Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dlaczego „Edyty” kursowały z Wrocławia do Przemyśla?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dlaczego „Edyty” kursowały z Wrocławia do Przemyśla?
fot. M. SzymajdaED74 w Katowicach
Nie tylko naszych czytelników zdziwiło wysłanie na trasę z Wrocławia do Przemyśla zmodernizowanych ED74. Także pochodzący z Radomia poseł Konrad Frysztak był zaskoczony taką decyzją. Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity wyjaśnia, dlaczego tak się stało.

– Kilka miesięcy temu informowano, że zmodernizowane ED74 mają obsługiwać relacje Wrocław – Częstochowa – Radom – Lublin, Wrocław – Częstochowa – Kielce oraz Kraków – Kielce – Radom –
Lublin – napisał do resortu infrastruktury poseł i poprosił o informację, dlaczego ostatecznie w połowie grudnia odnowione pojazdy rozpoczęły obsługę linii Wrocław – Przemyśl.

– Odcinek Wrocław – Kraków – Przemyśl został wytypowany do eksploatacji nadzorowanej składów ED74, jako linia charakteryzująca się dużym udziałem prędkości maksymalnej 160 km/h i możliwości sprawdzenia trakcji pojedynczej i ukrotnionej. Dzięki temu możliwe było przetestowanie jednostek w różnych warunkach eksploatacyjnych. Trasa ta została przydzielona tylko tymczasowo, na okres ww. testów – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Bittel dodaje, że po zakończeniu eksploatacji nadzorowanej i usunięciu potencjalnych problemów (nie ma ich zbyt wiele, o czym piszemy tutaj), jednostki ED74 będą wprowadzane stopniowo do planowego ruchu na trasach, na których zaplanowano ich kursowanie. Resort dodaje, że docelowe trasy dla ED74 nie zmieniły się. Będą one kursowały w relacjach Wrocław – Lublin, Lublin – Kraków, Lublin – Katowice przebiegających przez Radom i Kielce.

– W perspektywie do roku 2030, pociągi te w relacji Lublin – Wrocław jak i Lublin – Kraków/Katowice mogą kursować z częstotliwością co 4 godziny. Natomiast na samym odcinku Lublin – Kielce może zapewnić to łącznie częstotliwość kursowania pociągów co 2 godziny – wyjaśnia Bittel.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5