Trwa postępowanie na wybór wykonawcy prac na linii kolejowej nr 7 na odcinku spod Warszawy do Lublina. Zmodernizowany zostanie też kolejny odcinek – z Lublina do Dorohuska. Właśnie ruszył pierwszy przetarg.
Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku z Warszawy do Lublina PKP PLK
rozpisała w grudniu. Obecnie trwają prekwalifikacje wykonawców, ale ogłoszenie jednego ogromnego postępowania na jej remont budzi wielkie kontrowersje. Ministerstwo i PLK zapowiadają podział kontraktów na mniejsze, jednak nie jest to sprawa prosta. Piszemy o niej
tutaj.
Zmodernizują też odcinek do DorohuskaWedług listy projektów zapisanej w Krajowym Programie Kolejowym, zmodernizowany zostanie też kolejny odcinek linii nr 7 – z Lublina do Dorohuska. Ruszył przetarg na pierwszy etap prac na tej części linii. Inwestycja na linii nr 7 na odcinku od Lublina do Dorohuska ma jednak nieporównywalnie mniejszą skalę. W KPK przeznaczono na nią 100 mln złotych, podczas gdy odcinek do stolicy będzie kosztował 35 razy więcej.
Modernizacja torów do Dorohuska ma zostać sfinansowana ze środków krajowych. PLK chce dostosować ją do kategorii typu P3/F2 (teoretycznie obejmuje prędkości do 200 km/h). Na tym odcinku wystarczą jednak prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych i takie wymagania zapisano w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Warto przypomnieć, że odcinek Warszawa - Lublin będzie przystosowany do jazdy z prędkością 160 km/h.
Przetarg na pierwszy etap prac obejmuje wykonanie dokumentacji i przeprowadzenie prac budowlanych (projektuj i buduj). Roboty wstępne powinny się zakończyć 9 grudnia tego roku. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80 proc.) i terminu realizacji (20 proc.). Oferty można składać do 7 marca
Na początek dwa kilometry torów w Lublinie Prace budowlane do wykonania w ramach zamówienia dotyczą kompleksowej wymiany nawierzchni toru nr 1 i nr 2 na odcinku ok. dwóch kilometrów między stacją Lublin a Lublin Północny. Prędkość maksymalna pociągów osobowych wynosi tu obecnie 100 km/h. Przewiduje się też przebudowę przejścia dla pieszych i wiaduktu w Lublinie.
Oprócz tego prace obejmą wymianę rozjazdów na stacji Brzeźno z likwidacją toru nr 6 i wymianę jednego przejazdu kolejowego. Wykonawca będzie też musiał wykonać mniejsze prace na linii, np. odbudować schody na peron stacji Świdnik.