Partnerzy serwisu:
Biznes

Dlaczego jesteśmy skazani na ciągły chaos na kolei?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Czesław Warsewicz, 29 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dlaczego jesteśmy skazani na ciągły chaos na kolei?
Chaos na kolei panujący w Warszawie w środę tuż przed długim weekendem spowodowany awarią na Dworcu Centralnym pokazał w sposób wyraźny po raz kolejny postępujący od jakiegoś czasu rozkład kolei w Polsce. Chciałoby się powiedzieć „(…) ciemność, widzę ciemność…” i te słowa bynajmniej nie odzwierciedlają jedynie incydentu jaki miał miejsce w tę feralną środę ale pokazują przyszłość kolei w Polsce - pisze Czesław Warsewicz.

Dantejskie sceny jakie miały miejsce w centralnym punkcie Warszawy: ludzie chodzący po torach, brak oświetleń dróg ewakuacyjnych, kompletnie ciemny dworzec, ludzie siedzący w zatłoczonych i nagrzanych pociągach, brak jakiejkolwiek informacji, gigantyczne tłumy na dworcu, opóźnienia itd. przelała czarę goryczy pasażerów. Jak długo musimy być skazani na totalny bałagan panujący na kolei, brak jakiekolwiek koordynacji i dbałości o realizowaną usługę? Patrząc na kolejną wpadkę osób zarządzających koleją i mających zadbać o bezpieczeństwo pasażerów, wyobrażam sobie co może nas spotkać na EURO 2012, kiedy kibice będą jechać w zatłoczonych, starych i nie klimatyzowanych wagonach. Gdy do tego dodamy upały co o tej porze jest rzeczą często spotykaną w naszej szerokości geograficznej oraz nieprzewidziane awarie to mamy dramat. Zadaję sobie pytanie czy ludziom dziś odpowiedzialnym za kolej nie jest po prostu wstyd za brak troski o komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Kto za to odpowiada?

Kolej Europejska coraz szybciej odjeżdża, a my pomimo ogromnych środków teoretycznie przeznaczonych na jej rozwój odstawiamy się na bocznicę. Dzisiaj już kolej, a szczególnie PKP Intercity nie konkuruje z samolotem czy autobusem ponieważ ci przewoźnicy już dawno ją wyprzedzili proponując swoim pasażerom coraz atrakcyjniejsze oferty. Dla przykładu, od niedawna można do Trójmiasta dojechać luksusowym autobusem wyposażonym w klimatyzację, Wi-Fi i wygodne skórzane siedzenia w ciągu 6 godzin za 25 zł. Czyż ta oferta nie jest atrakcyjniejsza od tego co nam proponuje kolej?

Chciałbym wierzyć, że doczekamy czasów kiedy polską koleją będą kierować prawdziwi menagerowie znający się na zarządzaniu skomplikowanymi organizmami gospodarczymi i wiedzący, że sukces firmy to zadowolony klient. Kiedy więc zastąpi się dzisiejszą strategię jak najdłuższego „trwania” na strategię rozwoju? Dzisiaj kolej potrzebuje ludzi, którzy mają wizję i determinację do tego aby dogonić uciekający świat kolejowy, tych którzy są odważni i nie boją się wyzwań, dadzą nadzieję milionom podróżnych na lepszą kolej, którzy będą słuchać potrzeb podróżnych i je realizować i wreszcie takich, którzy będą inwestować i otwierać nowe horyzonty dla rozwoju kolei. Gdzie dzisiaj są Ci ludzie? Dzisiejsza strategia „trwania” kolejowych decydentów zaprzepaszcza szansę, przed którą stoi cały czas polska kolej i skok cywilizacyjny w jej modernizacji może być stracony.

Czas przestać czarować a wziąć się do roboty bo świat ucieka coraz szybciej, przynajmniej ten kolejowy.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warsewicz: Konieczna szybka restrukturyzacja

Biznes

Warsewicz: Konieczna szybka restrukturyzacja

Czesław Warsewicz, Rynek Kolejowy, 16 lutego 2010 16 lutego 2010

Warsewicz: Restrukturyzacją kolej stoi?

Biznes

Warsewicz: Restrukturyzacją kolej stoi?

Czesław Warsewicz, 12 października 2010 12 października 2010

Warsewicz: Trzeba powołać komitety sterujące i zarządzać przez misję

Biznes

Warsewicz: Trzeba powołać komitety sterujące i zarządzać przez misję

Fundacja Republikańsa, 20 grudnia 2010 20 grudnia 2010

Pracodawcy RP: Kolej sama sobie zaciska pętlę na szyi

Biznes

Pracodawcy RP: Kolej sama sobie zaciska pętlę na szyi

Pracodawcy RP, 18 marca 2011 18 marca 2011

Warsewicz: Nowy tabor priorytetem działań PKP Intercity

Biznes

Warsewicz: Nowy tabor priorytetem działań PKP Intercity

Czesław Warsewicz, 1 czerwca 2011 01 czerwca 2011

Zobacz również:

Warsewicz: Konieczna szybka restrukturyzacja

Biznes

Warsewicz: Konieczna szybka restrukturyzacja

Czesław Warsewicz, Rynek Kolejowy, 16 lutego 2010 16 lutego 2010

Warsewicz: Restrukturyzacją kolej stoi?

Biznes

Warsewicz: Restrukturyzacją kolej stoi?

Czesław Warsewicz, 12 października 2010 12 października 2010

Warsewicz: Trzeba powołać komitety sterujące i zarządzać przez misję

Biznes

Warsewicz: Trzeba powołać komitety sterujące i zarządzać przez misję

Fundacja Republikańsa, 20 grudnia 2010 20 grudnia 2010

Pracodawcy RP: Kolej sama sobie zaciska pętlę na szyi

Biznes

Pracodawcy RP: Kolej sama sobie zaciska pętlę na szyi

Pracodawcy RP, 18 marca 2011 18 marca 2011

Warsewicz: Nowy tabor priorytetem działań PKP Intercity

Biznes

Warsewicz: Nowy tabor priorytetem działań PKP Intercity

Czesław Warsewicz, 1 czerwca 2011 01 czerwca 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5