Polregio poszukuje w ramach przetargu firmy autobusowej, która od 13 czerwca przez cztery miesiące będzie wozić pasażerów wzdłuż linii kolejowej 229. Przyczyną są prace torowe, które na linii zapowiedziały PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach prac budowlanych na linii między Glinczem a Kartuzami, planowane jest zamknięcie całodobowe linii od 13 czerwca na okres około 4 miesięcy. Polregio zamierza zamówić komunikację zastępczą do 15 października.
Nowa stacja na linii
– Wymaga tego zakres prac związany z przebudową linii na jednotorowym odcinku Glincz – Kartuzy. Dla podróżnych zapewniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Somonino – Kartuzy – Dzierżążno – powiedział Przemysław Zieliński z biura prasowego PLK. Za komunikację zastępczą będzie odpowiadać PKP SKM w Trójmieście. Jak dodaje Zieliński, termin i zakres przebudowy linii znane są przewoźnikom od kilku miesięcy. Został on również skonsultowany z urzędem marszałkowskim jako organizatorem przewozów.
PLK zamierza wybudować mijanki na linii, w Dzierżążnie, co będzie się wiązało przebudową peronu jednokrawędziowego na dwukrawędziowy, zabudową dwóch rozjazdów i budową nowego toru. W rejonie posterunku odgałęźnego Glincz wykonana zostanie korekta układu torowego wraz z zabudową trzech rozjazdów i połączeniem linii kolejowej nr 229 z linią nr 201. Na stacji Kartuzy powstanie połączenie nowego odcinka linii nr 214 (łącznicy) z linią nr 229. Zbudowany zostanie również tymczasowy jednokrawędziowy peron, który umożliwi pełen front robót na stacji Kartuzy.
– Aktualnie wykonawca prac na linii Glincz – Kartuzy przygotowuje teren inwestycji. Prowadzone są prace rozbiórkowe, ziemne, w tym roboty w zakresie wzmocnienia gruntów, usuwanie kolizji. Przygotowywane jest odwodnienie stacji Kartuzy oraz nowej łącznicy na linii kolejowej nr 214, która umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży. W II kwartale planowane jest rozpoczęcie zasadniczych prac związanych z modernizacją stacji Kartuzy oraz budową nowej łącznicy – wyjaśnia obszernie przedstawiciel PKP PLK.
Prace także w Kartuzach
– W Kartuzach powstanie nowy peron jednokrawędziowy, a obecny zostanie wydłużony. Perony zostaną dostosowane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wspomnianej łącznicy powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania – wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224 (…). Dzięki nowym urządzeniom i nawierzchni podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w Kartuzach i Dzierżążnie. Nowe elementy systemu sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawną i bezpieczną jazdę pociągów – czytamy w opisie inwestycji.
Zakończenie prac dla zadania pn. „Odcinek D – Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz – Kartuzy” planowane jest do marca 2024 r. Wartość inwestycji, realizowanej w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”, to blisko 180 mln zł netto.
Co ciekawe, Polregio poszukuje autobusów, w których będzie możliwość przewozu np. osoby na wózku inwalidzkim, czy wózka dziecięcego. Autobusy będą musiały mieć „obniżoną podłogę lub możliwość obniżenia w przynajmniej jednych drzwiach”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.