NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

PLK opracują projekt modernizacji linii z Grabowa Wielkiego

| Martyn Janduła 24.10.2016 33

PLK opracują projekt modernizacji linii z Grabowa Wielkiego
fot. PKP PLK
Ruszył przetarg na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektową modernizacji linii 281 w województwie wielkopolskim. W przyszłości PKP PLK mają zamiar wyremontować 38-kilometrowy odcinek od Grabowna Wielkiego do miejscowości Zduny. Zarządca określa stan torów na tym odcinku jako zły.
Głównym celem zadania jest opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej. Na podstawie zostaną później przeprowadzone roboty budowlane związane z modernizacją dwóch torów na linii kolejowej nr 281. Chodzi tutaj o odcinek od Grabowna Wielkiego do granicy obszaru działania zakładu PKP PLK we Wrocławiu. Wykonawca będzie musiał uzyskać wszystkie uzgodnienia i decyzje umożliwiające realizację robót budowlanych.

Jak określa zarządca infrastruktury w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, stan torów i podkładów na tym odcinku jest zły. W wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 20, 30 lub 40 km/h. PKP PLK planują w związku z tym odnowienie infrastruktury kolejowej z przywróceniem parametrów konstrukcyjnych. Dodatkowo poprawiona ma być w przyszłości przepustowość rewitalizowanego odcinka oraz bezpieczeństwo ruchu. W planach jest optymalizacja układów torowych i infrastruktury towarzyszącej oraz podniesienie prędkości pociągów.

Na razie PKP PLK szukają wykonawcy, który w pierwszym etapie dokona inwentaryzacji infrastruktury i zaprezentuje koncepcję modernizacji. Od momentu zawarcia umowy, firma będzie miała na to czas do 27 stycznia 2017 r. W drugim etapie firma będzie musiała przygotować m.in. projekty budowlane, projekty wykonawcze wraz z przedmiarem i kosztorysem inwestorskim oraz materiały przetargowe, czyli przede wszystkim OPZ. Wstępnie zaplanowano zakończenie tego etapu 14 kwietnia 2017 r. Dodatkowo zamawiający dopuszcza maksymalne skrócenie terminu realizacji etapu drugiego o 28 dni. W etapie trzecim do 31 maja 2017 r. wykonawca będzie musiał dokonać niezbędnej certyfikacji „Infrastruktura”.

Składanie ofert w przetargu trwa do 28 listopada do godz. 10. Cena stanowi wyłącznie 60% ogólnej oceny przetargowej. Resztę punktów (40%) uzyskać można za deklarowany czas realizacji etapu drugiego. Przy czym zamawiający dopuszcza skrócenie tego czasu maksymalnie do 28 dni.

Linia 281 z Oleśnicy do Chojnic jest linią zelektryfikowaną oraz na niewielkim odcinku – dwutorową. W ramach prac zrewitalizowany zostanie odcinek toru nr 1 na długości 38 km oraz toru nr 2 – 1 km.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (423)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (423)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS