NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 20.02.2019 10,4k

Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Fot. Ireneusz Wiśniewski
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
Dlaczego remont linii 410 ma trwać siedem lat? Nie bardzo jest co odbudować [zdjęcia]
PKP PLK podpisała umowę na finansowany przez resort obrony remont linii nr 410. Ma to potrwać aż do 2026 roku, co jest swoistym rekordem kontraktów na polskiej sieci kolejowej. Według PLK na długi termin wpływa trwająca dwie dekady degradacji linii, którą częściowo trzeba zbudować od nowa - co dobrze widać na zdjęciach.
Podczas podpisania umowy na remont 55-kilometrowego odcinka linii 410 za 135 mln złotych powtórzono informację, którą można było wysnuć już z przetargu - termin wykonania prac jest niezwykle odległy, bo sięga 2026 roku. PKP PLK nie jest w stanie konkretnie wyjaśnić, dlaczego prace mają trwać aż tak długo - dwu lub nawet trzykrotnie dłużej niż duże kontrakty na modernizację dwutorowych linii magistralnych z instalacją nowoczesnych systemów sterowania. Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec wyjaśnia jedynie, że od ponad 20 lat linia kolejowa 410 między Grotnikami Drawskimi a Drawnem jest nieczynna. - Z tego względu zakres prac obejmuje zarówno uzupełnianie jak i kompleksową modernizację - wyjaśnia.

Rzeczywiście ze zdjęć, które dostaliśmy od naszego Czytelnika jasno wynika, że linia kolejowa jest zupełnie zdegradowana, są miejsca w którym w torowisku są już drzewa. Prezentowane powyżej zdjęcia zimowe prezentują odcinek Mirosławiec - Stara Korytnica - Biały Zdrój Północ. Jak pisze Czytelnik, jest to najbardziej zaniedbany odcinek. Miejscami brak jest szyn, nie brakuje za to dorodnych już drzew.

Pomiędzy Mirosławcem a Kaliszem Pom dwa przejazdy kolejowe zostały zalane asfaltem. Jeden zadeklarowała się naprawić firma Eurovia gdy go niszczyła, o czym pisaliśmy w 2011 roku. Z kolei zdjęcia wykonane jesienią prezentują odcinek Biały Zdrój Północ - Kalisz Pomorski. Linia jest zarośnięta, brak szyn w kilku miejscach, w jednym miejscu tor jest podmyty.

PKP PLK nie podaje harmonogramu prac. Nie ma też informacji, czy ruch na linii zostanie przywrócony dopiero w 2026 roku, czy też będzie to możliwe wcześniej. Jak informuje Mirosław Siemieniec, zgodnie z podpisaną umową wykonawca przygotuje szczegółowy zakres robót. - Będzie w nim wykaz prac w poszczególnych latach - podaje rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5