śląska także Podkarpackie, Śląskie i Małopolskie. Po jednej: Pomorskie, Opolskie i Zachodniopomorskie. O pełnym zakresie prac na piątym poziomie utrzymania pisaliśmy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (373)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS