Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dolnośląskie odrzuciło projekty RPO Polskich Linii Kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
16-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dolnośląskie odrzuciło projekty RPO Polskich Linii Kolejowych
Wnioski PKP PLK dotyczące modernizacji odcinków Kudowa-Zdrój - Duszniki-Zdrój oraz Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zostały odrzucone przez województwo dolnośląskie.

Zakończona została ocena formalna wniosków o dofinansowanie projektu indywidualnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa-Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa-Zdrój” oraz „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna”,  złożonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe do działania 3.2 „Transport i infrastruktura kolejowa”, Priorytet 3 „Rozwój Infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport)”.

Jak poinformowało województwo, wnioski nie spełniły kluczowych kryteriów oceny formalnej zawartych i w związku z tym zostały negatywnie ocenione. - Do końca marca 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe złożą ponowny wniosek o dofinansowanie projektu indywidualnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa-Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa-Zdrój” bo ogłaszany jest kolejny nabór - zapewnia rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

- W praktyce oznacza to przesunięcie realizacji projektu o najwyżej kilka miesięcy - dodał rzecznik. - PKP PLK i samorządowi województwa dolnośląskiego bardzo zależy na wykonaniu tej inwestycji - zapewnił. Nie wiadomo jednak, co z drugim projektem - modernizacji linii kolejowej nr 311.

Przyszłość linii zależy od RPO

Przed rokiem we Wrocławiu o projektach finansowanych w ramach RPO mówił prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański. Jak powiedział, przyszłość tych linii kolejowych na Dolnym Śląsku będzie zależała od udziału w finansowaniu ich remontu z pieniędzy województwa. W przeciwnym razie niektórym z nich grozi śmierć techniczna.

Prezes PKP PLK zauważył, że dla linii Kłodzko - Kudowa remont będzie oznaczał praktycznie ponowne otwarcie ruchu. Jak wyjaśnił, chociaż linia nie jest zamknięta dla przewozów pasażerskich, to jednak przy prędkości 20 km/godz. na tak krętej trasie „po prostu lokomotywy się paliły”. – Przewozy Regionalne powiedziały, że lepiej jechać autobusem niż ciągnąć tak powoli pociąg. Dlatego zdecydowaliśmy się, żeby ruch pociągów tam wstrzymać – powiedział Zbigniew Szafrański. – Natomiast linia będzie tam odbudowana i ruch zostanie praktycznie rzecz biorąc przywrócony myślę, że na rozkład, który wejdzie w życie w grudniu w 2012 roku – powiedział przed rokiem. Dziś, po odrzuceniu projektów PKP PLK, ta data jest już nierealna.

Prezes zapowiadał też, że przy współudziale władz województwa wyremontowana będzie linia kolejowa z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. – Podobnie jest przewidziana w ramach regionalnego programu operacyjnego rewitalizacja linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna, przede wszystkim na odcinku od Piechowic – na tym górzystym odcinku, który jest bardzo krajobrazowy, ale także bardzo trudny, ponieważ tam są ciasne łuki i wzniesienia. Tam jest też prędkość odgraniczona do 20-30 km/godz. – wyjaśnił.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Zintegrowany transport

Łódzkie: 13 projektów transportowych w konkursie RPO

Infrastruktura

Start RPO 2014-2020 w Małopolsce

Biznes

Start RPO 2014-2020 w Małopolsce

ew, Rynek Infrastruktury 13 marca 2015

Uszczegółowienie lubelskiego RPO do konsultacji społecznych

Prawo i polityka

Zobacz również:

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Zintegrowany transport

Łódzkie: 13 projektów transportowych w konkursie RPO

Infrastruktura

Start RPO 2014-2020 w Małopolsce

Biznes

Start RPO 2014-2020 w Małopolsce

ew, Rynek Infrastruktury 13 marca 2015

Uszczegółowienie lubelskiego RPO do konsultacji społecznych

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5