NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do Buska pociąg regionalny nie dojedzie w tym roku

| jar, Rynek Kolejowy 28.04.2017 663

Do Buska pociąg regionalny nie dojedzie w tym roku
fot. Rafał Jasiński
W tym roku marszałek województwa świętokrzyskiego nie zleci Przewozom Regionalny uruchomienia połączeń do Buska-Zdroju. Powodem jest brak środków finansowych oraz stan techniczny linii nr 73. Zatem, mimo optymistycznych informacji, jakie w ubiegłym miesiącu uzyskaliśmy od przewoźnika oraz PKP Polskich Linii Kolejowych, trasa Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój nie wróci na mapę połączeń pasażerskich.
Przed miesiącem poinformowaliśmy na naszym portalu o prawdopodobnym powrocie pociągów regionalnych na linię nr 73. Połączenie miały zapewnić pociągi obecnie łączące Katowice z Kielcami, które jadą odcinkami Centralnej Magistrali Kolejowej i linii kolejowej nr 61. Z informacji uzyskanych w oddziale Przewozów Regionalnych, przywrócenie połączenia było w końcowej fazie uzgodnień. Pierwsze prace rozpoczął również zarządca narodowej sieci linii kolejowych.

Mimo przygotowań, pociągi regionalne, przynajmniej w tym roku, nie dojadą do Buska-Zdroju. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Iwona Sinkiewicz – Potaczała, rzecznik prasowy marszałka województwa świętokrzyskiego – organizatora kolejowego publicznego transportu zbiorowego w regionie, powodem jest brak środków oraz stan infrastruktury kolejowej. – Obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej – dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia przez tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości finansowania, uniemożliwiają reaktywację połączeń kolejowych Kielce – Busko-Zdrój w roku bieżącym – informuje Iwona Sinkiewicz – Potaczała.

Jak dodaje rzecznik prasowy marszałka województwa świętokrzyskiego, obowiązująca umowa na świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich w regionie nie przewiduje obsługi połączeń do Buska-Zdroju. – Obecna umowa o świadczenie usług publicznych w tym zakresie, zawarta ze spółką Przewozy Regionalne na okres 13.12.2015 – 12.12.2020, nie przewiduje możliwości sfinansowania nowych połączeń w kierunku Buska-Zdroju. W umowie tej organizator kolejowego transportu, czyli Samorząd Województwa, ma jednocześnie zastrzeżone prawo do uruchamiania nowych relacji, zwiększenia pracy eksploatacyjnej, łączenia oraz wydłużania relacji na wszystkich liniach komunikacyjnych w regionie – wyjaśnia.

Z uwagi na ostatnie zastrzeżenie, organizator kolejowego transportu publicznego w regionie nie wyklucza zwiększenia liczby obsługiwanych tras w niedalekiej przyszłości. – W Urzędzie Marszałkowskim prowadzone są prace nad przygotowaniem założeń m.in. zagęszczania siatki połączeń i wdrożenia ruchu cyklicznego w strategicznych kierunkach, a także analizy dotyczące możliwości i zasadności ponownego uruchomienia w perspektywie do 2021 roku nowych połączeń kolejowych (uwzględniając m.in. Końskie, Busko-Zdrój, Sandomierz i Włoszczowę Północ) i przewidywanych w tych relacjach liczby podróżnych. Jednak zmiany (w tym ewentualne uruchomienie nowych kierunków) uzależnione będą od możliwości finansowych budżetu województwa, stanu infrastruktury kolejowej, zakończenia inwestycji w tym obszarze realizowanych przez PKP PLK, jak również zdolności taborowych operatora, czyli spółki Przewozy Regionalne do realizacji tych połączeń, oraz możliwego popytu na te połączenia (przewidywana liczba pasażerów) – informuje Iwona Sinkiewicz – Potaczała. – Każdorazowo, decyzje w sprawie rozkładu jazdy na dany rok przygotowywane są przy współudziale i zaangażowaniu operatora – Przewozy Regionalne oraz PKP PLK. Tym samym, również i plany dotyczące uruchomienia nowych połączeń, jak i koniecznych do zrealizowania inwestycji kolejowych, wymagają współpracy wymienionych stron, co daje gwarancję podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Każda tego typu decyzja musi być podjęta ze znacznym wyprzedzeniem czasowym, by zabezpieczyć pieniądze na obsługę, zapewnić tabor czy zamówić trasy przejazdu – dodaje.

Zatem w 2017 r. pociągi regionalne nie dojadą do Buska-Zdroju. Natomiast na zlecenie samorządu wojewódzkiego pociągi PolRegio dojadą do Sandomierza, o czym więcej można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świętokrzyskie (222)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Świętokrzyskie (222)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5