NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Start RPO 2014-2020 w Małopolsce

| ew, Rynek Infrastruktury 13.03.2015 152

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-13 10:38:43 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Tyle i ja wiem.

A może jakieś szczegóły?

Mamy 100 mln euro na kolej. A konkretnie: " finansowanie budowy oraz modernizację linii kolejowych i zakup taboru kolejowego i węzłów przesiadkowych (100 mln euro)."
http://www.malopolskie.pl/Wydarzenia/?id=13140

Czyli mamy circa 400 mln złotych. Zatem, czy Szacowna i Szanowna Redakcja mogłaby łaskawie zapytać w UMWM, co w ramach tych pieniędzy będzie robione na gruncie? Jakie odcinki linii kolejowych będą robione?
Wiem, że niechęć UMWM do tych inwestycji jest ogromna, ale to nie są ich prywatne pieniądze:
http://www.kolej2022.pl/co-planuja-urzednicy/110-malopolska

Ponoć UMWM planuje kupić 10 ezetów, czyli za kwotę, powiedzmy, 150 mln zł. Co z resztą? 250 baniek na parkingi P&R czy inne wodotryski?

Przypominam, że w projekcie RPO 2014-2020 zapisano: "Poddziałanie 7.2.1 Sieć kolejowa o znaczeniu regionalnym – 45 mln euro", cokolwiek to znaczy. Zresztą to i tak śmieszne grosze.
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2013/Załącznik%20nr%201_założenia%20RPO%202014-2020.pdf

Redakcjo, możecie to zrobić zamiast wklepywania oficjalnej ogólnikowej propagandy?
2015-03-13 11:36:17 Autor: Nick
---.free.aero2.net.pl
"Proszę mi wierzyć, że efekty naszej wspólnej pracy w najbliższych sześciu latach będą widoczne w każdej gminie".

Panie Marszałku, jako mieszkaniec Gminy Stryszawa liczę, że efekt ten poprzez rewitalizację linii Sucha Beskidzka - Żywiec będzie widoczny.

Aktualnie poziom transportowy w regionie sięgnął dna. W weekend do Jeleśni i okolicznych miejscowości w kierunku Żywca nie sposób się dostać. Usługi świadczy tam przewoźnik, którego busy są z początku lat 80. Przez ostatnie dwa lata kilka razy zdarzyły się wypadki, po których pasażerowie musieli udać się do szpitala, wskutek poniesionych obrażeń. Trasa drogowa poprzez ilość zakrętów jest niebezpieczna.

Mam nadzieję, że poprzez ową pracę, wreszcie uda się zrewitalizować te 36 kilometrów torów, które naprawdę są potrzebne mieszkańcom. Dzięki tej inwestycji, Małopolska uzyska również szybkie i bardzo atrakcyjne połączenie na Słowację, a Śląsk skróconą trasę do Zakopanego. Stacja Hucisko jest najwyżej położoną stacją w Polsce. Znakomite widoki na Pilsko, Skrzyczne, piękne panoramy Beskidu Żywieckiego i Makowskiego, ukrywają duży potencjał turystyczny.

Panie Marszałku, proszę o rewitalizację i dofinansowanie tej trasy.
2015-03-13 13:39:56 Autor: ORA
---.centertel.pl
Dobrze prawisz Nick
Możesz wysłać formularz; bo do dzisiaj są konsultacje do nowego rozkładu jazdy województwa śląskiego na: www.slaskie.pl.
2015-03-13 14:11:52 Autor: Stryszawianin
---.multimo.pl
"Stacja Hucisko jest najwyżej położoną stacją w Polsce. "

Chyba najwyżej położoną na linii Sucha-Żywiec. Mogę Ci wypisać poniżej przynajmniej 20 stacji i przystanków położonych wyżej od Huciska i to tylko w samej Małopolsce
2015-03-13 14:59:27 Autor: Nick
---.free.aero2.net.pl
*Stryszawianin

Dzięki za spostrzegawczość. Miałem na myśli:

"Hucisko jest najwyżej położoną stacją w Beskidzie Żywieckim, będących drugim co do wysokości pasmem w górskim w Polsce."
2015-03-13 20:13:05 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Piotr:

Jest iskierka nadziei, że "reszta" pójdzie na rozbudowę SKA, także o dalsze, ale i nowe linie, co z RPO, nie wiadomo... Myślę, że warto powalczyć. Oczywiście SKA wyłącznie pod znakiem KMP.
2015-03-13 20:26:58 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@nick
Przecie Hucisko nie jest położone w Beskidzie Żywieckim, tylko w Makowskim.
Przełęcz Hucisko ma 560 ma n.p.m.
2015-03-13 21:38:38 Autor: Stryszawianin
---.multimo.pl
Przełęcz Hucisko oddziela Pasmo Pewelskie należące do Beskidu Średniego czyli Makowskiego od Grupy Lasku, która leży już w Beskidzie Żywieckim. Miejscowość leży w dwóch grupach Beskidzkich. Płynąca spod przełęczy Hucisko Pewlica oddziela te dwie grupy Beskidzkie. Oczywiście w Beskidzie Żywieckim są wyżej położone stacje - od Rajczy wszystkie po Zwardoń, a także przystanek Pyzówka, który leży na granicy Beskidu Żywieckiego z Gorcami.

Myślę, że teraz już wszystko jest jasne :)

Oczywiście w 100% popieram to co pisał "nick"
2015-03-13 22:25:10 Autor: Nick
---.free.aero2.net.pl
Powiem Wam, że o zachodniej części Beskidu Żywieckiego, kompletnie zapomniałem.
Pora nadrobić zaległości w wiedzy geograficznej! :)

Nie zapominajmy jednak, że głównym celem mojej wypowiedzi była racjonalność rewitalizacji oraz dofinansowanie przewozów na Linii Sucha Beskidzka - Żywiec.
2015-03-15 10:03:57 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
Soffa jakby mógł to by zoptymalizował wszystkie linie w województwie za wyjątkiem E30....
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5