Zarządca infrastruktury zamówi dokumentację remontu kilkudziesięciokilometrowego odcinka linii nr 281.
PKP Polskie Linie Kolejowe w październiku
rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji rewitalizacji linii nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – granica województwa (miejscowość Zduny), czyli od 17 do 55 kilometra linii kolejowej. Na podstawie dokumentacji przeprowadzone zostaną roboty budowlane związane z przywróceniem parametrów linii 281. Efektem inwestycji oprócz przywrócenia prędkości pociągów rzędu 120 km/h ma być poprawa przepustowości i bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji linii kolejowej.
Obecnie prędkość pociągów na zdecydowanej większości tego odcinka jest ograniczona do zaledwie 40 km/h, a dodatkowo z powodu punktowych ograniczeń z powodu złego stanu toru lub podkładów pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.
W miniony piątek PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się osiem podmiotów, ale tylko trzy z nich przedstawiły oferty mieszczące się w założonym na 2,829 mln zł brutto kosztorysie. Złożyły je: Multiconsult (2 428 020 zł brutto), Solid–Rail (2 236 363,63 zł) oraz Systra (2 330 850 zł). Oferty są identyczne w zakresie kryteriów pozacenowych, więc najbliżej zwycięstwa jest wrocławski Solid–Rail.
To kolejny odcinek linii 281 przeznaczony do remontu. W połowie tego roku PLK
rozpisały przetarg na prace na stacji Jarocin oraz na szlaku Jarocin – Żerków.
Wygrała go firma Porr.