Partnerzy serwisu:
Pasażer

Do Ciechocinka dojedziemy z Polregio. Najkorzystniejsza oferta wybrana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2025

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Do Ciechocinka dojedziemy z Polregio. Najkorzystniejsza oferta wybrana
W przetargu na przewozy z Torunia i Bydgoszczy do Ciechocinka do roku 2030 Polregio pokonało konkurenta. Druga oferta, złożona przez SKPL, została odrzucona. Pierwsze pociągi po reaktywacji trasy mają wyjechać na szlak w grudniu bieżącego roku.

Polregio zaoferowało stawkę za pociągokilometr w wysokości 41,52 zł, deklarując obsługę trakcją elektryczną (preferowaną przez UMWK-P, choć nieuwzględnioną w kryteriach punktacji). Stawka deklarowanego przychodu na pociągokilometr wyniosła natomiast 1,77 zł. SKPL Cargo, które chciało wykorzystywać wyłącznie pojazdy spalinowe, zażądało przeszło dwukrotnie wyższej ceny (109,99 zł za pockm), czego nie rekompensowała znacznie wyższa stawka przychodu (4,49 zł na pockm). Ostatecznie jednak oferta SKPL i tak została odrzucona.

Nawet 13 par na dobę

Ostateczna cena ofertowa Polregio wyniosła 32 365 700 zł brutto (nieznacznie więcej niż kosztorys zamawiającego – 29,774 mln zł brutto). Za tę kwotę przewoźnik będzie zobowiązany do uruchamiania na odcinku Toruń – Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek średnio od 8 do 13 par pociągów na dobę, w tym w relacji wydłużonej do Bydgoszczy – jednej lub pół pary (chodzi o kurs tylko w jedną stronę). Zakładana minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej w poszczególnych latach to 154 894,32 pockm (w roku 2028, jako przestępnym – 155 318,688 pockm). Wyjątkiem będzie rok bieżący, w którym przewozy będą wykonywane tylko przez pół miesiąca, oraz rok 2030, w którym tejże połowy zabraknie. Maksymalna wartość roczna to 306 743,08 pockm.

Czas objęty planowanym zamówieniem to równo 5 lat (14 grudnia 2025 r. – 14 grudnia 2030 r.). Przez pierwszy miesiąc (14 grudnia 2025 r. – 18 stycznia 2026 r.) na odcinku Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek ma obowiązywać taryfa specjalna: jednorazowy przejazd będzie kosztował złotówkę. Taryfa ma charakter ulgi komercyjnej.

Czternastoletnia przerwa

Kujawsko-pomorski Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na przewozy kolejowe do Ciechocinka w marcu bieżącego roku. 80% punktów można było uzyskać za stawkę kosztów za pociągokilometr, a pozostałych 20% – za stawkę zadeklarowanego na jednostkę pracy przewozowej przychodu. Zamawiający nie wymagał spełnienia kryterium doświadczenia. Konkurencję mógł natomiast ograniczać krótki czas na przygotowanie: w chwili ogłoszenia przetargu do planowanego wznowienia ruchu zostało mniej niż 9 miesięcy.

Ostatecznie zgłosiło się dwóch chętnych: PolregioSKPL Cargo. Zaskoczeniem może być fakt, że kontraktu nie próbowała zdobyć Arriva, choć jej zakorzenienie w województwie (przewoźnik jest obecny na liniach w regionie od roku 2007) i posiadanie w nim zaplecza, kadry oraz taboru dawałyby jej duże szanse.

Pasażerskie przewozy kolejowe do Ciechocinka zawieszono w grudniu 2011 r. Od tego czasu do uzdrowiska dojeżdżały tylko uruchamiane w niektórych latach pociągi sezonowe i okolicznościowe. Trwa wymiana nawierzchni na linii 245 Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek, prowadzona przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Tabor i technika

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Roman Czubiński 10 lipca 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

PKP Cargo: Wielka wyprzedaż nieczynnych wagonów

Tabor i technika

PKP Cargo: Wielka wyprzedaż nieczynnych wagonów

Roman Czubiński 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Pasażer

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Roman Czubiński 02 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Tabor i technika

Jakie EZT kupuje Pomorskie?

Roman Czubiński 10 lipca 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

PKP Cargo: Wielka wyprzedaż nieczynnych wagonów

Tabor i technika

PKP Cargo: Wielka wyprzedaż nieczynnych wagonów

Roman Czubiński 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Pasażer

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Roman Czubiński 02 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5