NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dolnośląskie odrzuciło projekty RPO Polskich Linii Kolejowych

| jm, Rynek Kolejowy 16.03.2012 172

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-03-16 11:33:00 Autor: stoker
---.155.180.218
Przed II WŚ Niemcy po tych krętych odcinkach linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba jeździli nawet 70km/h.
U nas oczywiście ze względów dupochronnych dopuszczalna V max pewnie nie przekroczy 50 km/h mimo nowoczesnej, ciężkiej nawierzchni kolejowej (o ile linia doczeka się NG).
2012-03-16 11:35:26 Autor: Kflik
---.8.104.65
mały OT:
dlaczego UM Województwa Śląskiego twierdzi, że nie może wesprzeć prac na nie swoich liniach(należą do PLK) i tym samym w ramach RPO nic(?) się tutaj nie robi?

Gdzie w takim razie jest problem, że np. Poznań - Wągrowiec można a żadnej linii w okolicach Katowic nie?
2012-03-16 11:54:05 Autor: carva
---.tktelekom.pl
@kflik, może dlatego, że pisząc zakres wsparcia dla swojego RPO nie przewidziało wsparcia na prace związane z modernizacją linii kolejowych. Coś mi się wydaje że np: Mazowieckie również nie uwzględniło w swoim RPO tego typu inwestycji.

A na temat mała uwaga. Ocena formalna wniosku polega na ocenie jego kompletności, wymaganych załącznikach, podpisach, pieczątkach, spójności z tematyką programu do którego jest zgłaszany itp. itd. etc. Rozumiem, że czasami merytoryczny zakres wniosku może się mijać z celami programu ale czy naprawdę tak trudno przeczytać jakie są wymogi FORMALNE ????? Jeśli nie umie się przeczytać instrukcji ze zrozumieniem, poprawnie wypełnić formularzy to Wy się dziwicie, że PLK wykorzystuje jakieś tam śmieszne kilka procent przyznanych środków ?????
Za uchybienie formalne wywaliłbym kierownika takiego projektu jeśli nie cały zespół przygotowujący taki wniosek :/
2012-03-16 12:07:22 Autor: adas
---.adsl.inetia.pl
Przecież do każdego wniosku można złożyć formalne poprawki i to jest normalna procedura oceny formalnej. Po zauważonych błędach itp. są wysyłane uwagi formalne do wnioskodawcy w celu ich poprawy lub usunięcia.
2012-03-16 12:41:08 Autor: sim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panowie z Runku - Kolejowego - prosimy zapytać się w RPO na czym polegały błędy FORMALNE a potem w PKP PLK kto za to odpowiadał. dopiero wtedy będzie pełna informacja! Jak napisał przedmówca - do projektu można mieć merytoryczne uwagi - ale nie przyjęcie wniosku ze względów formalnych - oznacza że ktoś po prostu nie dotrzymał terminów/załączników/podpisów itd. Proszę w imieniu swoim ale i wielu ludzi którym te linie są potrzebne -o nie zostawienie tej sprawy i pogłębienie tematu (bo jeśli teraz nie będzie szumu - to następnym razem też nikt się nie przyłoży!)
2012-03-16 13:39:19 Autor: starszy radca kp
---.181.154.91-www.gln.pl
Panowie nie ma co się podniecać...
Wszystko dawno zostało uzgodnione.
Powtarzam, dla osób znających dolnośląską specyfikę, wiadomo było, że po odejściu marszałków Łosia i Wilda (obojętnie jak się ich ocenia) nic więcej w zakresie rewitalizacji linii kolejowych przez UMWD nie będzie robione. I to się sprawdza w 100%! Najpierw upadła rewitalizacja Sobótki, teraz Szklarska i Kudowa.
2012-03-16 14:22:11 Autor: s
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale nie z błędów formalnych (które są jasne i klarowne i są podane na stronie) - to już można zrobić później \"że nie wpisuje się w politykę itd\" -natomiast tu ktoś \"dał ciała\" wyraźnie i nie ma co się spisku doszukiwać
2012-03-16 14:26:46 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
To zakład wrocławski nawet poprawnie wniosku do RPO nie potrafi złożyć?

Dziadostwo do kwadratu! Kiedy centrala wymieni tamtejsze władze? Przecież to jest blamaż od lat na WIELU trasach dolnośląskich. Nie macie tego dość w zarządzie PLK?
2012-03-16 14:39:29 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Dodać muszę...

Istotnie po uwaleniu Wilda i Łosia połączenie i odtworzenie zyskała trasa do Trzebnicy - miasta obecnego marszałka - i BARDZO dobrze, bo to był dojazdowy samograj (obecnie 13 par!), mimo że Trzebnica jest relatywnie mała, ale za to Wrocław bardzo duży!

Ale już \"szacunek\" kosztowy 280 mln zł dla odtworzenia linii Wrocław - Sobótka - Świdnica to jest WREDNY SZWINDEL, moim skromnym zdaniem. Zagrywka poniżej pasa, aby \"uzasadnić\" brak funduszy na to.

To linie Poznań - Wągrowiec (super hiper LCS i 120 km/h!!!) i Poznań/Luboń Wolsztyn (100-110 km/h) robione z RPO kosztują MNIEJ!!!

Jak oni to liczyli - jako dwutorówkę czy jako haj spid na 200 km/h? To jest jakaś horrendalna bzdura, aby UDUPIĆ tę inwestycję. I zdania nie zmienię, aż mi ktoś udowodni, że nie mam racji. Można linię zrobić na 80-100 km/h z udziałem staroużytecznych materiałów, bo taka ma geometrię (częściowo - np. szyn czy podkładów strunobetonowych wziętych z magistrali E 59 - nadają się świetnie!). Z jedną mijanką np. w Sobótce lub Kobierzycach (no dobra, z dwoma). I to będzie ok. 80-100 mln zł.

Wildzie - WRÓĆ! Nawet jak masz pisać fantastyczne i nierealne czasy dla relacji Wro - Wwa przez Sieradz :-)
2012-03-16 14:44:01 Autor: starszy radca kp
---.181.154.91-www.gln.pl
@Robert Wyszyński
Ale przecież rewitalizacja Trzebnicy to Wild właśnie.
Z resztą generalnie się zgadzam :)
2012-03-16 19:12:39 Autor: ted
---.warszawa.vectranet.pl
Słyszałem, że wstawili 50 ssp - czyli prawie co kilometr. I całkowitą wymianę nawiewrzchni, bo rzekomo po Trzebnicy są złe doświadczenia, teraz niby trzeba ciagle miliony ładować w dalsze remonty jak się zrobiło oszczędnie.
2012-03-16 20:24:45 Autor: trujnik
---.range109-151.btcentralplus.com

trujnik
A podobno w PKP przerost biurokracji i biurwy się nudzą. Naprawdę nie ma komu porządnie wypełnić dokumentów?
2012-03-16 20:32:02 Autor: trujnik
---.range109-151.btcentralplus.com

trujnik
@Robert Wyszyński
Coś w tym musi być, skoro początkowe koszty rewitalizacji odcinka skalkulowano na 80 mln. Co prawda to 80 pewnie było niedoszacowane (2 przejazdy we Wrocławiu), ale końcowa suma rzeczywiście szokuje. Co do mijanek - są dwie, w Kobierzycach i Śobótce i warto je zrobić. Osobiście głęboko wierzę, że ta linia zostanie wyremontowana, choć niekoniecznie za tego marszałka. Na pewno bardziej niż w wybudowanie protezy omijającej Jaworzynę Śl.
2012-03-16 21:23:28 Autor: s
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To co napisał Wyszyński to dyletanctwo. Gamoń nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze. Manipuluje młodymi ludźmi, którzy to czytają i myślą że za 1,5 mln zł/km można śmigać ze 100 km/h. A prawda jest taka, że stan tej linii umożliwia jazdę co najwyżej 40 km/h:
Linie 285 i 771 - wariant podstawowy, umożliwiający funkcjonowanie 13 par pociągów os. +2 pary poc. tow.:
1) nawierzchnia 102 394 120,00 zł
Przyjęto następujący poziom kosztów:
§ koszt całkowitej wymiany nawierzchni – 2,7 mln zł/1 km,
§ koszt kompleksowej naprawy bieżącej – 1,2 mln zł/1 km,
§ koszt całkowitej wymiany nawierzchni materiałem staroużytecznym – 2,0 mln zł/1km,
§ koszt kompleksowej naprawy bieżącej z całkowitą wymianą podkładów – 1,7 mln zł/1 km,
§ koszt budowy toru dodatkowego na stacji – 1,2 mln zł/1 km,
§ koszt wymiany rozjazdu 49E1-500-1:12 – 0,4 mln zł/1 szt.,
§ koszt wymiany rozjazdu 49E1-300-1:9 – 0,3 mln zł/1 szt.
2) przejazdy kol.-drog.
58 sztuk do remontu - 3 039 802,71
3) roboty podtorzowe i odwodnieniowe (modernizacja podtorza i torowiska na 29 km i odbudowa odwodnienia na całej długości 56 km
57 440 182,50 zł
4) Obiekty inżynierskie (mosty, przepusty i wiadukty) - 20 lokalizacji
3 732 507,60 zł
5) Obiekty kubaturowe i perony (17 lokalizacji,)
1 636 074,58
6) Systemy sterowania i kierowania ruchem
- roboty SRK na posterunkach 7 652 000,00 zł
- roboty SRK na szlach 7 460 000,00 zł
- roboty SRK na przejazdach i przejścuiach (22 lokalizacje)
33 812 000,00 zł
Razem 48 924 000,00 zł
7) Systemy telekomunikacyjne
10 840 000,00 zł
8) System zasilania elektroenergetycznego
5 650 000,00 zł
Łącznie wszystko 233 656 687,39 zł netto


2012-03-16 23:07:54 Autor: czerwonykanister
---.play-internet.pl
A tymczasem koło Lublina trwa w najlepsze rewitalizacja linii kolejowej nr 30 z Lublina do Lubartowa (jest o tym osobny wątek na Scyscrapercity), zaś wkrótce rozpocznie budowa zupełnie nowej linii kolejowej do budowanego portu lotniczego Lublin. I kto tu jest Polską B. Pomimo, iż jesteśmy najbiedniejszym regionem w Polsce u nas większość stacji kolejowych jest w miarę zadbana, a niektóre stacje jak Nałęczów czy Dęblin są wizytówkami polskiej kolei. A na Dolnym Śląsku?
Cieszę się, że wreszcie coś ruszyło w sprawie remontów dworców na Dolnym Śląsku, ale co z dworcem w Lubawce, Kamieńcu Ząbkowickim, Szczawienku, Świdnicy, Cieplicach, Piechowicach, Nowej Rudzie, .....................................................................
2012-03-17 02:31:46 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Do @s

Widzisz Mistrzu; czasem trzeba dyletancko (gamońsko) sprowokować, aby się czegoś konkretnego dowiedzieć! Jakbym oficjalnie chciał się dowiedzieć, to czekałbym miesiąc i nie wiem czy się doczekał czegokolwiek (choć są czasem wyjątki w regule). Ja nie jestem ekspert od kosztorysów, tylko pismak. A w Wielkopolsce TEĹť stosuje się nową nawierzchnię na linie wągrowieckiej. I ssp itp. I jest TANIEJ!

Bardzo wielkie dzięki - się przyda!

ted

Jesteś pewien ze aż 50 ssp? Wszystkie polne dróżki i ziemne trakty też? Bo tam nie ma tyle przejazdów, nazwijmy to, asfaltowych. Szkoda że ToP-ów nie założono :-) Ja bym jeszcze ogrodził, wygłuszył, dał rozjazdy na 100 km/h, zrobił z 10 wiaduktów i jeden wypasiony LCS - i byłoby z 600 mln zł :-)
2012-03-17 11:37:13 Autor: stefan44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@RW: W samym Wroclawiu bedziesz mial 9 przejazdow kategorii A lub B a gdzie reszta linii?
2012-03-18 21:09:02 Autor: scyzoryk.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cos znowu przekalkulowano Niemcom i przez cala komune oplacalo sie remontowac i eksploatowac najpierw parowozami a pozniej spalinowkami linie Klodzko - Kudowa troche z wiekszymi predkosciami niz siepisze bo sam na tych linjacj prowadzilem pociagi-a teraz nagle be?Najlepiej byloby zrobic tak jak z linia Scinawka Srednia - Radkow gdzie tez niemcy i po wojnie komunistom sie oplacalo a demokracji nie-zdjeto tory na zlom i ludnosc dojezdza 3razy na dzien jak sie uda autobusami.Wrecz w Radkowie byla zajezdnia na dwa male parowoziki i kursowaly na dodatek punktualnie i takie pisanie o grani sie lokomotyw mnie nie przkonuje a wrecz smieszy-maszynisci instruktorzy tych liniia wogole ci co jezdzili to chyba rza ze smiechu . Wogole po podziale PKP to tylko sie wszystkim wydaje ze sa tylko Warsawa,Wroclaw,POznan,Katowice,Krakow i moze Gdansk,a male miejscowosci sa nie potrzebne niech maszeruja na piechote nie mowiac o zaletach widokowych tych mniejszych.
2012-03-19 11:09:12 Autor: ktoś tam
---.internetdsl.tpnet.pl
@Robert Wyszński @starszy radca kp Kolej do Trzebnicy i Jakuszyc to remont za kadencji Marszałka Marka Łapińskiego, wówczas także realny projekt linii do Świdnicy i na lotnisko, uruchomienie KD i zakup szynobusów i EZT to także czas Łapińskiego, obecny Marszałek to Jurkowlaniec...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5