NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do Kartuz autobusem zastępczym od wakacji. PLK rozpoczyna prace

| Michał Szymajda 12.05.2022 3,8k

Do Kartuz autobusem zastępczym od wakacji. PLK rozpoczyna prace
Stacja KartuzyFot. ms, rynek-kolejowy
Polregio poszukuje w ramach przetargu firmy autobusowej, która od 13 czerwca przez cztery miesiące będzie wozić pasażerów wzdłuż linii kolejowej 229. Przyczyną są prace torowe, które na linii zapowiedziały PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach prac budowlanych na linii między Glinczem a Kartuzami, planowane jest zamknięcie całodobowe linii od 13 czerwca na okres około 4 miesięcy. Polregio zamierza zamówić komunikację zastępczą do 15 października.

Nowa stacja na linii

– Wymaga tego zakres prac związany z przebudową linii na jednotorowym odcinku Glincz – Kartuzy. Dla podróżnych zapewniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Somonino – Kartuzy – Dzierżążno – powiedział Przemysław Zieliński z biura prasowego PLK. Za komunikację zastępczą będzie odpowiadać PKP SKM w Trójmieście. Jak dodaje Zieliński, termin i zakres przebudowy linii znane są przewoźnikom od kilku miesięcy. Został on również skonsultowany z urzędem marszałkowskim jako organizatorem przewozów.

PLK zamierza wybudować mijanki na linii, w Dzierżążnie, co będzie się wiązało przebudową peronu jednokrawędziowego na dwukrawędziowy, zabudową dwóch rozjazdów i budową nowego toru. W rejonie posterunku odgałęźnego Glincz wykonana zostanie korekta układu torowego wraz z zabudową trzech rozjazdów i połączeniem linii kolejowej nr 229 z linią nr 201. Na stacji Kartuzy powstanie połączenie nowego odcinka linii nr 214 (łącznicy) z linią nr 229. Zbudowany zostanie również tymczasowy jednokrawędziowy peron, który umożliwi pełen front robót na stacji Kartuzy.

– Aktualnie wykonawca prac na linii Glincz – Kartuzy przygotowuje teren inwestycji. Prowadzone są prace rozbiórkowe, ziemne, w tym roboty w zakresie wzmocnienia gruntów, usuwanie kolizji. Przygotowywane jest odwodnienie stacji Kartuzy oraz nowej łącznicy na linii kolejowej nr 214, która umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży. W II kwartale planowane jest rozpoczęcie zasadniczych prac związanych z modernizacją stacji Kartuzy oraz budową nowej łącznicy – wyjaśnia obszernie przedstawiciel PKP PLK.

Prace także w Kartuzach

– W Kartuzach powstanie nowy peron jednokrawędziowy, a obecny zostanie wydłużony. Perony zostaną dostosowane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wspomnianej łącznicy powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania – wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224 (…). Dzięki nowym urządzeniom i nawierzchni podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w Kartuzach i Dzierżążnie. Nowe elementy systemu sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawną i bezpieczną jazdę pociągów – czytamy w opisie inwestycji.

Zakończenie prac dla zadania pn. „Odcinek D – Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz – Kartuzy” planowane jest do marca 2024 r. Wartość inwestycji, realizowanej w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”, to blisko 180 mln zł netto.

Co ciekawe, Polregio poszukuje autobusów, w których będzie możliwość przewozu np. osoby na wózku inwalidzkim, czy wózka dziecięcego. Autobusy będą musiały mieć „obniżoną podłogę lub możliwość obniżenia w przynajmniej jednych drzwiach”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5